![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De KUL steun Music for life op een orginele manier:
Citaat:
![]() http://www.kuleuven.be/musicforlife/ U kan bieden op: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...m=220185097327 ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 december 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij mag hier komen kuisen. Ik geef 8 euro per uur.
(en hij kan verdomme zorgen dat die ramen proper zijn, eh) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ziet ge al zo ene de ramen lappen
![]() Hilarisch.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij mag mijn regenput komen kuisen, om bij het onderwerp te blijven..en 't is nodig anders moet ik het volgende week zelf doen..
![]() Eigenlijk je reinste bull shit die aktie "4 miljoen kinderen sterven door gebrek aan proper water" geef ze liever condomen....we zijn al met 6 miljard. Maar allé, ons gemoed is alweer gesust, het schuldgevoel bevredigd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik met vuile ramen blijven zitten zeker? Goed gij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Een actie van Stubru en wat lees je dan in de krant:
Grondwater in ons land raakt uitgeput Het is slecht gesteld met de waterreserves in ons land. België is een van de negen Europese landen die in de toekomst vaker met waterschaarste te maken zullen krijgen. België is zelfs het enige land in Noordwest-Europa dat weinig water heeft. Zuinig Dit sombere toekomstbeeld lijkt op het eerste gezicht vreemd. De Belg springt immers redelijk zuinig om met drinkwater. Terwijl wij gemiddeld 110 liter water per dag verbruiken, is dat bij de gemiddelde Europeaan 150 tot 160 liter en bij de gemiddelde Amerikaan zelfs 600 liter. Vlaanderen De druk op onze zoetwaterbronnen is hoog, omdat België - vooral Vlaanderen - een dichtbevolkt gebied is met een sterke industrialisatie. In onze contreien valt ook geen overvloedige neerslag, waardoor de grondwaterreserves sneller uitgeput raken dan ze kunnen worden bijgevuld. Geen vrees Vrezen voor een tekort aan drinkwater hoeven we niet. Maar we moeten wel waakzaam zijn, zeggen waterexperts. Huishoudens moeten nog meer besparen op hun verbruik en de industrie moet op zoek naar alternatieven voor het oppompen van grondwater, zoals gezuiverd oppervlaktewater of afvalwater. (belga/mvl) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Dat vroeg ik mij ook af. En dat met dalende landbouwactiviteit en deïndustrialisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() 't zal wel aan de Zuiderse/woestijngebieden liggen zeker?
Plus hun landbouwactiviteiten.
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mwah, dan vind ik het een beetje oneerlijk dat men spreekt over "de gemiddelde Amerikaan", hoe in het ook is om aan Amerika-bashing te doen. Al hoeven we natuurlijk de ecologische voetafdruk van de VS'er niet te minimaliseren, maar decadente luxe-schepsels van gangsters zijn niet de gemiddelde Amerikaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....04#post3155304 ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt te idioot. We zitten hier al verkrampt op elkaars neus te leven en dan moeten er nog 500.000 bij. Vlaanderen zou een effectieve stop moeten afkondigen. Door de aangroei van de bevolking kunnen we hier binnenkort geen grond en geen drinkbaar water meer hebben. Stop de aangroei. Begin de shrink. Vlaanderen kan het doen met 5 miljoen inwoners in plaats van 6 miljoen. Daar zijn geen vernietigingskampen voor nodig. De vergrijzing doet het werk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, totaal niet. Voer geen nieuwe mensen in. Die oude mensen (hun dagen moge nog lang niet geteld zijn) gaan toch dood. Ze doen dat hoor. Helaas. Ik ben een beetje bitter over het feit dat mijn moeder moest sterven op 46 maar die mensen rond de 80 of 90 gaan toch ooit een natuurlijke dood sterven. Het is onmenselijk om het zo te stellen, maar dat zijn huizen en gronden die vrijkomen. Nu is de keuze wat we daarmee doen. Gaan we die huizen of gronden inpalmen voor de nieuwkomers zodat de prijs weer wordt opgedreven voor jonge mensen die een huisje of appartementje willen of willen we eens voor een paar jaartjes stoppen met het ver-belgiciseren van alle asiel en migratiedossiers zoals paars heeft gedaan. Een half miljoen. Voor een land zo klein als dit. Ik kan het niet geloven. Ik zou Verhofstadt er persoonlijk voor willen aanpakken. In een geluidsdichte kamer... Die man heeft alles kapot gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zijn de jonge mensen het slachtoffer van een systeem waar we zelf geen schuld aan hebben. Een systeem waarin de staat opdraait voor de pensioenen en de gezondheidszorg. PS: Immigratie moet kunnen, maar gecontroleerd zoals in Canada/New Zealand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is wat nu niet gebeurt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het probleem is dat die stop officieus wel al afgekondigd was, vroeger, toen we na de grote migratiestromen in het 'kolentijdperk' (jaren 60?) in de jaren 70 een economische crisis kenden. Maar via de invoer van de 'wet op gezinshereniging' die iets later werd goedgekeurd kan je quasi probleemloos een aantal familieleden, vrienden of kennissen naar hier laten overkomen. Ze moeten zelfs geen enkele vorm van inburgeringscursus of taal ervoor kennen, de Belgen van wie ze familie zijn worden geacht hiervoor garant te staan. Het is deze groep mensen die vanaf de jaren 70 en vandaag de dag nog steeds naar hier komen en die ons het beeld verschaffen van de migrant die "te lui is om te werken, van het ocmw leeft en zelfs zijn taal niet kent". Die eerste twee zijn nogal wiedes, omdat je in een land waarvan je de taal niet kent en dat totaal vreemd voor je is je machteloos bent, binnen de grotere samenleving, maar ook binnen het eigen gezin. Daar schuilt het grote probleem. En ik vind niet dat je mensen kan verwijten dat ze gebruik maken van een wet die wij zelf hebben ingevoerd. Hoe zou je immers zelf zijn? Ik vraag me trouwens af of het VB er ooit voor gepleit heeft iets tegen die wet te doen? (Ondertussen is migratie wel weer makkelijk mogelijk via bemachtiging van een arbeidskaart. Voor de knelpuntberoepen staat men zelfs te springen om deze uit te reiken. Vanaf dat je drie jaar op ons grondgebied verblijft, word je automatisch Belg. Maar hier gaat het vooral om mensen uit Oost-Europa, die niet behoren tot de groep die vooral geviseerd wordt.) Edit: Voordat iemand me aanvalt op ongenuanceerdheid. Dat ben ik inderdaad, maar de hele migratiegeschiedenis uit de doeken doen hier vind ik wat te veel werk.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 december 2007 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |