Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Gebruikt u een dagboek?
Ja, ik schrijf regelmatig in een dagboek 1 7,69%
Neen, ik schrijf niet in een dagboek 3 23,08%
Ik heb ooit in een dagboek geschreven maar nu niet meer 3 23,08%
Ik heb nooit in een dagboek geschreven, nu niet en vroeger ook niet 6 46,15%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 16:37   #1
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard Een dagboek

Ik veronderstel dat hier nog geen draad over bestaat. Dus open ik er maar eentje.

Ikzelf schrijf heel vaak in een dagboek. Het houdt me een spiegel voor en bovendien kan ik er zaken in kwijt die ik niet met anderen kan/wil delen. Soms schijnen anderen je taal niet te begrijpen ookal communiceer je in eenzelfde taal. In een dagboek kun je typen wat je wilt, plakken wat je wilt, tekenen wat je wilt, ... Uit een dagboek haal ik de kracht soms om door te gaan en niet te piekeren wanneer iets mij dwars zit. Mijn dagboek motiveert, geeft kracht, stelt gerust, kalmeert, luistert, geeft advies. Totslot, elke dag leer ik mezelf een beetje beter kennen door mijn ervaringen en gevoelens neer te pennen. Misschien ben ik wel een geitenwollensokkentype, het zij zo Ik vind het gebruik van een dagboek alvast een aanrader.

Mijn vraag: Zijn er mensen onder jullie die in een dagboek schrijven? Zo ja, waarom doet u dat? Zo nee, waarom doet u dat niet en wat vindt u van mensen die wel in een dagboek schrijven?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 augustus 2012 om 16:40.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:52   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik schrijf geen dagboek. Geen tijd, geen geduld.

Gek genoeg durf ik wel eens aan iemand vragen: "als er daar nu een dagboek zou liggen, zou je er dan stiekem inkijken?". Zegt de persoon aan wie ik dat vraag "ja", kan die meteen vertrekken. Onbetrouwbaar sujet, met andere woorden.

En wat mensen die wel een dagboek schrijven, betreft: ga uw gang. Wie ben ik om daar commentaar op te geven?

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:55   #3
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik veronderstel dat hier nog geen draad over bestaat. Dus open ik er maar eentje.

Ikzelf schrijf heel vaak in een dagboek. Het houdt me een spiegel voor en bovendien kan ik er zaken in kwijt die ik niet met anderen kan/wil delen. Soms schijnen anderen je taal niet te begrijpen ookal communiceer je in eenzelfde taal. In een dagboek kun je typen wat je wilt, plakken wat je wilt, tekenen wat je wilt, ... Uit een dagboek haal ik de kracht soms om door te gaan en niet te piekeren wanneer iets mij dwars zit. Mijn dagboek motiveert, geeft kracht, stelt gerust, kalmeert, luistert, geeft advies. Totslot, elke dag leer ik mezelf een beetje beter kennen door mijn ervaringen en gevoelens neer te pennen. Misschien ben ik wel een geitenwollensokkentype, het zij zo Ik vind het gebruik van een dagboek alvast een aanrader.
pas maar op wat je schrijft of binnen paar duizend jaar gaan enkele gekken , na de grote apocalips, dit boek als religieus uitgangspunt nemen

Mijn vraag: Zijn er mensen onder jullie die in een dagboek schrijven? Zo ja, waarom doet u dat? Zo nee, waarom doet u dat niet en wat vindt u van mensen die wel in een dagboek schrijven?
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:56   #4
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:

pas maar op wat je schrijft of binnen paar duizend jaar gaan enkele gekken , na de grote apocalyps, dit boek als religieus uitgangspunt nemen
Oud 7 augustus 2012, 17:01   #5
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik schrijf geen dagboek. Geen tijd, geen geduld.

Gek genoeg durf ik wel eens aan iemand vragen: "als er daar nu een dagboek zou liggen, zou je er dan stiekem inkijken?". Zegt de persoon aan wie ik dat vraag "ja", kan die meteen vertrekken. Onbetrouwbaar sujet, met andere woorden.

En wat mensen die wel een dagboek schrijven, betreft: ga uw gang. Wie ben ik om daar commentaar op te geven?

Dat zou inderdaad heel smerig zijn. Zaken die echt door niemand ooit mogen gelezen worden, schrijf ik op en daarna scheur ik dat blad in duizend stukjes gevolgd door een verbranding.
Oud 7 augustus 2012, 17:10   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou inderdaad heel smerig zijn. Zaken die echt door niemand ooit mogen gelezen worden, schrijf ik op en daarna scheur ik dat blad in duizend stukjes gevolgd door een verbranding.
Zaken die anderen niet mogen weten, schrijf ik al lang nergens meer op.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 7 augustus 2012, 17:10   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
pas maar op wat je schrijft of binnen paar duizend jaar gaan enkele gekken , na de grote apocalyps, dit boek als religieus uitgangspunt nemen
Suqarisme
Oud 7 augustus 2012, 19:05   #8
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Suqarisme
En dan wordt het leven van de profete? gereconstrueerd door flarden van het forum...
Oud 7 augustus 2012, 19:08   #9
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Pffff, goh, ik heb ooit een dagboek gehad, een tweetal jaar of zo.
Maar eigenlijk schreef ik daar meer in met in het achterhoofd dat iemand die ooit zou lezen.
Dus dingen die ik gewoon niet durfde zeggen of dingen die ik wou dat mensen zouden lezen schreef ik daar dan in, belachelijk natuurlijk, ben daar dan maar mee gestopt.
Was toen een jaar of 15 of zo
Oud 7 augustus 2012, 19:58   #10
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Dagboeken zijn voor wijven.
Ik verdien een biograaf.
Oud 7 augustus 2012, 19:59   #11
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Nee, das voor flikkers.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 20:04   #12
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nee, das voor flikkers.
Ik had je reactie voorspeld als: "Nee, dat is te gay."

Je wordt voorspelbaar, demper.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 20:06   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ik had je reactie voorspeld als: "Nee, dat is te gay."

Je wordt voorspelbaar, demper.
Oké.
Oud 7 augustus 2012, 20:21   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dagboek?
Uiteraard...uiteraard...leuk om dingen op te schrijven die anderen niet mogen weten, maar de laatste tijd vind ik 't zo weinig bevredigend, je hebt geen interactie...

Daarom overweeg ik eigenlijk om 'n ietwat besloten forum op te richten, waar ik, en wat 'gelijkgestemden' eens goed los kunnen gaan.

Ben er echter nog niet uit wie ik er zou uitnodigen, en wie we als 'mikpunt' kunnen gebruiken.

Misschien 'n tip van de 'doorwinterden'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 20:45   #15
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dagboek?
Uiteraard...uiteraard...leuk om dingen op te schrijven die anderen niet mogen weten, maar de laatste tijd vind ik 't zo weinig bevredigend, je hebt geen interactie...

Daarom overweeg ik eigenlijk om 'n ietwat besloten forum op te richten, waar ik, en wat 'gelijkgestemden' eens goed los kunnen gaan.

Ben er echter nog niet uit wie ik er zou uitnodigen, en wie we als 'mikpunt' kunnen gebruiken.

Misschien 'n tip van de 'doorwinterden'?
Ikke?

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 20:46   #16
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikke?
Jij bent de mol!
Oud 7 augustus 2012, 20:48   #17
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ikke?
Ja jij, 'k weet.

Maar ik mag niet meedoen en dat vind ik helemaal niet 'tof' hoor!
Oud 7 augustus 2012, 20:49   #18
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ja jij, 'k weet.

Maar ik mag niet meedoen en dat vind ik helemaal niet 'tof' hoor!
Je mag meedoen zoveel je wil.

-H. Marcuse
Oud 7 augustus 2012, 20:50   #19
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Een dagboek is typisch en over het algemeen een vrouwelijk fenomeen, alhoewel er zeker ook mannen zijn die eraan beginnen, maar het meestal niet lang volhouden. Ik denk dat het vooral komt omdat men gevoelsmatigheden aan een dagboek toevertrouwd en vrouwen veel meer met gevoelens bezig zijn en en er veel meer belang aan hechten dan mannen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 21:02   #20
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag meedoen zoveel je wil.
't Is toch d�*t niet.

Boh, 'k ga me onledig houden met instagrammen op feesboek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be