![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Partijlid
|
![]() Samenvatting voor wie het niet gezien heeft:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze dat zo willen. De vrijere meisjes zoeken HIER een man. Ook dat kwam in de docu aan bod.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Niet echt; naar aloude Turkse gewoonte gaat het meisje inwonen bij de schoonfamilie. Door een ventje in het thuisland op te halen, vermijdt een 'verwesterde' Turkse een dergelijk droef lot. Niet vergeten dat ze de sukkel van ginderachter hier nog een hele tijd stevig onder controle heeft.
Mij overviel spontaan de vaststelling dat een reportage zoals deze op de VRT ondenkbaar was zo'n vijf jaar geleden. En nu mag iedereen beginnen platrelativeren. (in de wetenschap dat het in de Marokkaanse gemeenschap nog stukken erger gesteld is)
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, heel vaak zijn de mannen in Turkije minder conservatief dan de Turken die hier in België opgroeiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het Turkse 'hoofdcassière in den Delhaize' meisje haar uitleg niet gehoord? Als ze haar man 'daar' gaat halen heeft hij in België enkel zijn vrouw en is hij afhankelijker van haar. Hij zal haar dus (volgens haar manier van denken) vrijer laten. Zij had heel zijn toekomst al uitgestippeld, hij moest 'zoals de meeste mensen' op fabriek gaan werken, terwijl zij aan het stofzuigen was kon hij de afwas doen. Als hij van plan is om eens weg te gaan gaat zij gewoon mee. Benieuwd hoe lang dat gaat duren. Ze zijn 3 dagen na hun eerste kennismaking ginder getrouwd, het zag er mij zo op het eerste gezicht een heel volgzaam en lief ventje uit, ik hoop voor haar dat het zo blijft. Ben wel blij dat sommigen hier kunnen zien hebben dat 'uithuwelijken' niet overal hetzelfde is en niet zo schrikwekkend als ze hier wel eens beweren. Niemand wordt tot iets verplicht, zegt het meisje of de jongen nee, dan is het nee. Ze zijn vrij om zelf te kiezen of ze een partner van hier of van daar willen. Er zijn meisjes die verplicht worden door hun familie, dat hoor je vaker in een bepaalde cultuur maar het is zeker niet algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beste quote uit de documentaire was de 'nieuwe' definitie van het integratieprobleem.
Uit de mond van een Vlaamse Turk van in de 20: Citaat:
Daarnaast nog de vele keren waarin letterlijk wordt toegegeven dat men naar Europa komt, omdat de overheid hier voor sociale voorzieningen zorgt. Hoe kan de situatie in Turkije verbeteren als de bevolking naar Europa komt ipv er voor te zorgen dat deze voorzieningen er ook in hun eigen land komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ze mogen ook eens een documentaire maken van allochtonen die hier dop trekken (jaren) en in land van herkomst huizen kopen en ijverig winkeltjes uitbaten in het hoogseizoen.
Onnozel Belgique. Men heeft plannen om de mensen langer te doen werken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() idd vrij schandalig dat zoiets (nog) kan... en dan staat men stom dat mensen niet meer op de klassieke partjen gaan stemmen... als dit niet snel aangepakt wordt vrees ik al voor 2009.
De wet verstrengen door al met een taaltest te beginnen in het land van herkomst zal het probleem - want dat is het toch - niet verhelpen. dan wordt in de lagere school daar wel een 2de taal aangeleerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En de huwelijken op basis van liefde zijn evenmin een garantie op 'ze leefden nog lang en gelukkig'. Zelf ondervonden, jij mss ook. Ik stond daar ook echt sceptisch tegenover hoor, familie die een partner gaat zoeken, ik moet er niet aan denken... maar daar komen gelukkige huwelijken uit en andere... net zoals bij ons. Anders is er wanneer het gedwongen is natuurlijk, dat is nooit aanvaardbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vandaar dat de Nederlandse regering zich genoodzaakt zag van daar een beleid (informatierondes) rond te ontwikkelen ? je visie lijkt mij een beetje te utopisch hoor (spijtig genoeg) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat je valt voor een rijpere rijke man met ditto hulpstukken, dat je er - zelfs omwille van dié redenen - niet verliefd op kan worden. Het is nog steeds iets anders dan iemand in het uitstalraam te gaan kiezen, zoals ik me die islamitische huwelijken voorstel:
- beschrijving van de kwaliteiten al naargelang geslacht - familiale omgeving - prijskaartje ---> goedkoop als je ginder een vrouw gaat kopen, zéér duur als de hier wonende vrouw een visum meebrengt. Tien jaar geleden bood een Turkse werknemer aan mijn niet-islamitische (!) dochter een kwart miljoen om ginder met een familielid van hem te gaan huwen. Geeft alvast een ideetje van de prijskaartjes. Hoeveel hier wonende Turkse meisjes gaan ginder - tegen goede betaling - hun door papa gekozen "partner" halen, om dan hier na een jaartje te scheiden (met behoud van haar prijskaartje, en hij met behoud van zijn visum). Ook deze mensen zullen niet snel daarover willen getuigen in een programma. zijn pasverkregen visum kan dan natuurlijk weer dienen om later tegen een goedkoop prijsje zijn écht jeugdliefde op teh alen. En zo is de cirkel weer rond. en ja, natuurlijk bestaan er goede huwelijken die ontstaan zijn vanuit een verstandsrelatie. Maar dit neemt niet weg dat hier nog steeds wordt verondersteld dat de wederkerige liefde als basis moet dienen. Bij islamitische huwelijken is er van die wederkerige liefde totaal geen sprake. Zelfs not done als ze heel vroom willen zijn! Ik heb de uitzending spijtig genoeg gemist, maar ik kan me wel voorstellen dat ze geen kandidaten vinden die willen getuigen dat ze in een gedwongen huwelijk zitten! "wou je met hem trouwen", "nee maar ik moest wel van mijne pa!" Ik zie het kind al thuiskomen nadien. Feit blijft dat islamitische immigranten, die in feite gewoon aan partnershoppen doen, net zogoed hier hun partnerinkoop kunnen doen. Alleen: hier zijn "ze" niet goed genoeg. Wat in feite héél veel zegt over de integratiebereidheid van die mensen! 75% haalt specifiek bewust een onïntegreerbare binnen... iemand enig idee hoeveel van onze belastingscentjes worden uitgedeeld aan de gezamenlijke projecten en projectjes om zogezegd die onintegreerbaren toch maar te laten integreren? Wie speelt hier met wiens voeten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 september 2007 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn inderdaad de wetten die moeten worden aangepast, maar blijkbaar is dat voor de Europese regeringen toch zooooo'n heet hangijer dat ze er amper aanwillen. Zouden de Eurabia contracten die ze in 1974 afsloten, en waarbij ze hebben aangegeven om zoveel mogelijk migranten uit islamitische landen binnen te halen, er misschien voor iets tussenzitten? Als men twee keer drie hersencellen laat werken, dan k�*n het niet anders dan dat men tot deze conclusie komt. Als twee of drie jaar geleden de Nederlanders hun immigratiehuwelijkswetgeving aanpastten, werd openlijk op slag toegegeven dat ze gewoon via Belgie binnenkwamen. En Brussel? Brussel keek en zag dat het goed was....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het allergrappigste vond ik de perceptie van die gasten: 'de Belgische overheid helpt de mensen...' En de brave Belgen (Vlamen etc...) zitten met een gelijkaardig beeld in hun kop. 'De overheid helpt de mensen...'
Potverdorie: de overheid helpt juist niemendalle; de werkende mensen mogen zich fiscaal het vel van de rug laten stropen om al die nieuwkomers van een inkomen te voorzien. Een gestage stroom van jongens en meisjes die gedoemd zijn om nooit aan de bak te komen op onze arbeidsmarkt. (lees: kandidaat-steuntrekkers). �* rato van (hoeveel is't weer?) 10.000 € per kop? (alles meegerekend?) Proficiat 'belgische overheid'... En dan maar janken dat de pensioenen onbetaalbaar zijn, dat ge geen huis meer kunt kopen wegens veel te duur (correctie: wegens veel te hoge belastingen), dat de ghetto's blijven aangroeien en dat de spanning tussen etnische bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt.
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 september 2007 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() heeft ze dan echt nog voorstellen gedaan ? of krijgt hij elke keer hij thuiskomt nog altijd een aangename disgenoot toebedeeld ? ![]() en die houding van 'de mama', was die gewoon omdat je buitenlandse was ? of was ze gefundeerder, en had ze je al leren kennen ;-p |
|
![]() |
![]() |