![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() De Morgen, 28 aug. 2007
Citaat:
Zal De Wever buigen? Wat zal het NVA-congres doen? Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 augustus 2007 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het daar nog de kans voor krijgt. De Wever zelf kan moeilijk terug na zijn uitspraken...maar.... Blijft hij erbij, dan verliest hij zijn plaats aan de onderhandelingsrafel, en bindt hij in, dan verliest hij zijn kiezers.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vond het van BDW niet verstandig , hij had enkel moeten zeggen dat het de koning zijn pregoratieve is , dat hij De Croo minder geschikt achtte gezien zijn "mentaal gehandicapten"-uitspraak.
Dan De Croo als ontmijner binnenskamers afschieten, zelfs De Croo kan het niet. Maar ik begrijp BDW wel, francophonen hebben 70 dagen mogen toeteren en hij moest maar zwijgen.BDW moet zijn kiezers ook wat in de watten leggen. Zelfs als hier een oneerbaar compromis uitkomt is er nog steeds 2009 , 2011, ... In elk geval heeft de separatistische gedachte veld aan vlaamse kant gewonnen. Als daar transfertcijfers, carolo-toestanden, werkloosheidscijfers,....blijven rollen ..... Als CD&V een onverwijlde staatshervorming aanvaardt, staan zij terug op af. Ik zou nu als argument zeker de COSTA gebruiken om een onmiddellijke staatshervorming af te dwingen, dat zet de paarse partijen alvast in hun hemd. De sleutel blijft in handen liggen van CD&V, zij beslissen of per 4 september BHV van start gaat. Trouwens , er is al gesteld, dat BHV daar zonder prijs in de handen valt van de vlamingen, daarop toegeven in een compromis zou al een nederlaag betekenen. aan het VB zou ik alvast aanraden dat het trio op de achtergrond gaat werken, Marie-Rose , De man, Van Eynde....gedumpt worden en men uitpakt met Bruno Valkeniers en meer van dergelijke types. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 28 augustus 2007 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Zin lezers van De Morgen wel Vlamingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja zeker, en niet altijd akkoord wat ze daar schrijven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had ooit een abonnement op De Morgen en liet de krant tot in Zuid-Spanje bestellen. Ik kwam toen op politiek vlak pas buiten kijken. Eens ik doorkreeg hoe anti-Vlaamse De Morgen wel is zette ik echter mijn lidmaatschap van die rooie club stop. Terloops, ik was toen nog lid van de VU en stemde dus nog geen VB.
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Het typische gespeculeer van Belgicist Besmet (via de pen van Goossens dan).... berustend op niets!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- zo vlug als mogelijk het Belgicistisch kartel laten vallen (gedwongen of niet) - - een lijstverbinding met lijst DD aangaan - - haar houding tegenover het VB drastisch veranderen (en omgekeerd) - - haar eerste programmapunt helpen verwezenlijken, nl. de onafhankelijkheid. D�*t is haar bestaansreden, d�*�*r moet ze radicaal voor staan. Aan stoere verklaringen van BDW hebben we niets. Er moet dringend gehandeld worden. Ik weet het, tussen droom en daad... Droom, word daad! (variante op een bekend thema. Ik word lyrisch in mijn oude dagen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Gisteren Terzake gezien met Martens en Claes.... Je moet wel heel erg sterk in je schoenen staan als alle oude ministers van Staat (met ongetwijfeld een paar voor wie je respect hebt) je gaan vertellen dat je dom bezig bent, je redelijk moet blijven, er een compromis moet komen etc. Het kan bijna niet anders dat men vroeg of laat hiervoor zwicht. De druk wordt opgevoerd. Zometeen spreekt iedereen weer van 'Tsjeven' en 'Postjespakkers' terwijl ik vind dat ze zich tot nu toe kranig hebben geweerd. Maar wie is er bestand tegen deze druk? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 28 augustus 2007 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() BDW zou beter de stok in t hoenderhok gooien en
-vaststellen dat regeringsonderhandeling niet lukt -voorstellen om onderhandelingen over staatsvorming van Vlaanderen en Wallonië te starten vraag is nog steeds : waar staat N-VA voor ? voortzetting van België of zelfbestuur voor Vlaanderen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Schepen
|
![]() Zeer correct, nadien kunnen ze dan nog als afzonderlijke partijen verderleven met elk z'n verschillen en nuances.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen... Op hen wordt dit soort druk niet gelegd.....
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij deze dus nog slechts 'praktische bezwaren' ... want een onafhankelijkheid loopt NOOIT compleet wettelijk ... en vermits we al een Vlaams parlement en regering hebben ... zullen die 'praktische bezwaren' ook wel meevallen zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() 'k kan mij niet van de indruk ontdoen dat sommigen begonnen zijn 'de zwarte piet' door te schuiven naar de N-VA
1) het is onjuist te beweren dat enkel N-VA kritiek heeft gehad op de aanstelling van de croo.. ook binnen de cd&v en de vld was er kritiek te horen.. maar daar wordt ondertussen wijselijk over gezwegen. 2) het is enkel de N-Va die een 'Vlaams discours' voert.. onjuist, ook binnen de cd&v hebben er zich verschillende 'vlaams' geprofileerd.. 'k heb overigens persoonlijk uit een niet-onbekende CD&v'ers mond gehoord dat vlaanderen moest evolueren naar een confederale staat.. en dat was in een persoonlijk gesprek.. niemand in de buurt die hij moest impressioneren.. (en goed wetende dat het bij mij geen zin had..). 3) het is de N-VA die overdreven eisen stelt.. nochtans, 'k vraag mij af welke separatist de overgemaakte eisenbundel niet eigenlijk uitermate gematigd vindt... Bovendien, staat er dan meer in dan wat door de vlaamse regeringspartijen werd ondertekend? heeft ook de VLD geen harde taal gesproken (eerder overigens dan het vlaams kartel)? Men vergeet blijkbaar snel.. 4) uiteraard dat N-VA er geen probleem mee heeft indien er een crisis is.. Wie had er iets anders verwacht? Het zou maar erg zijn indien de N-VA in zak en as zou zitten om die reden, toch? Temeer omdat, al bij al, het 'eisenpakket' niet zo extreem is... en zelfs dáár is al een crisis over... Wie denkt er overigens dat de PS niet glundert op het moment? De grote beschermers van de franstaligen: CDH en - achter de schermen - PS... Laatst gewijzigd door vulpes : 28 augustus 2007 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik word er een beetje triest van. Franstaligen blijven halsstarrig en Ministers van Staat zetten alles op alles om een oplossing te vinden...op korte termijn. Alles gericht op de korte termijn. Misschien lukt ze dat. Misschien komt er een regering. Maar zelfs (of moet ik zeggen: ook) voor België is dit niet goed. De problemen blijven bestaan. De kwestie wordt weer vooruitgeschoven. Ondertussen worden zometeen twee moedige politici afgebrand omdat ze toch zijn gezwicht (onder grote druk) en stevenen we keihard af op een nieuwe crisis. Maar ja, voor nu is het dan even 'opgelost'. Proficiat!. Als het de Ministers van Staat écht menens is om België te redden zouden ze eens een serieus voorstel moeten doen om België democratisch en rechtvaardig te hervormen. Een oplossing voor de lange termijn. Het is triest. Zelfs voor een niet-Belgicist. Je ziet een land zich richting afgrond bewegen en er is niemand die bij machte is in te grijpen. |
|
![]() |
![]() |