Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2012, 21:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Hoax en spam, stadslegende of waarheid ?

Ik kreeg deze mail binnengewaaid op mijn pc'tje.

Zou dat nu waarheid zijn, of is dat een van die mails die verzonnen zijn, en een eigen leven gaan leiden, en blijven leiden ?

Citaat:
ZEKER AANDACHTG LEZEN

Bloedstollende getuigenis van Belgische buschauffeur !

De moord op Guido De Moor is geen toeval, en het bus-'incident' geen alleenstaand feit. Dat blijkt uit de bloedstollende getuigenis van de Belgische Sonia van Komen. Sonia werd als buschauffeur vijf jaar geleden zwaar gemolesteerd en heeft aan het voorval een levenslang trauma overgehouden. Maar na de recente moord op een bus in Antwerpen kan en wil ze niet langer zwijgen: 'Ik ben vijf jaar bang geweest. Maar nu wordt het tijd om mijn gezicht te laten zien. Ik ben zo kwaad.'

Het horrorverhaal begint aan de Sinksenfoor. Toen een Marokkaans koppel met buggy, grote beer, kind met een pak friet en een kinderfietsje de bus wilde opstappen, maakte Sonia daarover een onschuldige opmerking: 'Excuseer, maar dat fietsje met die zijwieltjes kan niet op de bus, want daarmee brengt u de veiligheid van andere passagiers in het gevaar'. 'De man vloog uit en binnen de kortste keren keerde heel de bus, die op dat ogenblik vol Marokkanen zat, zich tegen mij. Ik werd uitgescholden voor 'racist''. De gebruikelijke reactie van allochtoontjes die hun zin niet krijgen. Hun aangeleerd door de vluchtelingen-industrie.

Sonia had uit de anti-agressielessen van De Lijn begrepen dat ze beter niet kon reageren op het verbale geweld. Maar omdat ze aanvoelde dat de zaak uit de hand kon lopen, verwittigde ze toch maar haar baas. Op hetzelfde moment passeerde er een politiecombi, die ze kon tegenhouden. 'Twee agenten stapten in de bus. Ze maanden de passagiers aan om niet meer te eten in de bus en om zich wat rustiger te gedragen.' 'Rij maar door, mevrouw. Ze zijn gekalmeerd.' De politiemannen stapten weer uit. Maar toen begon de ellende pas echt.

'Het ging van kwaad naar erger. De mensen in de bus begonnen van alles kapot te maken. Een Belgische dame die in de Sint-Gumarusstraat op de bus stapte, was zodanig bang dat ze vroeg of ze bij mij mocht blijven staan. En toen ik het Stuivenbergziekenhuis naderde, zag ik dat een hele groep Marokkanen me stond op te wachten. Ze waren via gsm opgetrommeld door mensen in de bus.'

'Op datzelfde moment stapte een passagier naar voor. Hij begon me te slaan en trok aan mijn stuur. Ik ben bruusk gestopt, omdat ik anders een wassalon zou zijn binnengereden. Onmiddellijk kwamen alle Marokkanen aan het Stuivenbergziekenhuis naar me toegelopen. Ze omsingelden de bus en sloegen de ruiten stuk. Ik ben blijven zitten. Zelfs de politie kreeg de massa niet kalm. Uiteindelijk is er een interventieteam met matrakken (gummi-knuppels - Red.) aan te pas gekomen'.

Maar daar bleef het niet bij. Sonia van Komen: 'Ik ben ook bedreigd met de dood. 'Waar woont die madame?', riepen ze de hele tijd. 'We vinden ze wel'. Een jonge gast zei: 'Ik maak u kapot. Ik zit er niet mee in, want ik zal uit 'den bak' komen als een held'. Hij deed alsof hij een mes vasthad en maakte een beweging in de richting van mijn keel.'

Tot zover het relaas van de gewezen buschauffeur. Gewezen, inderdaad, want Sonia heeft de aanval nooit verwerkt en moest haar werk opgeven. Ook vijf jaar later heeft ze nog schrik en durft ze zonder honden de straat niet meer op. De recente gebeurtenissen geven haar een wrang gevoel. 'Ik kreeg destijds van het hoofd van het personeelsbeleid van De Lijn te horen dat ik er toch 'goed vanaf gekomen was'. Ik heb die dame toen gevraagd of ze dan aan het wachten was op een dode op de bus. Ze antwoordde mij dat het zo'n vaart wel niet zou lopen.'

Waarom lees ik deze dingen nooit in de krant? Ik ken zelf ook medewerkers van de Lijn en die mensen zeggen zelf wij vragen niet meer aan de mensen die opstappen. Het is gewoon te gevaarlijk geworden. Er is zo goed als niemand meer die betaald voor zijn rit buiten een enkeling, een brave Vlaming. De media verzwijgt systematisch al deze incidenten in opdracht van de beleidspartijen. Ze willen immers niet nog meer kiezers verliezen. En daar zijn alle manieren goed genoeg voor.

PS : Gelieve dit door te sturen naar iedereen die je kent a.u.b. zodat iedereen dit weet !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 21:44   #2
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Zou dat nu waarheid zijn, of is dat een van die mails die verzonnen zijn, en een eigen leven gaan leiden, en blijven leiden ?
Dat is onzin die als kettingbrief rondgaat. Meestal is het een hoop zever over een buitenlande die voor tien kinderen kindergeld krijgt + ziekenkas voor heel zijn familie enz. Het eindigt altijd met de vraag dit naar zoveel mogelijk mensen door te sturen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 21:45   #3
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Lijkt me platte propaganda.
Oud 15 april 2012, 22:42   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Het werd door het Vlaams Belang net voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 al eens rondgestuurd en op de website gezet. Opvallend is dat in het bericht nu plots de verwijzing naar een vermeend "artikel van Gazet van Antwerpen (28.06.06)" is verwijderd. Ze gaan het nooit leren bij het Vlaams Belang vrees ik.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 23:34   #5
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is onzin die als kettingbrief rondgaat. Meestal is het een hoop zever over een buitenlande die voor tien kinderen kindergeld krijgt + ziekenkas voor heel zijn familie enz. Het eindigt altijd met de vraag dit naar zoveel mogelijk mensen door te sturen.
Ik wil dat wel aannemen van jou, maar heb je ook enige bewijzen voor je bewering ? Want gebeurtenissen die de doofpot ingaan, dat bestaat wel degelijk...Waarom zou ik eerder jou moeten geloven dan dit artikel ? Want dit strookt volledig met hetgeen ik ken van de Marrokkaanse mentaliteit. D.w.z. de mentaliteit van Marrokkanen die in België wonen, en zelfs ( onderandere ) Belg zijn...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 23:35   #6
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Bewijzen ?
Oud 15 april 2012, 23:35   #7
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Hoax. Niet aan twijfelen.
Bewijzen ?
Oud 15 april 2012, 23:36   #8
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het werd door het Vlaams Belang net voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 al eens rondgestuurd en op de website gezet. Opvallend is dat in het bericht nu plots de verwijzing naar een vermeend "artikel van Gazet van Antwerpen (28.06.06)" is verwijderd. Ze gaan het nooit leren bij het Vlaams Belang vrees ik.
Bewijzen ?
Oud 15 april 2012, 23:46   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Bewijzen ?
Goegel zelf eens. Type het in: "Sonia van Komen Vlaams Belang". Kom, je kan het. Er is daar geloof ik trouwens ooit nog een rechtszaak rond geweest.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 00:06   #10
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
ZEKER AANDACHTG LEZEN

Bloedstollende getuigenis van Belgische buschauffeur !

De moord op Guido De Moor is geen toeval, en het bus-'incident' geen alleenstaand feit. Dat blijkt uit de bloedstollende getuigenis van de Belgische Sonia van Komen. Sonia werd als buschauffeur vijf jaar geleden zwaar gemolesteerd en heeft aan het voorval een levenslang trauma overgehouden. Maar na de recente moord op een bus in Antwerpen kan en wil ze niet langer zwijgen: 'Ik ben vijf jaar bang geweest. Maar nu wordt het tijd om mijn gezicht te laten zien. Ik ben zo kwaad.'

Het horrorverhaal begint aan de Sinksenfoor. Toen een Marokkaans koppel met buggy, grote beer, kind met een pak friet en een kinderfietsje de bus wilde opstappen, maakte Sonia daarover een onschuldige opmerking: 'Excuseer, maar dat fietsje met die zijwieltjes kan niet op de bus, want daarmee brengt u de veiligheid van andere passagiers in het gevaar'. 'De man vloog uit en binnen de kortste keren keerde heel de bus, die op dat ogenblik vol Marokkanen zat, zich tegen mij. Ik werd uitgescholden voor 'racist''. De gebruikelijke reactie van allochtoontjes die hun zin niet krijgen. Hun aangeleerd door de vluchtelingen-industrie.

Sonia had uit de anti-agressielessen van De Lijn begrepen dat ze beter niet kon reageren op het verbale geweld. Maar omdat ze aanvoelde dat de zaak uit de hand kon lopen, verwittigde ze toch maar haar baas. Op hetzelfde moment passeerde er een politiecombi, die ze kon tegenhouden. 'Twee agenten stapten in de bus. Ze maanden de passagiers aan om niet meer te eten in de bus en om zich wat rustiger te gedragen.' 'Rij maar door, mevrouw. Ze zijn gekalmeerd.' De politiemannen stapten weer uit. Maar toen begon de ellende pas echt.

'Het ging van kwaad naar erger. De mensen in de bus begonnen van alles kapot te maken. Een Belgische dame die in de Sint-Gumarusstraat op de bus stapte, was zodanig bang dat ze vroeg of ze bij mij mocht blijven staan. En toen ik het Stuivenbergziekenhuis naderde, zag ik dat een hele groep Marokkanen me stond op te wachten. Ze waren via gsm opgetrommeld door mensen in de bus.'

'Op datzelfde moment stapte een passagier naar voor. Hij begon me te slaan en trok aan mijn stuur. Ik ben bruusk gestopt, omdat ik anders een wassalon zou zijn binnengereden. Onmiddellijk kwamen alle Marokkanen aan het Stuivenbergziekenhuis naar me toegelopen. Ze omsingelden de bus en sloegen de ruiten stuk. Ik ben blijven zitten. Zelfs de politie kreeg de massa niet kalm. Uiteindelijk is er een interventieteam met matrakken (gummi-knuppels - Red.) aan te pas gekomen'.

Maar daar bleef het niet bij. Sonia van Komen: 'Ik ben ook bedreigd met de dood. 'Waar woont die madame?', riepen ze de hele tijd. 'We vinden ze wel'. Een jonge gast zei: 'Ik maak u kapot. Ik zit er niet mee in, want ik zal uit 'den bak' komen als een held'. Hij deed alsof hij een mes vasthad en maakte een beweging in de richting van mijn keel.'

Tot zover het relaas van de gewezen buschauffeur. Gewezen, inderdaad, want Sonia heeft de aanval nooit verwerkt en moest haar werk opgeven. Ook vijf jaar later heeft ze nog schrik en durft ze zonder honden de straat niet meer op. De recente gebeurtenissen geven haar een wrang gevoel. 'Ik kreeg destijds van het hoofd van het personeelsbeleid van De Lijn te horen dat ik er toch 'goed vanaf gekomen was'. Ik heb die dame toen gevraagd of ze dan aan het wachten was op een dode op de bus. Ze antwoordde mij dat het zo'n vaart wel niet zou lopen.'

Waarom lees ik deze dingen nooit in de krant? Ik ken zelf ook medewerkers van de Lijn en die mensen zeggen zelf wij vragen niet meer aan de mensen die opstappen. Het is gewoon te gevaarlijk geworden. Er is zo goed als niemand meer die betaald voor zijn rit buiten een enkeling, een brave Vlaming. De media verzwijgt systematisch al deze incidenten in opdracht van de beleidspartijen. Ze willen immers niet nog meer kiezers verliezen. En daar zijn alle manieren goed genoeg voor.

PS : Gelieve dit door te sturen naar iedereen die je kent a.u.b. zodat iedereen dit weet !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik wil dat wel aannemen van jou, maar heb je ook enige bewijzen voor je bewering ? Want gebeurtenissen die de doofpot ingaan, dat bestaat wel degelijk...Waarom zou ik eerder jou moeten geloven dan dit artikel ? Want dit strookt volledig met hetgeen ik ken van de Marrokkaanse mentaliteit. D.w.z. de mentaliteit van Marrokkanen die in België wonen, en zelfs ( onderandere ) Belg zijn...
Logisch bekijken:
Citaat:
mail
Citaat:
Sonia werd als buschauffeur vijf jaar geleden zwaar gemolesteerd
Citaat:
na de recente moord op een bus in Antwerpen
Guido Demoor werd gedood op 24 juni 2006.
Citaat:
Gelieve dit door te sturen naar iedereen die je kent a.u.b. zodat iedereen dit weet !
Kettingmail dus, uit 2006 over een feit dat 5 jaar ervoor gebeurde, ttz. in ca 2001, nu 11 jaar geleden.

Verzonnen of niet, het ding is een eigen leven gaan leiden, d�*t is duidelijk.

Hier is 't origineel:
http://vlaamsbelang.org/nieuws/2073/

Kijk eens:
https://www.google.be/search?sourcei...%2C+grote+beer
https://www.google.be/search?sourcei...+bus+stapte%2C

https://www.google.be/search?sourcei...lle+Marokkanen

Op de site van GVA vind ik 't niet, logisch, na 11 jaar (zo 't er ooit stond!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 00:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 00:08   #11
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Goegel zelf eens. Type het in: "Sonia van Komen Vlaams Belang". Kom, je kan het. Er is daar geloof ik trouwens ooit nog een rechtszaak rond geweest.
http://vlaamsbelang.org/nieuws/2073/
Oud 16 april 2012, 00:25   #12
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.
Oud 16 april 2012, 03:36   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er is 1 stukje zin dat me alle redenen geeft om het als een broodje aap af te doen.

Citaat:
Toen een Marokkaans koppel met buggy, grote beer, kind met een pak friet en een kinderfietsje de bus wilde opstappen
De buggy kan nog. De beer, als afbeelding van 1 van allahs wezens, weer niet. Het pak friet is ook al niet hallal.
En de kombinatie buggy/kinderfiets lijkt me al helemaal van de pot gerukt.

Wat weer een greep uit de realiteit kan blijken is het optrommelen van vriendjes om het standpunt duidelijk maken.

En helaas kennen we een buschauffeuze die na een heftig incident met een paar testosteron vergiftigde woestijnrovers nog steeds in revalidatie is.

Ergo, het bericht is een medley van feiten, zodanig gebracht het een broodje aap is geworden.
Oud 3 januari 2013, 09:01   #14
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Moderatie : Leg die vuile spambot "antarmvam" stil !!!!

Laatst gewijzigd door bartelx : 3 januari 2013 om 09:01.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be