Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 21:03   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Spanningen op internet en forums:

Bron: Rondom Tien NCRV Televisie.

Pesterijen, verwensingen, scheldpartijen, pure haat en doodsbedreigingen. Internet lijkt een zegen van de moderne tijd, maar haalt ook de donkerste kanten van de internetgebruiker boven.

SP-senator Düzgün Yildirim en zijn familie werden vorige week met dood en verkrachting bedreigd nadat hij zich kritisch over Geert Wilders had uitgelaten. En tot op de dag van vandaag wordt ADO-keeper Stefan Postma achtervolgd door een jaren oud privé-seksfilmpje. Want, als shockerend beeldmateriaal eenmaal op internet staat, komt het er nooit meer vanaf. Tot leedvermaak van honderdduizenden.
Niet-populaire leraren op middelbare scholen worden door scholieren aan de internet-schandpaal genageld met lullige opnames uit de klas of met valse beschuldigingen. ‘Lachen toch!’.
En de mensen van de populaire website ‘Geenstijl.nl’ zijn er trots op dat ze vele persoonlijkheden en heilige huisjes tot op de grond toe afbranden.

Is dat afzeiken op internet onschuldige ‘spielerei’ die we niet zo serieus moeten nemen? Of draagt onbegrensde vuilspuiterij van het anonieme internet bij tot groot persoonlijk leed en haat tussen bevolkingsgroepen?

Te gast in Rondom 10 onder anderen: Dominique Weesie en Rutger Castricum van Geenstijl.nl, SP-senator Yildirim, Cees Wijburg (woordvoerder van Stefan Postma), middelbare scholieren en fotograaf Léon van Schie die jarenlang op internet werd ‘afgebrand’ en bedreigd.

einde citaat!

GeenStijl is duidelijk een forum voor opgeschoten pubers. Het forum nam wraak door het forum van stand.nl neer te sabelen.
Hier op Politics gaat het best wel goed, af en toe wordt er een sneer uitgedeeld, maar men scheldt zelden.
Doch ik heb wel eens een kijkje genomen op andere Vlaamse fora en die waren niet misselijk.
Voor wie de uitzending (nog eens) wil bekijken:
http://player.omroep.nl/?aflid=5413542
Oud 4 september 2007, 21:06   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Het éne forum haalt het andere neer ? Hoe da? Er zijn toch moderators?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 21:25   #3
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het probleem begint er volgens mij mee dat echte woorden vervliegen in tegenstelling tot de virtuele woorden die we hier neerschrijven.

wat we hier neerschrijven is definitief. jaren later staat het er nog op en kan het zijn dat mensen ons er nog op willen afrekenen, aanstoot aan nemen of wat dan ook.

terwijl we er mss intussen al gans anders over denken.

veel van die zaken worden wellicht door mensen op het net gezet op een impulsief moment - maar jaren later staat dat ene moment er nog op.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 21:27.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 21:31   #4

Standaard

ook met filmen is het zo - vroeger kon niet iedereen zomaar filmen - maar tegenwoordig is een gsm hebben vaak al genoeg.

neem nu dat een leraar zijn dag eens niet heeft en zich kwaad maakt. dat wordt dan gefilmd en op het net is dat de enige momentopname die van hem als leraar dan te zien is. wat van hem virtueel een gans andere persoon maakt dan dat hij in het echt is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 21:32.
Oud 4 september 2007, 21:52   #5

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het probleem begint er volgens mij mee dat echte woorden vervliegen in tegenstelling tot de virtuele woorden die we hier neerschrijven.

wat we hier neerschrijven is definitief. jaren later staat het er nog op en kan het zijn dat mensen ons er nog op willen afrekenen, aanstoot aan nemen of wat dan ook.

terwijl we er mss intussen al gans anders over denken.

veel van die zaken worden wellicht door mensen op het net gezet op een impulsief moment - maar jaren later staat dat ene moment er nog op.
En er zijn er zo die dan quoten wat ze vijf maand geleden gelezen hebben he.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 22:00   #6

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En er zijn er zo die dan quoten wat ze vijf maand geleden gelezen hebben he.
ja en er zijn er ook die zich om een mening over iemand te vormen enkel baseren op de roddelpraatjes van het eerste het beste viswijf. En als dat dan ook nog eens een knap viswijf is dan is de bereidheid om dergelijke fragmenten van iemand meteen gelijk te schakelen met gans die persoon, des te groter .

iemand konfronteren met een posting van vijf maanden geleden lijkt me daarentegen dan weer nog niet zo onredelijk. Want daarmee geef je die persoon ook de kans te zeggen of ie van mening is verandert of niet.

van mening veranderen wordt in onze cultuur helaas nog steeds te vaak als een afgang gezien - net zoals toegeven dat je je vergist hebt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 22:00.
Oud 4 september 2007, 22:49   #7
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

De metafoor is waarschijnlijk al een beetje afgezaagd, maar het internet is toch grotendeels het onderbewuste van de mensheid, de vergaarbak van onze duistere verlangens, de hoer van onze collectieve ziel: alle vuiligheid, perversiteit, sexualiteit, obsceniteit, gewelddadigheid en futiliteit wordt daar opgestapeld.

En net zoals met het echte onbewuste kunt ge dat met één klik wegdenken.

Het grote voordeel van het internet is dat alle vuiligheid daar op een virtuele manier wordt gedumpt.

Toch liever dat dan een vuilhoop in de realiteit.

Het aantal mensen dat hun gewelddadige onderbewuste, dat ze stimuleren via het internet, ook daadwerkelijk omzetten in reëele daden, is eerder klein, denk ik. Qua sex ligt dat natuurlijk anders.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 06:23   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Het éne forum haalt het andere neer ? Hoe da? Er zijn toch moderators?
Bij GeenStijl kun je bijna alles zeggen.
Oud 5 september 2007, 07:41   #9
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Aah het gaat over verbaal neer sabelen op eigen terein, nee ik dacht al aan een interventie van het ene forum op het andere !

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:06   #10
kadet
Vreemdeling

Standaard forums

Citaat:
En wat dan gezegd van het forum van Libelle, Geen moderator aanwezig en de wijven maar liegen en bedriegen en verzonnen verhaaltjes vertellen, dit om ter meest.
Zie ook eens *knip*, ze zal met de opbrengst 2000 euro, van je weet wel wat, een woning kopen en gaan rentenieren in Frankrijk.
kadet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:45   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Doch ik heb wel eens een kijkje genomen op andere Vlaamse fora en die waren niet misselijk
Dat moet dan een contaminatie zijn. Ofwel waren ze 'misselijk', ofwel waren ze 'niet mis'.
Maar ze waren zeker niet "niet misselijk".

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2007 om 10:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:32   #12
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat moet dan een contaminatie zijn. Ofwel waren ze 'misselijk', ofwel waren ze 'niet mis'.
Maar ze waren zeker niet "niet misselijk".
Nee, het is AN en betekent "niet niks", "behoorlijk...". In Vlaanderen zou men eerder zeggen "straffen toebak"

Laatst gewijzigd door Johan217 : 5 september 2007 om 11:33.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:42   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GeenStijl is duidelijk een forum voor opgeschoten pubers. Het forum nam wraak door het forum van stand.nl neer te sabelen.
Hier op Politics gaat het best wel goed, af en toe wordt er een sneer uitgedeeld, maar men scheldt zelden.
Doch ik heb wel eens een kijkje genomen op andere Vlaamse fora en die waren niet misselijk.
Voor wie de uitzending (nog eens) wil bekijken:
http://player.omroep.nl/?aflid=5413542
Geenstijl.nl is nog wel de moeite als weblog, ik zit er bijna dagelijks op
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:42   #14
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Geenstijl is geen forum, geenstijl is een weblog. Dit type 'shocklog' wordt over het algemeen vooral bezocht door mensen van rond de dertig en staat vol met ongezouten meningen. Geenstijl heeft echter wel een behoorlijk aantal bezoekers, als die op een gastenboek of forum worden losgelaten kan er in korte tijd behoorlijk rotzooi getrapt worden, daarna verdwijnt men weer. Ja, dat is kinderachtig, maar het kan best grappig zijn, vooral als het om mensen gaat die bijvoorbeeld dreigbrieven sturen omdat er commentaar op hen wordt geleverd op geenstijl. Die mensen zetten zelf iets op het internet, maar de rest van de wereld mag er geen negatieve recensies over schrijven, dat is gewoon hypocriet. Zelf bezoek in geenstijl niet zo vaak, al kunnen de stukjes geenstijltv wel aardig zijn, ik kom wel op de enige echte originele 'shocklog'. Vandaag lachen we om jou, morgen misschien wel om mij. Deal with it.
Oud 5 september 2007, 13:01   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Grappig is wel dat bepaalde forummers er een spelletje van maken om onterecht mensen te laten bannen hier van dit forum, omdat ik ze al lang op mijn forum gebannen heb
Het rot appeltje verwijderen noemen ze dat dan
Oud 5 september 2007, 16:32   #16
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Grappig is wel dat bepaalde forummers er een spelletje van maken om onterecht mensen te laten bannen hier van dit forum, omdat ik ze al lang op mijn forum gebannen heb
Het rot appeltje verwijderen noemen ze dat dan
Het is de moderatie dat beslist wie er strafpunten krijg en wie geband is!
Oud 5 september 2007, 16:38   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Idd,zo heb ik daar ook over beslist op MIJN forum,en zonder het veraad driehoekje
Slaap wel
Oud 5 september 2007, 16:52   #18
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd,zo heb ik daar ook over beslist op MIJN forum,en zonder het veraad driehoekje
Slaap wel
Dank je,maar ik mag gebruik maken van websites en heb geen nood meer aan een gratis forumeke.
Oud 5 september 2007, 17:09   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je,maar ik mag gebruik maken van websites en heb geen nood meer aan een gratis forumeke.
Idd,als kunsmatige arme,blijf er maar van weg,dat is beter voor mensen zonder wetten
Ik zal de echte armen wel anders helpen,en zeker eerlijker !!!
Oud 5 september 2007, 17:25   #20
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je op zoek gaan naar een forum waar je kan vrijpraten ...
Mss effe googlen , wie weet zijn er wel zo'n vrijpraten fora ... Daar zal ne mens wel kunnen zeggen wat hij of zij wil hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be