Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 08:29   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat zijn het Belgische gerecht en de Belgische wetten nog waard.

Ik kom regelmatig in gerechtsgebouwen en lees daar regelmatig vonnissen die uitgesproken worden.

Ik sta regelmatig versteld van de uitspraken die gedaan worden.

Voor de zoveelste maal hoorde ik dat de arbeidsrechtbank een mens die meer dan 30 jaar arbeider/arbeidster is geweest en zelfs geen diploma's heeft, maar moet gaan werken als bediende als hij/zij last heeft van rugbeschadigingen.

Een andere persoon word werkbekwaam geacht als arbeider, nadat deze een heel leven als bediende heeft gewerkt en door een autoongeval doof is geworden.

De wet zegt in art 100§1 dat je recht hebt om een ziekte-invaliditeit eens je 2/3(66.6666%) werkonbekwaam bent, maar de arbeidrechtbanken vinden dus als je nog 1 lob kan uitvoeren je dus minder dan 2/3 werkonbekwaam bent.

Een man die reeds jaren werkonbekwaam is, die na gesnapt te zijn op zwartwerk in de bouw, verder zijn rechten als ziekteinvalide blijft behouden en volledig word vrij gesproken.

Ook op de jeugdrechtbanken zijn bepaalde uitspraken gewoon tegen de wet. Een moeder die haar dochter op -16jarige leeftijd met jongens in bed legt die het volledige hoedrecht blijft behouden.

Een vader die reeds verschillende malen veroordeel is wegens mishandelen van zijn ex-vrouw en zijn oudere kinderen, die het hoederecht over een kleuter krijgt.

Grootouders die bezoekrecht krijgen voor een weekend, dit terwijl ze reeds verschillende malen veroordeel zijn geweest en in bepaalde landen worden gezocht wegens fraude en oplichting.

Een man die gewoon de helft van de erfenis van zijn ex-vrouw krijgt toegewezen als onderhoudsgeld voor zichzelf.

Dit zijn slechts een paar uitspraken van de kleine niet media interessante rechtbanken.

Ik ben dit land met zijn valse rechten dus kost beu.
Wat vinden jullie van dit rechtsysteem.

Laatst gewijzigd door Jantje : 2 oktober 2007 om 08:30.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:33   #2
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik kom regelmatig in gerechtsgebouwen en lees daar regelmatig vonnissen die uitgesproken worden.

Ik sta regelmatig versteld van de uitspraken die gedaan worden.

Voor de zoveelste maal hoorde ik dat de arbeidsrechtbank een mens die meer dan 30 jaar arbeider/arbeidster is geweest en zelfs geen diploma's heeft, maar moet gaan werken als bediende als hij/zij last heeft van rugbeschadigingen.

Een andere persoon word werkbekwaam geacht als arbeider, nadat deze een heel leven als bediende heeft gewerkt en door een autoongeval doof is geworden.

De wet zegt in art 100§1 dat je recht hebt om een ziekte-invaliditeit eens je 2/3(66.6666%) werkonbekwaam bent, maar de arbeidrechtbanken vinden dus als je nog 1 lob kan uitvoeren je dus minder dan 2/3 werkonbekwaam bent.

Een man die reeds jaren werkonbekwaam is, die na gesnapt te zijn op zwartwerk in de bouw, verder zijn rechten als ziekteinvalide blijft behouden en volledig word vrij gesproken.

Ook op de jeugdrechtbanken zijn bepaalde uitspraken gewoon tegen de wet. Een moeder die haar dochter op -16jarige leeftijd met jongens in bed legt die het volledige hoedrecht blijft behouden.

Een vader die reeds verschillende malen veroordeel is wegens mishandelen van zijn ex-vrouw en zijn oudere kinderen, die het hoederecht over een kleuter krijgt.

Grootouders die bezoekrecht krijgen voor een weekend, dit terwijl ze reeds verschillende malen veroordeel zijn geweest en in bepaalde landen worden gezocht wegens fraude en oplichting.

Een man die gewoon de helft van de erfenis van zijn ex-vrouw krijgt toegewezen als onderhoudsgeld voor zichzelf.

Dit zijn slechts een paar uitspraken van de kleine niet media interessante rechtbanken.

Ik ben dit land met zijn valse rechten dus kost beu.
Wat vinden jullie van dit rechtsysteem.
Ik ben zelf niet de grote fan van het belgische rechtssysteem, maar bovenstaande feiten zeggen weinig. In elk bovengenoemd feit moet je het volledige verhaal kennen om een oordeel te kunnen vellen over het vonnis.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:37   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik ben zelf niet de grote fan van het belgische rechtssysteem, maar bovenstaande feiten zeggen weinig. In elk bovengenoemd feit moet je het volledige verhaal kennen om een oordeel te kunnen vellen over het vonnis.
Ik kan je vertellen dat je die na uitspraak dus kan gaan inzien op de rechtbanken.
Het is daar dat ik ook bepaalde gegevens over de betrokken partijen ben gaan inkijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 09:42   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

soms moet ge het recht zelf in handen nemen hé.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be