Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2007, 16:48   #1
abi
Banneling

Standaard Zware rellen in het gesloten centrum 127 bis

Citaat:
RUSSEL - Een sans-papier van Marokkaanse afkomst is zaterdagmiddag in het gesloten centrum 127bis in Steenokkerzeel omgekomen als gevolg van een overdosis. Dat schrijft de Franstalige krant Le Soir op haar website. De man zit sinds 26 september opgesloten. Het was bekend bij de verantwoordelijken van het gesloten centrum dat hij een methadon-behandeling volgde. Het parket is om 14.00 uur ter plaatse gekomen, in aanwezigheid van een wetsdokter. Die moet de exacte omstandigheden van het overlijden bepalen.
Citaat:
STEENOKKERZEEL - In het gesloten centrum 127 bis in Steenokkerzeel zijn zondagmiddag relletjes uitgebroken. Dat is zondag vernomen bij de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ). De politie is ter plaatse. Een dertig- tot veertigtal mannen hebben in het centrum stoelen, tafels en een televisie kapotgeslagen.
Volgens Dominique Ernould van DVZ hebben de relletjes te maken met de dood van 22-jarige Marokkaanse asielzoeker. Die werd zaterdagmorgen dood aangetroffen op zijn bed. ‘Omdat volgens hen de doodsoorzaak van de jongeman niet helemaal duidelijk is, zijn de mannen in het centrum in opstand gekomen. In de vleugels waar de vrouwen en de families verblijven, is het wel rustig’, aldus Ernould.

Volgens Ernould heeft het personeel van het gesloten centrum eerst zelf geprobeerd van de gemoederen te bedaren. Maar toen ze daar niet in slaagden, werd de politie er bij gehaald. Volgens de woordvoerder van CSPL (Collectif des Sans papiers en Lutte) zijn de politiediensten het centrum binnengegaan.

‘Sinds de dood zaterdag werd vernomen, was het personeel van het centrum op zijn hoede. Tot zondag bleef het kalm, maar toen de berichten de mannelijke asielzoekers bereikten dat de doodsoorzaak nog onduidelijk was, verloren zij hun controle. In verschillende ruimtes richtten ze vernielingen aan’, aldus Ernould.

Volgens de DVZ was het 22-jarige slachtoffer van zaterdag een gekende en veroordeelde drugsverslaafde en is het absoluut uitgesloten dat een verkeerde behandeling aan de oorzaak lag van zijn overlijden. ‘De man verblijft sinds 26 september in het gesloten centrum 127 bis. Hij kreeg van een dokter een methadonbehandeling voorgeschreven. Dat liep goed tot zijn toestand vrijdag begon te verergeren. Hij had zelf een paar keer beweerd dat bij bovenop de methadon ook zelf nog andere drugs pakte. Mogelijk heeft de doodsoorzaak eerder daarmee te maken’, zegt Ernould.

Het Brusselse parket, dat zaterdag nog een wetsdokter ter plaatse stuurde, kon zondag nog niets meer zeggen over de precieze doodsoorzaak. De resultaten van de autopsie zullen pas maandag gekend zijn.
bron ; Het nieuwsblad

En van zulke soortgenoten moeten we dan verwachten dat ze een positieve invloed hebben op onze economie,ivm werkgelegenheid,pensioenen ,enzovoort
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 16:58   #2
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
bron ; Het nieuwsblad

En van zulke soortgenoten moeten we dan verwachten dat ze een positieve invloed hebben op onze economie,ivm werkgelegenheid,pensioenen ,enzovoort
Dat "soortgenoten" dat je schrijft, stoort me. Sorry, ik voel me in de verste verte niet verwant.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 17:28   #3
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nieuwe en sterkere tafels en stoelen en TV kopen, en vragen of ze alstublief een beetje voorzichtiger omgaan met meubels.

Als iemand bij mij thuis om hulp vraagt, bezorg ik hem wellicht eten en een bed. Maar als hij dan de boel aan stukken slaat gooi ik hem buiten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:27   #4
abi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dat "soortgenoten" dat je schrijft, stoort me. Sorry, ik voel me in de verste verte niet verwant.

Ik bedoelde niet( Onze) soortgenoten
abi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 23:11   #5
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
bron ; Het nieuwsblad

het zijn uitgeprocedeerden die daar zitten. Wat al meteen je eigen persoonlijke uitspatting die je aan het gegeven probeert te koppelen niet relevant maakt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 06:36   #6
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

AAaahh wat zijn we weer lekker superieur! Laten we doen alsof we keihard gewerkt hebben om superieur te zijn tegenover dit soort volk! Subtiel weliswaar of gekke Bhairav komt het allemaal weer aanhalen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be