![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() wanneer komen er islamscholen? niet dat ik er op aan het wachten ben maar aangezien het VB daar ook voorstander is (wel voor een ander doel dan Jahjah maar ze zijn voorstander)
geloof je me niet? allé enkele bewijzen : 1) ‘Vlaams Blok Magazine’, jaargang 22 nr.10, oktober 1998 · p. 23: Titel ‘Islamieten willen eigen scholen’ - ‘Steun aan 70-puntenplan’: 'De cultuurkloof, ontworteling en de taalachterstand van veel van deze kinderen komen de kwaliteit van ons onderwijs immers niet ten goede. … en de mohammedanen de vrije keuze laten om hun kinderen in te schrijven in scholen die nauw aansluiten bij hun cultuur en hun leefwereld. Enkel zo kan de begeleide terugkeer in goede banen geleid worden. 2) ‘Antwerps nieuws’, 1ste kwartaal 1996 · p. 2: Het Vlaams Blok pleit voor de oprichting van een apart onderwijsnet voor islamitische vreemdelingen. Via dit onderwijsnet dienen de jonge Noordafrikaanse en Turkse vreemdelingen voorbereid te worden op de reïntegratie in hun eigen maatschappij. 3) ‘Stop Immigratie’, 1998 · p. 26: Een eerste voorbeeld van overlast situeert zich in het onderwijs (…). Maar daartoe moet men wel afstappen van het multiculturele waanidee. Een eigen scholennet voor vreemdelingen is dan geen taboe meer, onderwijs in hun eigen taal evenmin. (…) Een eigen net is alleen verantwoord als het kadert in een reïntegratiepolitiek. Dat net kan dan goedgeschoolde arbeidskrachten afleveren, die zich dan nuttig kunnen maken in hun landen van herkomst. en nog zovele voorbeelden maar ik heb echt geen tijd om 150pages te lezen nu hoe meer ik lees over VB, hoe meer interne tegenstrijdigheden die ik vind ze willen dat wij ons aanpassen maar hoe kan dit gebeuren als ze zelfs aparte scholen voor ons willen bouwen? Vlaanderen72 please explain this, i'm so confused !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Moon, het gaat erover dat er veel te veel moslims aanwezig zijn die zich niet aanpassen ,en dat die dan beter onderwijs kunnen volgen in aparte moslim scholen enzo de reintigratie naar land van herkomst kunnen vergemakelijken.
Je hoef je niet op een hoopje te gooien met moslims hoor moon ,het is met hun dat we veel te veel zever hebben,nietwaar?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() maar je weet, dat wil niet zeggen dat chinezen of wat dan ook in grote getalen hier moeten zijn en zich niet aanpassen ee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Alz nog iets laat maar weten hee.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() maar als je hen al vanaf het begin in andere scholen zet, hoe kunnen ze zich dan aanpassen?
daarom snap ik het ni VB zegt dat ze moeten aanpassen maar dan aparte scholen ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Inderdaad assimileren is de boodschap ,maar velen voelen zich daar niet voor geroepen.
Dus moeten er nu eenmaal maatregelen getroffen worden,zomaar zijn ding doen en dan het gastland nog wat beschimpen kan nu eenmaal niet hoor. Dus wil je je niet assimileren ,staat dit je te wachten: Te te grote aantallen van moslims loopt de spuigaten uit ,dus beter hun in hun cultuur opvoeden enzo terug naar land van herkomst. Dan hebben ze ineens een diploma om hun land van herkomst verder te helpen. En ze op een humane manier naar hun land van herkomst terug begeleiden,ze zullen daar blij zijn . Wie gaat nu goed opgeleide mensen van het eigen volk weigeren ,die hun diploma gehaald hebben in een land met het beste onderwijs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() VB heeft spijt dat ze dat "idee" ooit hebben gepromoot.
Nu AEL ook ijvert voor islamscholen, zit VB dik in de shit. Want, welke argumenten gaan ze aanhalen om Jahjah's idee te ondermijnen, terwijl Jahjah het VB ondersteunt. Geef toe, AEL gelijkgeven is politiek zelfmoord voor het blok. Mensen gaan dan inzien dat ze eigenlijk tweelingen zijn (Ael en VB). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik ken hun standpunten praktisch van buiten !!! niet slecht hé ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ik denk niet dat VB met deze maatregel een keuze geeft aan de ouders, ik denk dat alle kinderen in apart onderwijs worden gestopt Dit heeft enorme gevolgen voor de kinderen, de overheid ontneemt hen alle mogelijkheden om in belgie een leven te beginnen, ze bepalen het verdere leven van de kinderen. Dit lijkt meer op gedwongen uitzetting! jij noemt dit humaan maar zij hebben dan geen keus hé, als je heel uw leven op een islamschool hebt gezeten dan moet ge wel terug anyway nu snap ik waarom het VB van dit idee is afgestapt, te moeilijk realiseerbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ael en het blok zijn tegenpolen ,wij zijn in ons eigen land met onze cultuur,zij zijn vreemden met alleen oog voor hun cultuur ,die nooit zal passen in deze samenleving.
Wij willen islamscholen om hun daarna naar land van herkomst te sturen ,abou jah jah ziet dat anders. Moon,ze willen hun niet aanpassen dan moeten ze terug. Er zijn velen met een dubbele nationaliteit zie maar eens naar moslimheldje jahjah,nen libanees die de marokkanen komt vertellen wat ze moeten doen ,tsss een kudde ja. In mijn school zat een turks meisje die vlakaf zei:jullie geld is het dubbele waard in mijn thuisland en daar hebben wij appartementen staan en hier nog een paar jaar profiteren en we zijn rijk. Vind je dat normaal indien men dan ineens wel naar land van herkomst wil na geprofiteert te hebben?! Eerst alle rechten opvragen en daarna evengoed vertrekken,ik vind dat best hoor weer ene minder maar dan konden ze even goed gastarbeider gebleven zijn. Dan hadden er al veel buitengelegen. Helemaal niet onrealiseerbaar verre van zelf die islamscholen,ze hebben nu kansen genoeg gehad . |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() maar de 2de en 3de generatie en volgende kunnen en willen niet terug
(natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen) VB zegt dat de "aangepaste vreemden" hier mogen blijven maar blijkbaar wordt aangepast te vaag gedefinieerd stel dat ik afstudeer en ik werk ben ik dan genoeg aangepast? of moet ik me eerst bekeren tot het katholicisme en de vlaamse onafhankelijkheid promoten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() De vreemdeling die wenst te blijven moet een inburgeringscursus glansrijk doorkomen.
Dus taal en gebruiken aannemen ,en volgens zijn vroegere nationaliteit en gebruiken afzweren. Totale assimilatie dus. Zonder op te vallen en je onder de massa je begeven en doen als ieder ander ,maar teveel vreemdelingen valt op en je eigen ding doen(je eigen cultuur belijden en uitbrengen integenstrijd met de onze) ook dat is uiteraard uit den boze. Anders daaaaag!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus gaan we ze eerst met overredingskracht trachten naar hun land van herkomst laten vertrekken. Dan kunnen we nog altijd het referendum inschakelen als dat niet helpt. En als dat ook niet lukt, dan hebben we nog altijd de "buitenparlementaire actie", aka "de straat". Maar gaan zullen ze, wees daar maar gerust van. Enkel voor moslims die hun geloof opgeven en zich bekeren tot het westerse denken is er plaats in Europa. De rest moet oprotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ja, het zal nog wel een generatie of twee-drie duren voor onze verlichte atheïstische bekrompen geesten tot die vaststelling komen.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Als ge het maar weet piano,ben blij dat ge het ook inziet.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en burgeroorlog klinkt nou ni echt positief ! ik kan me dat al voorstellen republiek Vlaanderen wordt totalitair met 1taal, 1 godsdienst,... vreemden worden gedwongen uitgezet (dit laatste valt onder onze genocidewet maar geen probleem want alle wetten van Belgie en alle internationale vredragen gelden niet voor republiek Vlaanderen) Vlaanderen krijgt een economisch embargo want europa werkt niet graag samen met landen die de mensenrechten schenden maar geen nood de Amerikanen zullen ons "verlossen" en "bevrijden" ![]() |
|
![]() |
![]() |