![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Gisteren verheugde onze premier er zich op, toen bleek dat de lidstaten van de EU eindelijk de toestemming (de toestemming, zeker NIET de verplichting) gingen krijgen om de BTW-tarieven in de horeca te verlagen?
Voor ons land zou dit in de toekomst volgens de premier betekenen dat het BTW-tarief in de horeca daalt van 21% naar 6%. Dit staat lijnrecht tov de kern van het programma van Vivant, namelijk: HOGERE verbruiksbelastingen (waar BTW hét voorbeeld van is) en lagere belastingen op arbeid.... Leg het maar uit Vivant'ers: de VLD lacht jullie zelfs voor de verkiezingen al uit! (met dank aan Stijn Bleyen)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze gaan extra BTW heffen op alles wat rond STVV gebeurt om dat gat in de vivantkas te vullen. dit op uitdrukkelijke verzoek van Duchatelet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() en er gebeurt heelwat rond STVV (de chaussée d'amour is slecht enkele honderden meters verderop
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van het BROV is intussen al helemaal geen sprake meer.
Maar Duchatelet zit waar de macht zich amuseert. Daar ging het toch om?
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen heeft steeds het economisch programma van Vivant afgedaan als een lachertje.
Volgens economen terecht. Ik spreek er me niet over uit wegens geen bollen verstand van economie. Dat basis-inkomen lijkt me te mooi om waar te zijn, teveel Sinte-Maarten. Als iedereen dan zijn verstand krijgt en geen lap meer uitricht, en toch overleeft, dan raakt de pot ooit leeg, dus......... Het is nu wel zeer ongepast om aan de kaak te stellen wanneer ze instemmen met een belastingverlaging in de geest van de (echte) liberale traditie. Misschien zijn ze (econometrisch) tot inkeer gekomen, misschien prevaleert Europees loyaal zijn................ Het enige wat me bij Vivant echt interesseert is hun wens om het bindend referendum op volksinitiatief in te voeren, en daar is zeker in theorie bij de VLD het klimaat voor aanwezig. Dacht ik. Hoopte ik. Niet hard, maar kom. Zucht. ![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er iets NIET aanwezig is bij de VLD dan is het dat 'klimaat' waar jij naar verwijst.
![]()
#8 |
Banneling
|
![]() Staaf,
ik ga niet akkoord met u (oeik al ès't sebiet karnaval in Oilsjt ![]() Het economisch model van Vivant is wel degelijk leefbaar. Zelfs leefbaarder dan het huidige model. Dat via Europa nu zo'n maatregel genomen wordt wil alleen zeggen dat het idee van de afschaffing van de belasting op arbeid nog moet rijpen. Ik vind de maatregel van vandaag archi-slecht ! De staat verliest inkomsten, de klant betaalt evenveel en het zwartwerk zal niet verminderen. Alleen het inkomen van de horeca-ondernemer stijgt. Stem Vivant naar Europa en over afzienbare tijd verdwijnt het zwartwerk (vermits er geen belasting op arbeid meer zal zijn, kan er ook niets verdonkeremaand worden). Door de toogprijs constant te houden komt dit op dat moment neer op een verhoogde BTW (zgn sociale BTW) waardoor de staat evenveel ontvangt, terwijl de patroon ontlast wordt. VLD lacht helemaal niet met Vivant. Ze zit gewoon in de slipstream van de grote Europese landen, waar de ideeeën van Vivant ook nog aan het kiemen zijn. Geduld is een schone deugd. |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de VLD wel lacht met Vivant. Het kartelcongres van vorige week werd OPZETTELIJK stil gehouden. Duchâtelet is dan ook een gewillige marionet in de hegemonische plannen van de VLD. En hij beseft het zelf nog niet eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beseft U dat er weinig Belgen zijn die niet met uw partijke lachen? |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan niet direct de vinger op de fout leggen. Daarvoor begrijp ik de teksten van de economisten niet goed genoeg. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik besef dat dat niet het geval zal zijn, en dat het stuk kwijtgescholden BTW in de cafélade zal blijven plakken........ ![]() Citaat:
![]() Citaat:
In België in een blauw schuifje. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tiens, tiens, tiens. Dan hebben er nogal wat afgehaakt van die 90% Belgen die ooit achter het partijke van de BUB stonden sinds Patriot en Tacitus hun heil gingen zoeken bij dat andere partijke dat zelfs Europa gaat veroveren.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had nog even gedacht dat Vivant zich met zijn iets beter realiseerbaar programmapunt zou proberen te profileren naar de verkiezingen toe, maar daarover hoor je al helemaal niet meer praten sinds ze bij de blauwen horen. Met reden, zeker?
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Men verweet Vivant 'utopisme'. En als ze er de enig mogelijke oplossing voor vinden dan verwijt men hen hun 'realisme'. Speel piano als u wil, maar haal uw borsten van mijn schouder ![]() |
||
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() VLD en VIVANT "iendracht veuroit" maar in achteruit ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Realisme van Vivant? Komaan, neem je uzelf nu serieus?
1. Hogere belastingen op producten ---- daling van de koopkracht ----- daling van de productie ----- minder mensen nodig om te produceren ------ meer werklozen ------- meer uitgave staat 2. Lagere belasting op arbeid ---- - arbeid goedkoper - inkomensverlies staat - investeren goedkoper maar: - meer investeringen? - en dus meer werk? Nee: - de mensen kunnen minder kopen ---- dus productie verlaging --- dus minder werk - de belasting op arbeid vermindert ------ gaat in de zakken van de eigenaars Zonder een vermindering van de uitgaven van de staat is dit systeem lachwekkend. Men zal moeten snoeien in de sociale zekerheid en voorzieningen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
touché ![]() |
||
![]() |