![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben helemaal geen materialist. Toch zit het me dwars dat ik als devoot sportschutter omwille van een zeer betwistbare reden geen vergunning meer kreeg voor een wapen dat ik lang op een correcte, legale manier in mijn bezit had.
Oké, ik heb de wet altijd gerespecteerd en heb mijn wapen, nadat ik voor 65 euro opgelicht ben voor mijn vergunningsaanvraag, dan maar afgegeven. De manier waarop men mijn eigendomsrecht heeft geschonden, heeft me wel doen nadenken over onze multiculturele maatschappij. Ik ben altijd een zeer correct persoon geweest en heb de wet altijd gerespecteerd. Als ik vroeger als legaal wapenbezitter ergens enkele knappe Oostblokkers met zwarte machinegeweren zou zien leuren, zou ik de eerste geweest zijn om ze aan te geven, omdat ik vond dat zo iets niet hoort. Nu: moreel vind ik nog steeds dat het niet hoort, maar als ik mijn dossier niet mag inkijken en merk dat men vervalste PV's tegen mij wenst te gebruiken om mij mijn wapen af te pakken, zal ik evenveel respect hebben voor de wet, als de wet voor mij. Ergens ben ik nu toch een vrij mens. Ik heb officieel geen wapen meer in huis en ik ga er van uit dat ze me dan officieel niet meer kunnen controleren, zonder grondige reden. Hoe meer ik er over nadenk: leve de multicultuur! Buitenlanders met wapens aangeven? My ass! Wie ben ik om me daar nog mee bezig te houden. De politie ontwapend liever brave burgers met leugens. Enfin, mij kan geld en materie niet schelen. Ik heb geen behoefte aan zwart oorlogtuig, want ik weet hoe ik discreter en met minder lawaai met belagers moet afrekenen. Daarnaast voel ik me plots toch veel veiliger, nu ik besloten heb geen criminelen meer aan te geven. Dan moet ik daar ook al minder van vrezen. Ik ben inderdaad ingezien hoe mooi multicultuur kan zijn. Nu hebben we minder legale wapenbezitters. Minder mensen die men kan controleren en minder mensen die hun burgerplichten ernstig zullen nemen. En ja, ik weet ondertussen dat de meeste zwartwapenbezitters in ons land geen autochtonen zijn. Dat kan me nu eens geen reet schelen. Wie zijn we eigenlijk om een ander zijn bezit te gaan afpakken, als deze er niets verkeerd mee doet? Ik vraag me nog steeds af: moet ik geld stoppen in een advocaat, wetende dat ons gerecht vals speelt. Of zou ik beter eens die knappe Oostblokkers eens diep in de ogen gaan kijken. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag de Moldavische nationaliteit aan - wijk dan als illegaal uit naar Vlaanderen & breng uw kalashnikov gerust mee. Je krijgt bij aankomst een mooie uitkering en een riante sociale woning.
Nu ik erover nadenk : laat ons dat allemaal doen : alle illegale vreemdelingen ongelijk voor de wet !
![]() |
#3 |
|
![]() Tja, ik kan perfect bewijzen met de nodige getuigen dat er gelogen is in mijn dossier. Alleen krijg ik het niet in handen. Inderdaad ... jammer dat ik al getrouwd ben met een Belg, anders zou ik hier wel eens als illegaal willen komen wonen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Er is meer: de Belgische staat heeft u bestolen. U heeft destijds van de Belgische staat een vergunning voor uw wapen gekregen, en nu bent u - om welke reden dan ook - onteigend. Bij onteigening van overheidswege hoort een vergoeding. Die is aan geen enkele van de tienduizenden brave wapenbezitters die hun wapen zijn gaan inleveren, betaald. Dat is een ordinaire vorm van georganiseerde diefstal, een democratie onwaardig. Veel erger is het natuurlijk nog dat al die brave luitjes hun eigendom gratis hebben afgestaan zonder daarover te morren of zonder tegen de Staat te procederen. Het illustreert hoe mak en tam ons volk geworden is. Ik heb nu een aantal wapenvergunning, die ik 'mag' houden omdat ik lid ben van een schuttersclub en regelmatig ga schieten. De dag dat ik dat niet meer kan of wil doen, zou ik volgens de huidige wetgeving mijn wapens - pro deo - moeten inleveren. Ik kan u garaderen dat vadertje Staat mij dan een billijke vergoeding (de marktwaarde) voor mijn wapens zal moeten betalen. Dat proces win ik voor iedere rechtbank. Diefstal blijft diefstal, ook en zeker wanneer de staat de dief is.
![]() |
#6 |
|
![]() U wapen afgeven omdat de staat het zegt is niet de beste manier volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Schaf toch gewoon een illegaal wapen aan bij de Oost-Europese broeders. En knal ondertussen een paar moslims af als je tijd vindt. Reclaim the streets, reclaim the towns, reclaim the nation!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Nee, de staat mag het van mij hebben. Hoe meer ze van mij en andere burgers stelen met hun oneerlijke manier van handelen, hoe meer burgers ze tegen zich in het harnas zullen jagen. Zoals ik al zei: nu hebben ze bij mij wettelijk gesproken niets meer te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Maar omwille van een fel overdreven PV die men mij niet wil laten zien en die ergens ooit tegen mij opgesteld moet zijn, zonder dat ik weet door wie of door wat, oordelen de procureur en de gouverneur dat ik mijn wapen moet inleveren. De reden is gewoon een aaneenschakeling van laster, maar wat kan men er tegen doen? In beroep gaan? Dat heb ik gedaan. Ik moest me dan nog als een crimineel komen verantwoorden omdat ik mijn wapen niet tijdig ingeleverd had, terwijl ik dacht dat het in orde was omdat de weigering nog in beroep was. Nergens vertelde men me dat ik tijdens deze beroepsprocedure het wapen bij een wapenhandelaar in bewaring moest geven, dus hield ik het zelf bij. Nu bleek dat niet correct te zijn en wil men daarom mijn beroep tegen de weigering niet aanvaarden. Ik mag zelfs mijn eigen dossier niet inkijken, al zou ik daar juridisch gezien het recht toe hebben. Van mij mogen ze het wapen hebben, want ik ben het echt beu om als een crimineel behandelt te worden, omdat ik me aan de wet hou. Een bilijke vergoeding geven ze niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik alles zo hyporiet vind als het hoog is. Mijn luchtwapens mag ik houden en ik zal wel zien of ik daar verder mee kan blijven doen, want een sportschutterslicentie krijg ik dan klaarblijkelijk ook niet, dankzij hun hersenkronkels. Ik geloof niet meer in ons juridisch systeem, dus heb ik geen zin om te procederen. De wapenwet is nu eenmaal één van diefstal. Hij herkent het eigendomsrecht, zoals opgesteld in de Verklaring van de Rechten van de Mens niet. Als onze overheid dat aan ons laars lapt, weten we dat we hier in een bananenrepubliek leven en kunnen we ook beter de guerilla technieken van ginder bekijken, om ons te weren. Och ja, mijn geweer maakte zoweel lawaai dat ik niet vermoed dat men er ongemerkt iets mee zou kunnen mispeuteren. Enkel gekken denken dat ze met wapens hun gelijk moeten halen, omdat ze er geen hebben. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe probeer ik alles weer af te schuiven op de allochtone medemens. U heeft de pv gekregen, niet uw allochtone medemens en Hans VT heeft mee gezorgd voor de verstrenging van de wapenwet. Dit zal waarschijnlijk wel de fout zijn van de allochtonen die door hem werden neergeschoten.
Eigen fouten afschuiven op multiculturaliteit, blijkbaar een favoriete hobby van de verzuurde medemens. Allochtonen hebben de onhebbelijke gewoonte om alles en iedereen voor racist uit maken en autochtonen hebben de gewoonte om alles af te schuiven op allochtonen in plaats van eerst eens naar zichzelf te kijken. Pure waanzin. Doe zo verder, je komt er wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Heu, dat was niet meteen wat ik van plan was. Maar ik kan plots wel beter verdragen dat moslims wapens in huis hebben. Zij zijn slim genoeg om ze niet aan te geven. Die Oostblokkers eveneens. En ze mogen er wat mij betreft hun eigen vendetta's mee uitvechten. Ik wens er niets mee te maken te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Met als gevolg dat verschillende mensen die met hun wapens NIETS crimineel van plan zijn, er de dupe van worden. Van mij mag dus iedereen wapens hebben zoveel hij of zij dat maar wenst en ik geef echt niet om de nationaliteit van de wapenbezitters, al stel ik enkel vast dat er culturen zijn, waarbinnen wapenbezit gemeengoed is. Deze culturen vinden we nu ook hier in ons land en hun rechten worden er eigenlijk ook door geschonden. Enkel zijn vele allochtone wapenbezitters er inderdaad slimmer in, dan autochtonen. Meer is er niet van aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het zijn voornamelijke de Vlamingen die hun wapens zijn gaan inleveren, in Wallonie zijn er veel minder wapens binnengeleverd : zo'n 50.000 in Vlaanderen tegen zo'n 10.000 in Wallonie (zie p 68 ophttp://www.ibz.fgov.be/download/acti...vincies_NL.pdf)
Dat allochtonen veel (vuur)wapens in huis hebben, is geen geheim. Maar diegenen die in Belgie "'politiek correct denken" dulden dit "omdat het bij hun cultuur past". Op een bepaald ogenblik wordt het toch wel te gortig. Zo herinner ik me dat ik enkele maanden geleden in dezelfde krant op dezelfde dag las dat 1) een brave Belgische dame uit Vlamertinge die alle "merchandising" artikelen rond de tv-serie "Buffy the vampire slayer" verzamelde, veroordeeld was tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van enkele maanden omdat ze een replica van het mes gebruikt in de tv-serie had laten overkomen uit de USA ? 2) Sikhs in Sint-Truiden op straat wel hun zwaarden en "kirpan-dolken" mogen dragen, omdat het bij hun religieuze identiteit past ? Waarschijnlijk zal een allochtoon met wapens minder gevaarlijk zijn dan een autochtoon met wapens ? Toch vreemd dat waar ik woon (Berlaar-Lier) er sinds december 2006 al 3 moorden zijn gepleegd. Telkens werden de autochtone slachtoffers afgemaakt met verschillende messteken, en telkens waren de daders allochtonen : - een jongeman afgemaakt met 20 tot 30 messteken door minderjarige Marokanen (enkelen uit mijn straat ![]() - een zelfstandige op middelbare leeftijd afgemaakt met messen door Polen die bij hem in het zwart werkten, tot ze besloten er met de brandkast vandoor te gaan (daders opgepakt in Brussel) - een bejaarde die stierf door verschillende messteken, toen hij een allochtone inbreker betrapte in zijn woning (dader nog voortvluchtig, vorige week nog opsporingsbericht op TV) Er is geen enkele moord gepleegd door een autochtoon met een (legaal) vuurwapen of met een mes. Maar dit mag je natuurlijk niet zeggen in Belgie, als je tenminste "politiek correct" wil blijven. Dus Spirit zal wel gelijk hebben : alle legale vuurwapens verbieden, is de oplossing om het geweld in te dijken. Spijtig dat de ervaring in de UK en Australie het tegendeel aantoont (www.gunfacts.be) ps : onder de oude wapenwet waren er volgens schattingen van de overheid 2.000.000 vuurwapens, waarvan naar schatting 50 % legaal en 50 % illegaal. Nu onder de nieuwe wet zijn er ongeveer 210.000 vuurwapens correct opnieuw aangegeven (waarvan 70.000 afgegeven voor vernietiging), alle andere vuurwapens zijn sinds juli 2007 illegaal geworden. Dus het aantal illegale vuurwapens is gestegen van ongeveer 1.000.000 onder de oude wet naar bijna 1.800.000 onder de nieuwe wet ? Dit is zonder twijfel een zeer positieve evolutie voor de openbare veiligheid ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En op nummer 2: we hebben godsdienstvrijheid. Die kirpan-dolken horen daar bij. Gaan we binnenkort nog wiccans hun athame's afpakken, terwijl ieder zinnig mens weet dat deze NIET in aanraking mogen komen met bloed en andere lichaamssappen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 15:36. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Vertel is met wat schiet je? Laatst gewijzigd door HAMC : 10 september 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Boadicea het heeft geen enkele zin om verder naar de rechtbanken te gaan, want je kan gewoon NIETS krijgen. In de VS zou je nog een verschrikkelijke riante schadevergoeding kunnen eisen met 5 nullen maar hier de botten...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Juist! Dat gaat me enkel nog meer geld kosten en ik vind dat ik al genoeg bestolen ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval: die doe ik niet weg en daar blijf ik mee verder trainen, moest men eens tot de conclusie komen dat ze zich schuldig gemaakt hebben aan laster ten opzichte van mijn persoon, zonder betrokkenen, die nuchterder kunnen oordelen dan enkele bureaucraten, die graag dossiers opblazen, te contacteren. Mensen die me kennen schrikken zich rot, als ze zien wat als wat voor een monster ze me afschilderen in de weigering. Niemand van mijn vrienden- en kennissenkring kan het geloven. Als ik niet het nodige zelfrelativeringsvermogen had, zou ik er al van aan mezelf gaan twijfelen. Sorry mensen, maar ik gebruik liever woorden dan kogels, als ik iets af te handelen heb. Hiervoor zijn twee redenen: 1° je kan er niemand me doden of verwonden. 2° iemand in zijn waan raken, is pijnlijker dan iemand doodschieten. (lijdenseffect: tot levenslang, dood met de kogel: hooguit enkele minuten) 3° het kost minder. 4° ik ben niet van plan om me zomaar te laten doen. Als ik de kans krijg om een schadevergoeding los te peuteren, zal ik dat niet laten. Ik blijf liever de wet volgen, maar begin gewoon meer respect te krijgen voor wie het niet doet. Nu: een overheid mag mensen belasteren en bestelen zoveel ze wil, maar ze vergeten dat ze spinkhanen zijn en het volk de mieren. Individueel zijn ze groter en sterker door de macht die ze hebben, maar numeriek halen ze niet veel uit tegen de menigte. Ik denk denk dat ze van hun angst voor de bevolking een self fulfilling prophecy krijgen en ik kan er enkel nog om lachen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 10 september 2007 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() ik ben bang voor vrouwen met geweren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Heel verstandig!
|
![]() |
![]() |