![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Aan het station van Kortrijk is dinsdagavond een 19-jarige jongeman neergestoken toen hij wilde tussenkomen bij een vechtpartij. Slachtoffer Lee Huyse kreeg een mes in de rug. "Maar wat me het meeste stoort, is dat daar geen enkele aanleiding toe was", zegt Huyse.
Het geweld in de buurt neemt de jongste maanden onrustwekkend toe. Het 19-jarige slachtoffer is een tiental dagen werkongeschikt. De jongen heeft geluk gehad want het mes miste op een haar na de milt. (belga/kjg) Dan volgt nu het stuk wat vrijdag 21/9 in de krant stond: De vechtpartij waarbij de 19-jarige Lee Huyse met een mes in de rug werd gestoken, is het incident te veel voor een aantal mensen in de Kortrijkse stationsbuurt. ' Zo kan het niet verder' vindt Koen Tytgat, waard van het café Double Deuce. 'De toenemende concentratie van allochtonen aan het station boezemt schrik in. Het gaat zelfs zover dat scholieren ons café gebruiken als oord van bescherming om toch maar niet buiten of trein of bus te moeten wachten. Wij willen een veilige en rustige buurt'. 'Deze allochtonen weten dat scholieren hier hun toevlucht zoeken en keren zich tegen het café. Laatst werden hier klinkers naar binnen gegooid, auto's met allochtonen rijden toeterend voorbij waarbij ze obscene gebaren maken en dinsdag was er die raid met een dertigtal allochtonen. Straks krijgen we een scene �* la Joe van Holsbeeck of zoals met die scholier uit Gent.' Verder geen problemen in Zuid-Westvlaanderen.
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wacht maar even af, 't zal niet waar zijn hoor: Bron? bewijzen? Blablabla Laatst gewijzigd door sn00py : 22 september 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ieder ongeval is uiteraard te betreuren.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 22 september 2007 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En dit noem ik geen 'ongeval' of 'incident' meer.
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
T'is mss geen ongeval of incident maar oorlog is het ook niet,he.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() En ALS er dan iets ergs gebeurt, organiseren we vlug een Witte Mars en is ons geweten weer wat gesust.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik ga niet naar betogingen met flikken begeleiding.Ik stem ook niet op partijen die de samenleving organiseren ipv de samenleving.
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Wil je niet liever on topic blijven of moet ik straks op het driehoekje duwen?
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() In het kieshokje ga ik niet omdat ik mijn stem zelfs behoud en zelfs de samenleving mee wil vorm geven ipv het over te laten aan partij politiek.
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() De mensen die Kortrijk kennen zullen wel weten dat het café Double Deuce(vroeger gekend als de TGV) een nogal "bedenkelijke" reputatie heeft.
En dan druk ik mij nog zacht uit.
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leuk om te horen.
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Behalve dan de dagelijkse grenscriminaliteit en het feit dat de Meense Barakken volledig verfranst zijn. Weeral een frappante overtreding van de taalwetten dus.
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het café zoals het nu is, is echer van een heel ander allooi.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ja tuurlijk, relativeren: - het was maar een mes. Er is niet geschoten - het was maar zijn rug, niet zijn keel - het was maar ne blanke, geen arme moslim. Anderzijds moeten we ook weten en ermee rekening houden dat de moslims nu een beetje agressiever lopen dan gewoonlijk door de ramadan. Ze hebben honger hé. Een opmerking of verkeerde blik is genoeg om ze op stang te jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol. Ik denk dat hier mensen zijn die het overtreden van de taalwetten erger vinden dan het neersteken van mensen.
![]()
![]() |
![]() |