Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 19:19   #1
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard Graag jullie mening over nieuwe politieke website

Nieuwe website wordt gelanceerd: http://www.politiek.be/
Speciale 'preview' voor de gebruikers van dit forum. Ik wil namelijk weten wat jullie ervan vinden.

Een simpele opzet: Basis bestaat uit opinies, agenda en petities. De overige inhoud is gelinkt. De opinies komen van diverse schrijvers (je kan erop reageren) en activiteiten kan je zelf toevoegen. De petities ... tja, lanceer eentje over Vlaamse onafhankelijkheid of Belgische eenheid, BROV of particratie, ... Ga je gang.

Ik stel jullie mening enorm op prijs! Suggesties zijn welkom. Kan zijn dat we volgende dagen nog een beetje verbeteren.

groetjes,

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:02   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

'k vond het in eerste instantie een beetje druk overkomen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:06   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

maar... waarom nog een forum bij, er zijn er toch al twee met Politics en Politcsinfo?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:07   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar na er een beetje op rond te surfen, word je het wel gewend.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 4 september 2007, 20:13   #5
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
maar... waarom nog een forum bij, er zijn er toch al twee met Politics en Politcsinfo?
Op politiek.be staat geen forum.

Maarten
Oud 4 september 2007, 20:17   #6
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Op politiek.be staat geen forum.

Maarten
Maar toch wel reacties? En uiteindelijk is hetgeen we hier doen, ook reacties brengen op nieuws, dus...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:20   #7
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Maar toch wel reacties? En uiteindelijk is hetgeen we hier doen, ook reacties brengen op nieuws, dus...
De artikels geven allemaal een mening weer van de schrijver. De lezer hoeft er niet mee eens te zijn en kan daarom reageren.
Het is eerder de bedoeling om een 'multiblog' te maken van deze website: meerdere schrijvers binnen 1 blog. Reacties komen daar vanzelfsprekend bij, zoals op zowat elke blog.

Maarten
Oud 4 september 2007, 20:22   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Sorry als ik het idee niet te goed vat, maar kan je dit niet gewoon integreren in de opinies sectie van http://www.politics.be/ ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:23   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De artikels geven allemaal een mening weer van de schrijver. De lezer hoeft er niet mee eens te zijn en kan daarom reageren.
Het is eerder de bedoeling om een 'multiblog' te maken van deze website: meerdere schrijvers binnen 1 blog. Reacties komen daar vanzelfsprekend bij, zoals op zowat elke blog.

Maarten
Beetje zoals libertarian.nl ook heeft, dus?
Oud 4 september 2007, 20:33   #10
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Ziet er wel een tof opzet uit.

inhoud
- de ondertitel 'de kleurrijke tegenhanger van politics.be ' lijkt me wat vreemd. Gaat dit niet uit van P.be? En zo ja, waarom dan niet P.be/blogs?
- Maar zelfs als dat niet van P.be uitgaat lijken de persberichten me meer een aanhangsel van waar het echt om draait, nl. user based content.

technisch
- aan de lay out is nog wel werk
- speciale tekens worden niet herkend

Voor de rest lijkt het me wel een tof initiatief, waar zeker toekomst in zit. Het doet me wat denken aan de social network initiatieven. Misschien is het wel interessant om die kaart te trekken, eventueel op termijn.

Laatst gewijzigd door Starkan : 4 september 2007 om 20:33.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:46   #11
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Ik stel mij mening enkele dagen uit. Wil wat meer vergelijkingen kunnen trekken met andere soortgelijke bronnen.
Spijtig dat de "ondertitel" verloren loopt in de reklame... Ook over de layout zal ik later meer uitwijden.
Op eeerste zicht : niet zo slecht, alleen rechterkant wat groot...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 20:54   #12
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Sorry als ik het idee niet te goed vat, maar kan je dit niet gewoon integreren in de opinies sectie van http://www.politics.be/ ?
Ik heb een paar redenen om het apart op te zetten
-> We publiceren ongeveer 2 opiniestukken per publicatieronde op Politics.be. In de praktijk passeert zeker 20 keer zoveel goed materiaal door mijn mailbox. Dat is onmogelijk bij te houden op Politics.be zelf.
-> politics.be had nog geen agenda en nog geen petitiesysteem
-> politics.be tracht objectieve informatie te publiceren. Ik vond dat het tijd werd om meer gekleurde informatie te verzamelen en te publiceren.
-> politiek.be werd nog niet gebruikt. Jammer voor zo'n mooie domeinnaam

Je mag het vooral als een aanvulling van Politics.be bekijken.

groetjes,

Maarten
Oud 4 september 2007, 21:17   #13
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik heb een paar redenen om het apart op te zetten
-> We publiceren ongeveer 2 opiniestukken per publicatieronde op Politics.be. In de praktijk passeert zeker 20 keer zoveel goed materiaal door mijn mailbox. Dat is onmogelijk bij te houden op Politics.be zelf.
-> politics.be had nog geen agenda en nog geen petitiesysteem
-> politics.be tracht objectieve informatie te publiceren. Ik vond dat het tijd werd om meer gekleurde informatie te verzamelen en te publiceren.
-> politiek.be werd nog niet gebruikt. Jammer voor zo'n mooie domeinnaam

Je mag het vooral als een aanvulling van Politics.be bekijken.

groetjes,

Maarten

Met wat je nu schrijft vind ik het helemaal wat gek om dat onder een nieuwe 'identiteit' te doen.
1/ het is geen nieuwe identiteit, maar een aanvullende, dus moet zeker onder p.be vallen.
2/ de url is klinkt idd wat vlotter in de mond voor Vlamingen, maar het logische wat je dan doet is de URL een dubbele betekenis geven. (bvb forum.politics.be = forum.politiek.be)
3/ Ja, de ondertitel is dan nog zekerder fout gekozen.
4/ Je verzwakt de waarde van Politics, door er een zogezegde tegenhanger tegenover te plaatsen. Terwijl het net een rijke aanvulling zou kunnen zijn. Dit aan Politics linken, zou het 'merk' alleen maar versterken.

PS: tenzij je van het Vlaams nationalistische imago dat politics draagt af zou willen, wat vanzelfsprekend het niveau ervan zou verhogen.
Oud 4 september 2007, 21:55   #14
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Met wat je nu schrijft vind ik het helemaal wat gek om dat onder een nieuwe 'identiteit' te doen.
1/ het is geen nieuwe identiteit, maar een aanvullende, dus moet zeker onder p.be vallen.
2/ de url is klinkt idd wat vlotter in de mond voor Vlamingen, maar het logische wat je dan doet is de URL een dubbele betekenis geven. (bvb forum.politics.be = forum.politiek.be)
3/ Ja, de ondertitel is dan nog zekerder fout gekozen.
4/ Je verzwakt de waarde van Politics, door er een zogezegde tegenhanger tegenover te plaatsen. Terwijl het net een rijke aanvulling zou kunnen zijn. Dit aan Politics linken, zou het 'merk' alleen maar versterken.

PS: tenzij je van het Vlaams nationalistische imago dat politics draagt af zou willen, wat vanzelfsprekend het niveau ervan zou verhogen.
ik ben niet op zoek naar een "nieuwe identiteit". En zoals ik al zei: het is een aanvulling.
Het enige waar ik het met u eens ben is de ondertitel.

Maarten
Oud 4 september 2007, 22:02   #15
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik ben niet op zoek naar een "nieuwe identiteit". En zoals ik al zei: het is een aanvulling.
Het enige waar ik het met u eens ben is de ondertitel.

Maarten
Ik wou het nog maar eens benadrukken.

De echte constructieve post zit in m'n vorig schrijven.

Hoewel dat van dat nationalisme ook wel gemeend is.
Oud 4 september 2007, 22:54   #16
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het design een beetje moeilijk liggen. Twee bijna even brede kolommen, dat leidt de aandacht af. Liever een kleinere kolom voor de activiteiten-rubriek.

En wat meer spatiëring tussen de kolommen.

Voor de rest is dat vrij sober.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 22:55   #17
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Liefst ook een sterk logo-tje, da's uitermate belangrijk om diep in de ziel van de hedendaagse consument door te dringen.

Liefts niks bruin.

Liever iets purper of rood.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 00:06   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nieuwe website wordt gelanceerd: http://www.politiek.be/
Speciale 'preview' voor de gebruikers van dit forum. Ik wil namelijk weten wat jullie ervan vinden.

Een simpele opzet: Basis bestaat uit opinies, agenda en petities. De overige inhoud is gelinkt. De opinies komen van diverse schrijvers (je kan erop reageren) en activiteiten kan je zelf toevoegen. De petities ... tja, lanceer eentje over Vlaamse onafhankelijkheid of Belgische eenheid, BROV of particratie, ... Ga je gang.

Ik stel jullie mening enorm op prijs! Suggesties zijn welkom. Kan zijn dat we volgende dagen nog een beetje verbeteren.

groetjes,

Maarten
beste,

Ik vind het overzicht een beetje moeilijk. Als ik op een site terecht kom wil ik binnen enkele seconden zien waar ik terecht moet voor mijn informatie.
Hier heb ik dit niet. gevolg: zappen

PS, zijn er problemen binnen politics.be? want dit lijkt me niet echt een alledaagse post van een moderator.
Precies een verkoper van Mercedes die een BMW gaat promoten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 06:45   #19
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Starkan: het nationalisme is een belangrijk stroming in dit land. Onvermijdelijk op een forum over politiek. Ook nationalisten hebben een mening, net als jij. Iedereen heeft het recht om te discussiëren en een standpunt in te nemen. Dit is een open forum.
Ik wil daar wel eens over discussiëren, maar niet hier.

C2C, is een goede suggestie. Zullen we eens testen.
De bedoeling is dat de kolom de aandacht trekt. De surfer is blind voor een klassiek menu. Het kan wel een beetje smaller, maar dan zullen meerdere titeltjes (activiteiten, berichten) over twee lijnen worden uitgesmeerd.
Maar kunnen beetje smaller proberen.
Een logo zou meer fleur geven. Inderdaad!

giserke, die navigatie kan misschien beteren als we wat minder berichten per groep zetten. Bvb 10 ipv 20. Zullen dat eens proberen.
Politics.be blijft draaien, het forum blijf bestaan, ... Als ik me niet vergis dan tellen we nog altijd iets meer dan 70 medewerkers.
Politiek.be is een url die ik ooit heb opgekocht en die sindsdien niet werd gebruikt. Dat is jammer. Tegelijk werden een aantal dingen nog niet uitgewerkt onder Politics.be. De agenda vind ik erg belangrijk, net als het publiceren van alle goede opiniestukken in plaats van een deel ervan.
Politics.be blijf ik steunen. Ik hoop trouwens dat een aantal dingen van Politics.be populairder worden, nu ze gelinkt worden vanop politiek.be.
Ook nog dit: Geen van beide zijn te koop, noch de BMW, noch de Mercedes
Oud 5 september 2007, 07:12   #20
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maarten
Maarten, die blog links, hoe wordt die samengesteld? Wie publiceert daarin? Ik stel de vraag naar aanleiding van stukjes als "La Brabanseillaise", die me toch tamelijk van de pot gerukt lijken, weinig interessant en al helemaal niet opiniërend.

Zou die blogkolom niet kunnen voorbehouden worden voor een reeks opinieschrijvers die geselecteerd worden op basis van hun schrijf- en denkcapaciteiten?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be