Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2007, 13:17   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard Zwankendamme = Doel??

Mooie polderdorpjes zoals Zwankedamme, Lissewege of Dudzele dreigen hetzelfde lot te ondergaan als Doel. ("Terzake" VRT gisteravond)
Doel..ik ben er vorig weekend eens geweest, zonde van wat er overblijft.
Eens een mooie dorp aan de schelde nu niet meer dan een schim voor krakers, zigeuners en illegalen.
Die communautaire zever van BHV is "top of the list" in het uit te stippelen beleid, maar behalve voor de politiekers, niet iets om wakker van te liggen als gewone vlaming.
Maar dat hele dorpen terug in onzekerheid leven omdat ze ten koste van de havenuitbreiding van Zeebrugge zouden kunnen verdwijnen, daar word met geen woord over gerept. De politieke "ver van mijn bed" show zoals we zeggen.
Ik durf wedden dat de lokale politiekers reeds lang verhuist zijn uit die dorpen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 16:34   #2
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Mooie polderdorpjes zoals Zwankedamme, Lissewege of Dudzele dreigen hetzelfde lot te ondergaan als Doel. ("Terzake" VRT gisteravond)
Doel..ik ben er vorig weekend eens geweest, zonde van wat er overblijft.
Eens een mooie dorp aan de schelde nu niet meer dan een schim voor krakers, zigeuners en illegalen.
Die communautaire zever van BHV is "top of the list" in het uit te stippelen beleid, maar behalve voor de politiekers, niet iets om wakker van te liggen als gewone vlaming.
Maar dat hele dorpen terug in onzekerheid leven omdat ze ten koste van de havenuitbreiding van Zeebrugge zouden kunnen verdwijnen, daar word met geen woord over gerept. De politieke "ver van mijn bed" show zoals we zeggen.
Ik durf wedden dat de lokale politiekers reeds lang verhuist zijn uit die dorpen.
Die halve villa's daar niet gezien? Die blijven er wonderbaarlijk wel staan...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 16:43   #3
Confucius
Gouverneur

Standaard

Lissewege en Dudzele tot daar toe. Maar Zwankendamme een mooi polderdorp is toch wel ver gezocht.
Oud 25 september 2007, 16:51   #4
Jukes
Parlementslid

Standaard

Mochten onze politici over een grein verstand beschikken, dan was het opofferen van Doel niet nodig geweest. Lissewegen en omstreken zouden dan al lang havendokken zijn, want iedereen die een beetje nadenkt ziet dat op termijn de kronkelige, ondiepe en levensgevaarlijke Schelde ongeschikt is om er een wereldhaven te blijven uitbouwen. De keuze zou al veel eerder op de haven van Zeebrugge moeten zijn gevallen, met haar - bijna- open toegang naar zee, ruimte zat in het hinterland, hoge werkloosheid in de streek en de befaamde West-Vlaamse werklust. In Zeebrugge moet alleen de toegang via de Pas van het Scheur-Zand worden gebaggerd, een peuleschil in vergelijking met de ganse Scheldeloop. De vraag is dus niet of die drie dorpjes moeten verdwijnen. De vraag is: waarom schieten onze beleidsmakers nu pas wakker en merken ze dat Zeebrugge véél gemakkelijker te bereiken is. De haven daar kan nu al containerschepen ontvangen die Antwerpen onmogelijk kunnen aandoen. Vooruitzien, heet zoiets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be