![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De rol van het VB in het mislukken van de regeringsvorming
is niet te onderschatten. De verkenner zegt dat de schrik voor de verkiezingen in 2009 een grote invloed uitgeoefend hebben. Van wie hebben ze de echte poepers? Ik durf het te stellen dat dit wel het VB is en niemand anders. Ik ben daarom van mening dat mijn stem voor het VB een zeer nuttige stem was. Het is trouwens dankzij het VB dat het onafhankelijkheids- streven helemaal in de kijker staat zowel nationaal als internationaal. Mocht het VB dicht bij de 30% zitten in 2009 dan is het einde (van Belgie) wel in zicht. Toen wij in 1977 met de VNP begonnen zijn met het streven naar onafhankelijkheid als eerste en voornaamste programma punt maakten de separatisten met moeite 1 % van de Vlamingen uit. Elk persbericht in de beginjaren hamerde op de noodzaak van een onafhankelijk Vlaanderen maar zeer weinig reactie kwam daarop te voorschijn. We werden als wereldvreemde excentrieken (en ook wel incivieken) aangekeken. Alle VB-ers van de eerste jaren kunnen nu met trots terugkijken. Alle moeite is niet vergeefs geweest! En zal het voor de toekomst ook niet zijn. Stemmen voor het VB is zeer lonend en nuttig geweest. |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mocht het VB tegen de 30% zitten is het gedaan met België...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Het zou nuttig zijn als het VB aan alle vlaamse partijen garanties wil geven dat als de splitsing een feit wordt zij de partij zullen opheffen en verdwijnen van het politiek toneel.
De ultieme opoffering voor hun grootste doel. Iedereen blij.
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dan zouden de 'democraten' het VB niet gunnen dat het bereikt wat het cs moest beletten.
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hun wedde dan ? Geen goede optie. Bovendien begint het dan maar pas. De kans is dan groter dat VB kan deelnemen aan de macht bij een onafhankelijk Vlaanderen als ze van die Walen verlost zijn. Ik denk niet dat de ambities van Dewinter en co zouden stoppen bij een onafhankelijkheid, er is ook zoiets als een partijprogramma en er zijn veel andere uit te voeren punten ook. Maar die onafhankelijkheid is inderdaad het belangrijkste. Vermits de meesten erop stemmen omwille van het vreemdelingenbeleid zal een VB hard nodig zijn in dat onafhankelijk Vlaanderen en zal dus volgens mij nog hoge toppen scoren, enkel zal dat communautaire niet gebruikt kunnen worden voor electorale doeleinden. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de Vlaamse republiek zullen we de bekende partijen zien met al hun gebreken. Zonder het VB. Het VB zal zich omvormen tot een anti-vreemdelingen/anti-islam - partij met De Winter op kop. Misschien zelfs van naam veranderen met een maximale aanhang van +- 15 %. Al fatsoenlijk rechts gaat onder zeil bij de traditionele partijen. Zowel de kiezers als de parlementairen. De traditionele partijen zullen zich 'patriotisch' gedragen onder druk van hun nieuwe kiezers/parlementairen zoals zij de laatste jaren geleidelijk vlaamser werden onder druk van de oud VU-ers en NVA kartel.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 26 september 2007 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nadat Vlaanderen onafhankelijk geworden is, moet het echte werk pas beginnen : afschaffen van het vreemdelingenstemrecht, strenge wetgeving inzake Vlaamse nationaliteit, een zeer rechts vreemdelingenbeleid, harde aanpak van de criminaliteit, medogenloze strijd tegen drugs, het parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak uitroeien, enz. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik benieuwd wie er nog zo over denkt in zijn partij. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik begrijp niet goed waar u dat stemrecht voor vreemdelingen vandaan haalt in een Vlaamse staat. U gaat er precies vanuit dat de Belgische wet daar gaat tellen.
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat is wat ik mij herinner, 20 jaar geleden werd dat ook al gezegd, Belgie kapot dan stopt het VB.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Vlaams nationalisten zullen opschuiven in alle partijen. Vermeng je ultra-rechtse eisen niet met volksnationalisme. Die fout is al eens gemaakt. Niet opnieuw a.u.b.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
yep...
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Natte dromen van enkele Flamouchen
![]()
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het VB oplossen bij onafhankelijkheid en een nieuwe partij starten voor de mensen die willen, dat zie ik gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En laat dat net de oprichtingsreden zijn : het Vlaamse Bewustzijn. Die bestaansreden valt dan net weg, wegens 'gerealiseerd'. En als het VB alléén maar moet bestaan op 'vreemdelingenpolitiek' zie ik ze snel afbrokkelen en vervallen tot een randpartijtje.
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat zal dan zonder de Welmenende Bewuste Vlamingen moeten zijn. Ik voorspel dat zij, tenminste zij die enkel VB stemden omwille van het Vlaamse Vraagstuk, massaal afhaken.