![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() In DIT geval zou de klacht bij het CGKR wel eens ernstig moeten genomen worden, want de Vlamingen zijn in Brussel een MINDERHEID, dus gaat hun gouden regel : "een meerderheid kan niet gediscrimineerd worden" lekker niet op!
![]()
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vind dat die agenten te soft opgetreden hebben. Het Vlaams Belang zou er ook zo over moeten denken. Ze willen immers meer blauw op straat en een nog hardere aanpak.
Moesten ze maar niet tegenstribbelen. Laatst gewijzigd door Moby : 12 september 2007 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet hoe gefrustreerd je kan zijn met een politieke partij. Maar goed.
Linkse dorpsgekken hebben we hier nog niet genoeg, zeker? Dit gaat wel geseponeerd worden, hoor. Dat weet iedereen.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() probleem is dat dit zeer moeilijk kan bewezen worden (en ik zie nog niet snel één van de Luikse agenten zeggen: "inderdaad, ik en mijn collega's hebben hen uitgemaakt voor sale flamins"). En wanneer bij een arrestatie het woord tegen woord van arrestant tegen agent is, veronderstel ik dat de agent wel zal worden geloofd.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Dit is echt te gek voor woorden ! Om je dood te lachen...
Laat mij even raden naar het antwoord van het CGKR: "Aangezien uit geen enkel element blijkt dat het politioneel optreden zich beperkte tot de aanwezigen dewelke de klager als 'Vlamingen' omschrijft. Dat er daarenboven aan herinnerd weze dat het politioneel optreden ingegeven was door het eerder uitgevaardigde verbod, zoals bevestigd door de Raad van State. Dat er derhalve geen aanleiding is om het optreden op zich onwettig te noemen. Dat evenmin blijkt dat het beweerd politioneel geweld als disproportioneel kan bestempeld worden, terwijl anderzijds blijkt dat de overtreders van het betogingsverbod geen aanstalten maakten om zich naar het overheidsbevel te gedragen en de aanwezige politiemacht derhalve geen andere optie restte dan het fysiek verwijderen van de aanwezige overtreders. Dat de aldaar aanwezige overtreders voornamelijk van 'Vlaamse' origine waren,doch niet uitsluitend, zoals blijkt uit het feit dat tevens een europarlementariër van Italiaanse nationaliteit bestuurlijk werd aangehouden. Dat hieruit reeds blijkt dat niet enkel 'Vlaamse' overtreders geviseerd werden, zoals de klager verkeerdelijk tracht voor te houden. Dat, in de mate de aanwezigen grotendeels van 'Vlaamse' origine zijn, er uiteraard geen sprake kan zijn van discriminatie, aangezien zulks een duidelijke selectie vereist tussen de 'Vlaamse' aanwezigen en anderen. Dat, bij gebreke aan een significant aantal aanwezigen van een andere dan de Vlaamse origine, er bezwaarlijk dergelijke selectie kan gemaakt worden. Dat de klacht derhalve ongegrond is. Of iets in die aard... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 september 2007 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
PLUS tv beelden... wedden dat ze hun bewijs kunnen bovenhalen? Maar of ze een eerlijk proces zullen krijgen, DAT zal een andere zaak zijn... we zijn dat niet gewoon he, eerlijke rechtsgang als het over het VB gaat...
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De betogers hebben een agent aangevallen, hebben tegengestribbeld tijdens hun arrestatie, natuurlijk politiebevelen in de wind geslagen,...en dan gaan ze klacht indienen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt zelfs geen binaire logica, jij hebt een enkelvoudige logica.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Bron aub ?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neemt ge nu al dromen voor werkelijkheid?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 12 september 2007 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij snapt u er niet veel van, 'Diplomaat'. Het is hem vooral om de racistische uitspraken 'sale famingant' en 'gij bent vlaming, gij moet vertrekken' te doen. Gebuisd, volgende keer beter, 'Diplomaat'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het bijzonder schrijnend om te zien hoe de revolutionairen van weleer, de linksen, zomaar meelopen met het establishment. Nu ja, wij rechtsen nemen die rebelse rol graag van u over hoor.
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 12 september 2007 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. dat (onder meer) FVH en FDW zich door hun eigen actie hebben blootgesteld aan politioneel optreden, is een vaststaand feit. Men kan niet meer ontkennen dat zij een dwingend overheidsbevel genegeerd hebben. 2. Of daarbij disproportioneel geweld gebruikt is, dat zal afhangen van hun houding zelf en de gebeurlijke provocatie. Als evenwel blijkt dat een agent pakweg tot 5 maal toe in het kruis zou geschopt hebben van een demonstrant, dan ben ik het met je eens dat zo'n agent een sanctie verdient. Zonder pardon. De beste weg om dergelijke sanctie uit te lokken is volgens mij trouwens een klacht bij het Comité P, eerder dan een klacht bij het CGKR. Maar als je mijn rechttoe-rechtaan-mening vraagt: dit is een laatste poging van het VB (of FDW/FVH) om uit het voorval zoveel mogelijk electoraal succes te behalen en/of gezichtsverlies te beperken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn God, ik lig hier inderdaad bijna met elke reactie in een deuk. En ik had eigenlijk al grote moeite met typetjes als FDW en FVH (+ Coveliers) serieus te nemen maar nu hebben ze me dat helemaal onmogelijk gemaakt. Tja, prutspolitici hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |