![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron: Rondom Tien NCRV Televisie.
Pesterijen, verwensingen, scheldpartijen, pure haat en doodsbedreigingen. Internet lijkt een zegen van de moderne tijd, maar haalt ook de donkerste kanten van de internetgebruiker boven. SP-senator Düzgün Yildirim en zijn familie werden vorige week met dood en verkrachting bedreigd nadat hij zich kritisch over Geert Wilders had uitgelaten. En tot op de dag van vandaag wordt ADO-keeper Stefan Postma achtervolgd door een jaren oud privé-seksfilmpje. Want, als shockerend beeldmateriaal eenmaal op internet staat, komt het er nooit meer vanaf. Tot leedvermaak van honderdduizenden. Niet-populaire leraren op middelbare scholen worden door scholieren aan de internet-schandpaal genageld met lullige opnames uit de klas of met valse beschuldigingen. ‘Lachen toch!’. En de mensen van de populaire website ‘Geenstijl.nl’ zijn er trots op dat ze vele persoonlijkheden en heilige huisjes tot op de grond toe afbranden. Is dat afzeiken op internet onschuldige ‘spielerei’ die we niet zo serieus moeten nemen? Of draagt onbegrensde vuilspuiterij van het anonieme internet bij tot groot persoonlijk leed en haat tussen bevolkingsgroepen? Te gast in Rondom 10 onder anderen: Dominique Weesie en Rutger Castricum van Geenstijl.nl, SP-senator Yildirim, Cees Wijburg (woordvoerder van Stefan Postma), middelbare scholieren en fotograaf Léon van Schie die jarenlang op internet werd ‘afgebrand’ en bedreigd. einde citaat! GeenStijl is duidelijk een forum voor opgeschoten pubers. Het forum nam wraak door het forum van stand.nl neer te sabelen. Hier op Politics gaat het best wel goed, af en toe wordt er een sneer uitgedeeld, maar men scheldt zelden. Doch ik heb wel eens een kijkje genomen op andere Vlaamse fora en die waren niet misselijk. Voor wie de uitzending (nog eens) wil bekijken: http://player.omroep.nl/?aflid=5413542
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het éne forum haalt het andere neer ? Hoe da? Er zijn toch moderators?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() het probleem begint er volgens mij mee dat echte woorden vervliegen in tegenstelling tot de virtuele woorden die we hier neerschrijven.
wat we hier neerschrijven is definitief. jaren later staat het er nog op en kan het zijn dat mensen ons er nog op willen afrekenen, aanstoot aan nemen of wat dan ook. terwijl we er mss intussen al gans anders over denken. veel van die zaken worden wellicht door mensen op het net gezet op een impulsief moment - maar jaren later staat dat ene moment er nog op.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() ook met filmen is het zo - vroeger kon niet iedereen zomaar filmen - maar tegenwoordig is een gsm hebben vaak al genoeg.
neem nu dat een leraar zijn dag eens niet heeft en zich kwaad maakt. dat wordt dan gefilmd en op het net is dat de enige momentopname die van hem als leraar dan te zien is. wat van hem virtueel een gans andere persoon maakt dan dat hij in het echt is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() iemand konfronteren met een posting van vijf maanden geleden lijkt me daarentegen dan weer nog niet zo onredelijk. Want daarmee geef je die persoon ook de kans te zeggen of ie van mening is verandert of niet. van mening veranderen wordt in onze cultuur helaas nog steeds te vaak als een afgang gezien - net zoals toegeven dat je je vergist hebt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2007 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() De metafoor is waarschijnlijk al een beetje afgezaagd, maar het internet is toch grotendeels het onderbewuste van de mensheid, de vergaarbak van onze duistere verlangens, de hoer van onze collectieve ziel: alle vuiligheid, perversiteit, sexualiteit, obsceniteit, gewelddadigheid en futiliteit wordt daar opgestapeld.
En net zoals met het echte onbewuste kunt ge dat met één klik wegdenken. Het grote voordeel van het internet is dat alle vuiligheid daar op een virtuele manier wordt gedumpt. Toch liever dat dan een vuilhoop in de realiteit. Het aantal mensen dat hun gewelddadige onderbewuste, dat ze stimuleren via het internet, ook daadwerkelijk omzetten in reëele daden, is eerder klein, denk ik. Qua sex ligt dat natuurlijk anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij GeenStijl kun je bijna alles zeggen.
![]() |
#9 |
|
![]() Aah het gaat over verbaal neer sabelen op eigen terein, nee ik dacht al aan een interventie van het ene forum op het andere !
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() En wat dan gezegd van het forum van Libelle, Geen moderator aanwezig en de wijven maar liegen en bedriegen en verzonnen verhaaltjes vertellen, dit om ter meest.
Zie ook eens *knip*, ze zal met de opbrengst 2000 euro, van je weet wel wat, een woning kopen en gaan rentenieren in Frankrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ze waren zeker niet "niet misselijk". Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2007 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan217 : 5 september 2007 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Geenstijl is geen forum, geenstijl is een weblog. Dit type 'shocklog' wordt over het algemeen vooral bezocht door mensen van rond de dertig en staat vol met ongezouten meningen. Geenstijl heeft echter wel een behoorlijk aantal bezoekers, als die op een gastenboek of forum worden losgelaten kan er in korte tijd behoorlijk rotzooi getrapt worden, daarna verdwijnt men weer. Ja, dat is kinderachtig, maar het kan best grappig zijn, vooral als het om mensen gaat die bijvoorbeeld dreigbrieven sturen omdat er commentaar op hen wordt geleverd op geenstijl. Die mensen zetten zelf iets op het internet, maar de rest van de wereld mag er geen negatieve recensies over schrijven, dat is gewoon hypocriet. Zelf bezoek in geenstijl niet zo vaak, al kunnen de stukjes geenstijltv wel aardig zijn, ik kom wel op de enige echte originele 'shocklog'. Vandaag lachen we om jou, morgen misschien wel om mij. Deal with it.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig is wel dat bepaalde forummers er een spelletje van maken om onterecht mensen te laten bannen hier van dit forum, omdat ik ze al lang op mijn forum gebannen heb
Het rot appeltje verwijderen noemen ze dat dan ![]()
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Het is de moderatie dat beslist wie er strafpunten krijg en wie geband is!
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Slaap wel ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Dank je,maar ik mag gebruik maken van websites en heb geen nood meer aan een gratis forumeke.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal de echte armen wel anders helpen,en zeker eerlijker !!!
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mss effe googlen , wie weet zijn er wel zo'n vrijpraten fora ... Daar zal ne mens wel kunnen zeggen wat hij of zij wil hé ... ![]()
![]() |