Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2002, 03:52   #1
xel
Vreemdeling

Standaard

Wel het is m'n eerste post dus waarschijnlijk ga ik mischien al direkt in 1 of ander kamp geduwd worden ( linkse rakker of rechtse rukker ).

Maar toch wil ik even mijn gal spuwen:
Feit is gewoon elke keer ik die migrantenjongeren zie hun beklag doen over hoe benadeeld ze wel zijn en hoe hard ze gediscrimineerd worden.Dan doen ze dat wel in dure merkkledij van Nike , Adidas , zwarte leren jas etcetera.

Ik weet het , het is weeral een cliché en ik scheer ineens weer onterecht een hele groep allochtone jongeren over 1 kam.Maar ik kom geregeld in contact met zulke jongeren en het valt me steeds op het de meest verwende nesten met de duurste spullen en die eigenlijk het minst reden tot klagen hebben altijd de grootste mond opzetten over hoe hard hun leven wel is.

Ik vind het eigenlijk pervers om met 500€ kleren aan je lijf te klagen over hoe benadeeld je wel bent.The point is.. ik wil nu niet in een discussie verzeild raken over de prijs van hun kleren maar het gaat hier toch allemaal om relativeringsvermogen ? Niet ?

Je hebt altijd wel reden tot klagen t'is zelfs een Belgische ziekte , maar kunnen we allemaal nu echt niet een beetje meer tevreden zijn met wat we hebben ???

Ik weet dat dat laatste weeral naief en utopisch klinkt maar als ik over de Meir in Antwerpen loop en ik zie weeral zo'n bedelaar half dronken in zijn bis wegkwijnen.Helemaal verwaarloosd en dofheid van de armoede in de ogen dan breekt bijna m'n hart in 2.
Of als ik zo'n stumper weeral zie in Jambers over armoede of zo.

Het is gewoon een constante die ik overal zie nl:de echte sukkelaars zijn meestal de passieve stumpers die de kracht of moed niet hebben om tegen hun armoede of onrecht te vechten....

Just my 2 cents , so bring on the flames
xel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 04:01   #2
xel
Vreemdeling

Standaard

Nog een nuancering:

Ik wilde eigenlijk zeggen dat, al was er totaal geen onrecht dan zouden er nog rellen zijn.Getuige hiervan zijn de hooligans die je ziet op elke voetbalmatch.Dat zijn meestal mensen die normaal functioneren of toch bijna
Der lopen meestal zelfs hoogeschoolden tussen die een goedbetaalde baan hebben en toch in het weekend de boel kort en klein slaan.
xel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be