Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 09:59   #1
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard Tablet

Allen,

nu ik reeds een maand doorgebracht heb zonder ook maar 1 sigaret aan te raken en het ook bijna Kerst is, vind ik het tijd om mezelf eens op de borst te kloppen en een tablet aan te schaffen omwille van mijn ijzeren karakter (ahum ahum)

Helaas heb ik helemaal geen jota verstand van deze zaken en ik heb ook geen zin om mij een kat in een zak aan te schaffen. Ik was eigenlijk gewoon van plan om een Ipad te nemen, maar een aantal IT-know-it-alls verklaarden mij hier al gek. Het is natuurlijk goed mogelijk dat deze mensen het gewoon cool vinden om te ageren tegen alles wat apple is, maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de Ipad daadwerkelijk brol van de bovenste plank is.

Zijn hier mensen met ervaring op dat gebied en die mij prijs-kwaliteit iets kunnen aanraden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:01   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Allen,

nu ik reeds een maand doorgebracht heb zonder ook maar 1 sigaret aan te raken en het ook bijna Kerst is, vind ik het tijd om mezelf eens op de borst te kloppen en een tablet aan te schaffen omwille van mijn ijzeren karakter (ahum ahum)

Helaas heb ik helemaal geen jota verstand van deze zaken en ik heb ook geen zin om mij een kat in een zak aan te schaffen. Ik was eigenlijk gewoon van plan om een Ipad te nemen, maar een aantal IT-know-it-alls verklaarden mij hier al gek. Het is natuurlijk goed mogelijk dat deze mensen het gewoon cool vinden om te ageren tegen alles wat apple is, maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de Ipad daadwerkelijk brol van de bovenste plank is.

Zijn hier mensen met ervaring op dat gebied en die mij prijs-kwaliteit iets kunnen aanraden?
Dacht bij je eerste zin dat je xtc ging halen voor de feestdagen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:08   #3
kameleon
Minister

Standaard

Ik dacht meteen aan mijn witte chocolat tabletten van vorige maand die nog ergens vanachter in de kast moeten liggen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:12   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dacht bij je eerste zin dat je xtc ging halen voor de feestdagen.

Dat is natuurlijk ook een optie. Dank voor de tip!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 1 december 2010, 10:17   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je gewoon in uwe zetel wil surfen, ...

Ja dien Ipad is dan wel sexy , er komt ook iets uit van Toshiba met wat meer mogelijkheden, en die van Samsung is al uit maar kost 700 euro.

Ben er zelf ook nog niet uit, 4 a 500 euro blijft veel geld, ik weet niet wanneer ze de volgende versie van de Ipad gaan uitbrengen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 10:24   #6
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ja dien Ipad is dan wel sexy , er komt ook iets uit van Toshiba met wat meer mogelijkheden, en die van Samsung is al uit maar kost 700 euro.

Ben er zelf ook nog niet uit, 4 a 500 euro blijft veel geld, ik weet niet wanneer ze de volgende versie van de Ipad gaan uitbrengen, ...
Volgende versie ga ik wel kopen, denk ik. Nu heb ik voor in de zetel te surfen zo'n acer notepad ding. Bucht. Echt.
Oud 1 december 2010, 10:50   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat moet ik met het ding kunnen

Surfen
Filmpje kijken
Boekje lezen
Muziek beluisteren (je moet er boxen op kunnen aansluiten)
Microsoft Office kunnen draaien
Vrij groot scherm hebben

Soit, multitasken kon je vroeger niet met de Ipad, met het nieuwste OS blijkbaar wel. Dat is al een groot minpunt dat wegvalt.

Blijft voor mij nog over dat er geen USB aansluiting is. Hoe draag je dan eigenlijk gemakkelijk gegevens over van en naar dat ding? Kan je dat eigenlijk aansluiten op je tv? Kan je er office op draaien?

Zijn er nog andere nadelen die ik over het hoofd zie?

Verder heb ik gehoord dat apple met een nieuwe versie zou komen ergens begin 2011. Hoe lang gaat dan dan duren tegen dat hij in Belgie te krijgen is en gaat die dan wel USB hebben?
Oud 1 december 2010, 10:53   #8
Steve_M

Standaard

Citaat:

Surfen
Filmpje kijken
Boekje lezen
Vrij groot scherm hebben

Soit, multitasken kon je vroeger niet met de Ipad, met het nieuwste OS blijkbaar wel. Dat is al een groot minpunt dat wegvalt.

Blijft voor mij nog over dat er geen USB aansluiting is. Hoe draag je dan eigenlijk gemakkelijk gegevens over van en naar dat ding? Kan je dat eigenlijk aansluiten op je tv? Kan je er office op draaien?

Verder heb ik gehoord dat apple met een nieuwe versie zou komen ergens begin 2011. Hoe lang gaat dan dan duren tegen dat hij in Belgie te krijgen is en gaat die dan wel USB hebben?
Waarschijnlijk zoals de iPhone, synchen via iTunes? Of wifi, dat kan ook natuurlijk.
Oud 1 december 2010, 11:02   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Volgende versie ga ik wel kopen, denk ik. Nu heb ik voor in de zetel te surfen zo'n acer notepad ding. Bucht. Echt.
Ja ik denk dat ik er dan ook een ga kopen.

Nu heb ik een netbook, van Acer, maar ik heb daar iets wreed tof bij,...

Dat ding hangt aan mijnen TV , en ik heb zo een Logitech Palm toetsenbord met geintegreerde muis, eigenlijk niet veel groter dan een afstandsbediening...

kan mijn madam niet zagen dat er een keyboard op de salontafel ligt...
Oud 1 december 2010, 11:04   #10
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die tablets vrij onzinnig. Ik zou zelf het geld dan ook niet over hebben voor de functionaliteit die je er van krijgt. Misschien over een paar jaar eens, bij wijze van telefoon (bellen mbv headset) met boek- en filmfunctie ofzo (moet ik wel nog een broekzak uitvinden waar hij in past, want als ik toch met een tas moet slepen neem ik wel een laptop mee).

Als je er wel nu een wil, bijvoorbeeld omdat jij wel genoeg functies er voor ziet of simpelweg geen student (en 'Ollander ) bent en dus minder op je centen hoeft te zitten dan ik, dan lijkt het er op dat de Ipad voorlopig best een goede keus is. Het is best een groot ding, maar goed, daar koop je hem natuurlijk ook voor, voor het scherm. Dat je maar een programma tegelijk kan draaien is jammer, maar ik geloof niet dat de concurrentie al echt veel beter is voor dezelfde prijs.

O, en zie ook hier.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2010 om 11:08.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:05   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Zo'n Ipad zal nochtans nooit helemaal een krant vervangen............

http://www.sendspace.com/file/9wyb1z

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:05   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Surfen
Filmpje kijken
Boekje lezen
Vrij groot scherm hebben

Als je er office op wil draaien vergeet die dingen dan maar, die zijn daar niet voor ontworpen, dat is een toestel om passief te surfen , mailtje te sturen, Itunes, ... Filmpjes, zou je eens moeten checken op de site van Apple.

Om files erop te zetten ga je dat doen als met een Ipod, (synchen met Itunes dus) of heb je een soort dongle waar je je camera kunt aansluiten of een memorykaart in kunt schuiven denk ik .

That`s it.

Met de Toshiba en Samsung kan je wat meer denk ik .

Maar als het is om echt op te werken moet je een TabletPC kopen (en die zijn duur) of een netbook nemen, (en die zijn niet zo sexy en hebben een klein scherm. )

Voor ik er een koop moet ik ook zeker zijn dat ik er een memorystick of een memorycard in kan pleuren anders mogen ze hem houden, of koop ik wel een ipod toch.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 1 december 2010 om 11:08.
Oud 1 december 2010, 11:06   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik denk dat ik er dan ook een ga kopen.

Nu heb ik een netbook, van Acer, maar ik heb daar iets wreed tof bij,...

Dat ding hangt aan mijnen TV , en ik heb zo een Logitech Palm toetsenbord met geintegreerde muis, eigenlijk niet veel groter dan een afstandsbediening...

kan mijn madam niet zagen dat er een keyboard op de salontafel ligt...
Dus een Ipad is wel ok, maar wachten op de volgende versie is dus de boodschap?

Dat lost natuurlijk mijn probleem niet op. Ik ben al een maand gestopt met roken en ik wil dringend 1 of ander gadget kopen. Ik zoek dus naar iets anders om mijn koopwoede te stillen.
Oud 1 december 2010, 11:09   #14
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet met welke IT-know-it-alls je daar rond je hebt maar ik vermoed dat het gewoon mensen zijn die met een Windows omgeving kunnen omgaan en - typisch - de iPad beoordelen op zijn technische specs, en hem dan nog vergelijken met een kleine laptop.

Dat zijn zowat de grootste fouten die je kan maken.

Ten eerste; een tablet is geen laptop, dus de CPU kracht, RAM en whatever gaan vergelijken; dat dient nergens toe. Een tablet gaat om gebruiksgemak. Boeken lezen op een apparaat dat je makkelijk kan vastpakken en niet warm wordt in je schoot. Surfen op 0,5 seconden. Zo van die dingen.

Ten tweede; de tech specs tussen tablets onderling vergelijken heeft ook weinig nut. Veel belangrijker is het aanbod aan apps dat beschikbaar is. Hier hebben de concurrenten van de iPad jaren achterstand en het is nog maar ten zeerste de vraag of ze die achterstand ooit goed maken, gezien de populariteit van de iPad tov zijn lookalikes.
Anyway, ik heb nog geen enkele app meegemaakt waaruit zou blijken dat de iPad een tekort aan resources zou hebben om die app deftig te draaien.

Ik stel mijn ook de vraag of al die zogezegde "tekortkoming" van de iPad echt wel tekortkomingen zijn. Zie je jezelf al bellen of foto's nemen met zo'n groot ding? En een webcam; dan moet je de iPad steeds op éénzelfde manier vasthouden. Ondoenbaar. En waarom een USB als je draadloos kan syncen? Me dunkt dat - weeral - zo'n opmerkingen komen van mensen die dringend hun oogkleppen moeten afzetten en verder kijken dan het gekende concept "laptop"

Ikzelf heb géén iPad (geen behoefte aan), maar mijn vrouw wél. Ze leest veel boeken, en zag er tegenop om een laptop op te starten gewoon om 30 secs te surfen (naar kmi.be, of web banking of zo). Daarom kocht ik er één voor haar. Ze stond er weigerachig tegenover maar intussen is dat ding een verlengde van haarzelf en kan ze het niet meer missen. Ik krijg het nog amper uit haar handen gewrongen om de nodige updates eens te doen.
En daarmee zijn we meteen aanbeland bij het belangrijkste feit dat de critici gewoon negeren; de nuttigheid van dit ding. Zij vertalen dat naar iets negatiefs ("gadget freak", "tech adept", "hersenloze Apple volgeling"...)

Mvg,

J.

NB Het doet er niks toe maar ik zit 20 jaar in IT en leid nu een consultancy team van een tiental man. Ikzelf werk op OSx maar de operating systemen van onze klanten zijn Windows flavors, Unix flavors, enz... Ik bedoel maar; ik ben OOK een " IT-know-it-all".

Laatst gewijzigd door pixelpower : 1 december 2010 om 11:11.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:09   #15
Bovenbuur

Standaard

Citaat:

Dat lost natuurlijk mijn probleem niet op. Ik ben al een maand gestopt met roken en ik wil dringend 1 of ander gadget kopen. Ik zoek dus naar iets anders om mijn koopwoede te stillen.
Telefoon? Camera? Gameconsole? Elektrische sigaret?

O, ik weet het, een gitaar. Of een drumstel, of een terreinwagen, liefst een beetje een oude.
Of anders een kayak. Een instapmodelletje moet te regelen zijn voor de prijs van een Ipad...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 1 december 2010 om 11:11.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 11:16   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik weet niet met welke IT-know-it-alls je daar rond je hebt maar ik vermoed dat het gewoon mensen zijn die met een Windows omgeving kunnen omgaan en - typisch - de iPad beoordelen op zijn technische specs, en hem dan nog vergelijken met een kleine laptop.

Dat zijn zowat de grootste fouten die je kan maken.

Ten eerste; een tablet is geen laptop, dus de CPU kracht, RAM en whatever gaan vergelijken; dat dient nergens toe. Een tablet gaat om gebruiksgemak. Boeken lezen op een apparaat dat je makkelijk kan vastpakken en niet warm wordt in je schoot. Surfen op 0,5 seconden. Zo van die dingen.

Ten tweede; de tech specs tussen tablets onderling vergelijken heeft ook weinig nut. Veel belangrijker is het aanbod aan apps dat beschikbaar is. Hier hebben de concurrenten van de iPad jaren achterstand en het is nog maar ten zeerste de vraag of ze die achterstand ooit goed maken, gezien de populariteit van de iPad tov zijn lookalikes.
Anyway, ik heb nog geen enkele app meegemaakt waaruit zou blijken dat de iPad een tekort aan resources zou hebben om die app deftig te draaien.

Ik stel mijn ook de vraag of al die zogezegde "tekortkoming" van de iPad echt wel tekortkomingen zijn. Zie je jezelf al bellen of foto's nemen met zo'n groot ding? En een webcam; dan moet je de iPad steeds op éénzelfde manier vasthouden. Ondoenbaar. En waarom een USB als je draadloos kan syncen? Me dunkt dat - weeral - zo'n opmerkingen komen van mensen die dringend hun oogkleppen moeten afzetten en verder kijken dan het gekende concept "laptop"

Ikzelf heb géén iPad (geen behoefte aan), maar mijn vrouw wél. Ze leest veel boeken, en zag er tegenop om een laptop op te starten gewoon om 30 secs te surfen (naar kmi.be, of web banking of zo). Daarom kocht ik er één voor haar. Ze stond er weigerachig tegenover maar intussen is dat ding een verlengde van haarzelf en kan ze het niet meer missen. Ik krijg het nog amper uit haar handen gewrongen om de nodige updates eens te doen.
En daarmee zijn we meteen aanbeland bij het belangrijkste feit dat de critici gewoon negeren; de nuttigheid van dit ding. Zij vertalen dat naar iets negatiefs ("gadget freak", "tech adept", "hersenloze Apple volgeling"...)

Mvg,

J.

NB Het doet er niks toe maar ik zit 20 jaar in IT en leid nu een consultancy team van een tiental man. Ikzelf werk op OSx maar de operating systemen van onze klanten zijn Windows flavors, Unix flavors, enz... Ik bedoel maar; ik ben OOK een " IT-know-it-all".
Ge hebt gelijk, ik zie het ook iets, voor mensen die gewoon rap even iets willen opzoeken, bvb als ze voor TV zitten, op hotel zijn, of in een conferentie zitten,

Ge gaat daar geen essays op zitten typen daar is dat niet voor gemaakt,

maar ze wel nalezen en verbeteren bvb...

Ik heb het ook al in mijn handen gehad, en het is schitterend gemaakt, duidelijk degelijk scherm.

Voor mij mochten ze er gewoon een usb slot in gestopt hebben om uw memorykey erin te pleuren of een slot om memorycards te kunnen lezen, gewoon kwestie van daar bvb makkelijk pdf documenten op te kunnen zetten of foto`s te bekijken. Het zou namelijk heel handig zijn om daar uw gemaakte foto`s op te kunnen bekijken.
Oud 1 december 2010, 11:17   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een fles aramangac van uw geboortejaar ?
Oud 1 december 2010, 11:21   #18
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Een fles aramangac van uw geboortejaar ?
En een RC helicopter. En dan kijken hoeveel je uit de fles moet halen voor de helecopter niet meer in de lucht blijft.

Note: dit experiment werkt ook met goedkoop bier en een tweedehands fiets, maar dat is zo goedkoop he.
Oud 1 december 2010, 11:29   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En een RC helicopter. En dan kijken hoeveel je uit de fles moet halen voor de helecopter niet meer in de lucht blijft.

Note: dit experiment werkt ook met goedkoop bier en een tweedehands fiets, maar dat is zo goedkoop he.
Fantastisch idee, maar ik denk dat ik toch op zoek ga gaan naar dingen die nog nuttelozer zijn. Kwestie dat mijn aankoop toch nog enigszins in de buurt komt van het geld dat ik vergooid heb aan compleet nutteloze sigaretten.

Laatst gewijzigd door fox : 1 december 2010 om 11:30.
Oud 1 december 2010, 11:35   #20
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rectum Bekijk bericht
Kijk en kom klaar....
Zegt iemand die zichzelf Rectum noemt. Raf, hierheen!

O, en welkom op het forum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be