![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Graag jullie mening:
Voor het eerst sinds 11 september verkeren de twee Amerikaanse legerbasissen in België in code geel of hoog risicoalarmfase. Dit verschilt maar één niveau met een oorlogssituatie. De reden voor deze opschudding is de recente verklaring van Osama Bin Laden waarin hij nieuwe terreuracties aankondigt. Ons land voelt zich onmiddellijk bedreigd door deze uitspraken, omwille van de illegale kernwapens die er in Kleine Brogel liggen. De aanwezigheid van deze wapens wordt door onze Belgische overheid niet bekend gemaakt, noch ontkend. Feit is dat verschillende gewichtige internationale rechtsregels en verdragen het bezit van kernwapens door niet-kernmachten (zoals België) beschouwen als een zware oorlogsmisdaad. Iedereen die weet heeft van zo’n feit is volgens het verdrag van Tokio medeplichtig. Minister Van Binnenlandse Zaken Antoine Dusquesne definieert de nieuwe bedreiging van Al-Qaeda als ‘psychoterrorisme’. Volgens ons voelt ons land zich aangesproken door de bedreiging omdat de kernwapens een ideaal doelwit zijn voor terroristische organisaties als Al-Qaeda. Terwijl Amerika Irak bedreigt omwille van het mogelijks bezit van illegale massavernietigingswapens is de VS samen met ons land zelf schuldig aan één van de zwaarste oorlogsmisdaden. Prego-jongeren mét spirit is op zich niet tegen de inspectie van de VN in Irak, maar wil ook dat Amerika en België de boter op hun hoofd voorgoed van zich afwerpen. Daarom vragen wij aan de Belgische regering en onze VN ambassadeur om een resolutie in te dienen die voorstelt om de VN ook in ons land het bezit van massavernietigingswapens te laten controleren. Op die mannier zou een enorme misdaad die nu op de kerfstok van ons land staat kunnen worden opgelost, en zou Kleine Brogel voor het terrorisme in de wereld geen aantrekkelijk doelwit meer zijn. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als de Irakezen al iets hebben liggen weten ze zelf tenminste wat het is. Wat de Amerikaanse bezettingsmacht hier bij ons is komen deponeren mogen ze alleen in het pentagon weten. Buiten met die rommel, en niet omwille van het gevaar dat die terroristen zou aantrekken: dat is helemaal niet meer nodig want die zitten hier al volop , vooral in Evere, Kleinen Brogel en Mons.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Sorry, maar als ik dit begin te lezen, dan zou ik Prego toch wel moeten gaan vergelijken met Hitler zeker! Al die Amerikanen en Britten die hun leven hebben gegeven voor ons (ja en ook voor jullie Prego'ers), en jullie gaan nu diezelfde Amerikanen gaan beschuldigen van terrorisme! Dat zoiets nog uit de mond van Saddam, Castro, Bin Laden, Hitler of Stalin zou komen, tot daaraan toe, maar zoiets zou Yasser Arafat zelfs niet durven zeggen. Awel als die kernwapens daar niet lagen, dan zou ik me al een stuk minder veilig voelen zunne. Zou Prego niet beter ijveren voor een Belgische terugtrekking uit de Navo? Dan komt ons echt NIEMAND meer helpen als er klappen vallen.
Op den Ijzertoren hangt een plakaat met de woorden:"Voor zij die gevallen zijn voor Vlaanderen", awel wat Prego nu doet is ongeveer hetzelfde als spuwen op dat plakaat! Een schande zijn ze, die Prego'ers. Zoiemand is het niet eens waard zich Vlaming te noemen! Neen, zich laten afslachten door Eerwaarde Heer Saddam Hoessein, dat zouden ze wel willen, maar een beetje dank voor zij die hun leven gegeven hebben voor hun vrijheid, dat kan er niet vanaf, erop spuwen dat doen ze! Spirit is op sterven na dood, maar voor mij kan het niet snel genoeg gaan!
#4 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn wij dankbaar voor wat de Amerikanen en Britten hier gedaan hebben. Maar moeten we daarom wetten op wereldniveau breken? Vanuit België kunnen die koppen toch niet gelanceerd worden. De dichtste dreiging ligt in het Midden-Oosten en niet meer in Duitsland, ze zouden dan beter de koppen verplaatsen naar waar ze er iets mee zijn. Als het dan toch in de naam van de 'wereldvrede' is. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() hallo
ten eerste wil ik zeggen dat er op dit moment totaal geen kernwapens liggen opgeslagen in KL BR en moest de VN een inspectie uitvoeren, worden de wapens onmiddellijk verwijderd, daarom is KL BR ook een luchtmachtbasis he met vliegtuigen van inside de basis opstijgen met aan boord de kernwapens. dat is nu eenmaal de kracht van de NATO. niemand kan er tegenin gaan, ook de VN niet. Militaire geheimen blijven geheim. ten tweede zal de VN nooit wapeninspecties uitvoeren onder haar eigen aangesloten landen die niet in conflict verkeren.Never Nie Jamais. prego en spirit blijf dus maar bij eh beetje cultuur en ga maar eeerst zelf interne conflicten oplossen voor jullie wereldproblemen willen aanpakken ok? ![]() lesley 22 de belg VIVE LE ROI ps iedereen mag me contacteren om actiegroep op te richten tegen flaminganten. bye X ![]()
ik walg van die vlaamsche kenmerken, bvb bij bijeenkomst op 11 juli: afschuwelijke vlaggen, degoutante wrede koppen, lelijke kleren, totaal passe, echte burgerlijke families me meerdere kinderen en flauwe optredens van marginale artiesten hahahahahhhaahahhahaaahahahaahahahhaha wa een lelijk volk, gelukkig ben ik BELG en een actieve flamingantenhater maar heel lief zene X |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jij bent nen echten BUSH-aanhanger zeker? BOMB FIRST, ASK QUESTIONS LATER! ->kracht van de NATO Laat me nie lachen, ze hebben de grootste moeite van de wereld om iemand als Milosovic aan de grond te krijgen. Hoe ga je dan de wereldproblemen oplossen? -Lap, dendien doe nie wat ik zeg! -DON'T WORRY SIR. THE BOMBS ARE ON THEIR WAY! In West-Vlaanderen hebben we daar een uitdrukking voor: GOAN! (en oedjemulle) |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gelooft er nu nog echt iemand dat de Amerikanen zichzelf twee keer op het groot oorlogsfeest in Europa hebben uitgenodigd om ons te redden van die stoute Duitsers? Natuurlijk niet, die zijn alleen gekomen om hun eigen kapitalistische hegemonie te vestigen omdat ze er niet op gerekend hadden dat de Russen gingen winnen. Weet u trouwens dat er in de tweede wereldoorlog meer burgerslachtoffers door Amerikaanse bommen zijn gevallen dan door Duitse? Misschien kunt u eens naar het Pentagon bellen om uw persoonlijke cruiseraket alvast bij u in de kelder te mogen bijhouden dat kan het gevoel van veiligheid alleen maar verhogen.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Spirit is echt nog dommer dan dat ik dacht, zelfs op mijn posting reageren kunnen ze niet!
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Wel, bij Spirit ging het om discussies en meningsverschillen, dat kan je niet vergelijken met oorlogsgeweld. Voor de rest: ik snap echt niet wat die kernwapens daar nog liggen te doen. De koude oorlog is toch al lang voorbij? Dus hebben ze geen nut meer en moeten ze weg. Da's trouwens veiliger, nu. Wat betreft onze zogenaamde vrijheid: ik vind dat wij helemaal niet zo vrij zijn. De meeste mensen hier leven volledig in de greep van de multinationals. Die hebben enorm veel macht. Ze bepalen wat we eten (veel concurrentie hebben ze niet), wat voor kleren we dragen enz... Bovendien, en ik heb het ondervonden, worden de mensen hier bijna gedwongen om met die kapitalistische onzin mee te doen. Alles moet opbrengen en iedereen moet daarin mee. En als het niet opbrengt, kan er niet geïnvesteerd worden en krijgt het geen kans, of het nu gaat om kunst, geneeskunde of wetenschap. Onze levens worden volledig beheerst door winstmarges.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | ||
Partijlid
|
![]() Antwoord voor Moi:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
hoe noemt men dit: een flamingant die tegen kernkoppen is omdat een Amerikaan geen flamingant is? Of is dit gewoon een spiriter? Rare kronkels, weinig aanhang
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Nee, nee, je mist m'n punt!
Ik heb het over de verdragen die België ondertekend heeft. Het minimum dat je kan doen is ze naleven. Ze worden geschonden door hier kernkoppen te laten liggen. Ze hebben ook geen nut meer hier. Zoals Stefanie schreef: 'De koude oorlog is toch al lang voorbij'. Ik ben weldegelijk tegen het algemeen gebruik en ontwikkeling van kernwapens. Maar daar gaat het hier niet over. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Toch meer dan uw onzinnigheden!
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk schendt Moi het protocol van dit forum-en zou hij er dus sensu stricto van verwijderd moeten worden- omdat hij oproept tot gericht geweld tegen bevolkingsgroepen, personen of naties. Niet alleen met Sadam himself heeft hij een eitje te pellen maar kennelijk ook met het hele Iraakse volk dat volgens hem "vernichtet"moet worden. Dat Bush dat ook vindt doet hier niks terzake. Wel een geluk voor hem natuurlijk dat de Amerikaanse kernbommen bij hem in Limburg liggen wat zijn veiligheidsgevoel alleen maar ten goede kan komen. Wat een cynische komedie! Onder het bed van Sadam gaan zien of daar geen gasbommeke ligt maar wel accepteren dat de VS overal ter wereld gerief gaan opstellen dat onze aarde vele malen kan vernietigen.
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik gewoon vergeetachtig, maar zoiets herinner ik mij toch niet. Als u over zulk een tekst van mij beschikt, gelieve die mij dan te tonen!