![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik keek op de VRT nieuwssite en klikte op het submenu politiek.
Daar stond een titel "PS maant oranje-blauw aan tot haast". Als men op die link klikt dan gaat men naar dat artikel.... en ziet men bovenaan in plaats van nieuws > politiek staan : nieuws > buitenland Een correcte benadering van de VRT wat mij betreft...... [FONT='Times New Roman'][/FONT] [FONT='Times New Roman']zie de link http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...nland/1.175900[/FONT]
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jules Verne deed het in 80 dagen... die was wel niet met een hele bende
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of TV 1 Televisie Vlaanderen 1 ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Haha wat een grap. Dat vraagt vast om een grondig onderzoek!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 3 september 2007 om 16:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo hoort het ook. Heb gisterenavond zeer genoten van de uitzending "Zomergasten" met onbekende Nederlanders waaronder vanzelfsprekend een "belgische". Ik ga niet beweren dat al die mensen een soort "Jan modaal" waren, verre van. Maar het waren stuk voor stuk door mij zeer gewaardeerde "landgenoten"...
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Tegenwoordig is het geen taboe meer om het einde te voorzien van federaal België en de gevolgen ervan. 'Als er geen gemeenschappelijk doel meer is, laat ons er dan een punt achter zetten en ophouden met de kleingeestigheden. Beter een goede scheiding dan een slecht huwelijk'. De toon is gezet en vindt weerklank in de meest uiteenlopende kringen. De kaarten liggen op tafel: rest enkel nog ze uitsorteren en keuzes maken.
Vlaanderen wil dat de gewestvorming van het land tot een goed einde wordt gebracht en verzekert een grote zelfstandigheid. De franstaligen vragen ‘niets’. Onderhandelingen zijn op die basis onmogelijk. In die omstandigheden kan Vlaanderen enkel haar onafhankelijkheid opeisen, waarbij Wallonië en Brussel het roer van de Belgische staat moeten overnemen. Mogelijk scenario. Wenselijk scenario? Bij gebrek aan een gemeenschappelijk doel, waarom dan geen 3 soevereine gewesten die vrijwillig beslissen binnen de beperkte bevoegdheden, die ze beter zouden overlaten aan een gemeenschappelijke koepel, met name België? Zo’n grondige hervorming van het land mag niet hals over kop genomen worden door de partijen die nu aan de macht zijn. Zou het dan niet beter zijn om een regering te vormen die belast wordt met het bestuur van het land gedurende twee jaar, maar bevrijd van die lastige staatshervorming? Die zou dan kunnen overgelaten worden aan een grondwetgevende vergadering samengesteld uit Kamer, Senaat en een burgerlijke gemeenschap? Die zou dan twee jaar hebben om een nieuwe staatsstructuur voor te bereiden. Dan zouden nieuwe wetgevende verkiezingen kunnen plaatsvinden terzelfdertijd als de gewestelijke verkiezingen van 2009. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Plots niet meer
![]() ach Hans, is dat nu echt alles wat je in je mars hebt? Ik heb je al beter zien doen. Zeldzaam, maar toch...
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() We horen zo weinig van die industrielen die zo graag een onafhankelijk Vlaanderen hadden? Waar zijn ze nu? Waarom steunen ze geen grote campagne?
Deze morgend op de radio : 2 haven bazen. Ene den baas van de haven, den andere den baas van de Katoennatie. Die van de haven zag toch wel graag een regering, want hij wou wat versoepelingetjes. Die van de katoennatie, en die is tot hiertoe bewezen de slimste : ach, zonder regering kunnen ze geen kwaad doen : al zeker geen regeltjes die erbij komen om het leven te verzuren ![]() VRIJ overgenomen => dus niet letterlijk he...
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ja confederalisme is zowiezo beter dan het federalisme van nu omdat iedere deelstaat dan zelf kan beslissen wat het doet met zijn bevoegdheden. Dan beslissen Vlaanderen en Wallonië zelf ipv België.
Echter bestaan de transfers dan nog en dus België ook. Daarom is seperatisme de enige uitweg en dus niet enkel regionaliseren of een staatshervorming doorvoeren. Er bestaan daarover blijkbaar misverstanden. Wallonië moet het buitenland worden en Vlaanderen moet een onafhankelijke staat worden. Het mag dus in de hoofdjes van de mensen dus niet stoppen na deze crisis. Men moet zich in het stemhokje bewust maken van die keuze ervoor. Het is een te belangrijke keuze voor de toekomst. In Canada was er een referendum maar haalde ze geen meerderheid, als argument voor de tegenstanders kan dit tellen. Wat niet wilt zeggen dat men het later nog eens kan proberen. Echter hier is men zo democratisch niet om een referendum te houden onder de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat de VRT een rechts nationalistische omroep is is al lang geweten.
Ze geven volop en al jaren lang het extreem-rechtse en racistische Vlaams Blok/Belang een forum. Als ze een 'Grootste Belg' zoeken mag het geen Waal zijn. En hoe vaak je die ijdeltuit van een Bart de Wever op tv ziet, toch echt om misselijk van te worden. Het wordt tijd dat de VRT eens stopt met de mensen dom te maken en wat kritischer programma's durft maken, dan enkel voer te leveren voor het VB vee, ofte zij die niet wensen te denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Logisch dat ze De Wever tonen, die maakt deel uit van Oranje Blauw tjein en ook aan de onderhandelingstafel. De mensen die er werkzaam zijn zijn ook voor België genre Marc Reynebeau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou van dat charter toch eens iets willen zien.. Hoe verklaar je dat die vb-ers constant op tv te zien zijn? Dat het televisie aanbod verworden is tot het niveau van het partijprogramma van die partij, nl. infantiel? Allemaal factoren die aantonen dat de VRT een platte rechtse zender is. Volledig op maat van het VB vee gesneden. Met de laatste nationalistische propaganda die de laatste tijd te zien is, moet je al echt blind zijn om te geloven in een 'rooie VRT'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan toch zo zit te mekkeren, trek de lijn dan door voor alle politieke partijen (ook de kleinere).
![]() |