![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn sociale woningen te luxueus? | |||
Ja, allemaal afschaffen en neerhalen; wie geen huis kan kopen moet maar een kartonnen doos kopen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 34,38% |
Ja, het kan soberder; ramen kosten veel geld en zijn toch niet écht nodig? |
![]() ![]() ![]() |
5 | 15,63% |
Nee, maar ze mogen toch niet luxueuzer worden dan ze nu zijn |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,75% |
Nee, sociale woningen zijn niet te luxueus |
![]() ![]() ![]() |
10 | 31,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sociale woningen hebben muren en een dak. Te luxueus?
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Het is zeker uw betrachting 'meest aantal opgestarte topics' onder jou naam te hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem indien sociale woningen luxueus zijn. Je kan je wel afvragen in hoeverre je ze nog als sociaal kan bestempelen indien je vaststelt dat die in betere staat zijn dan een woning waar je 20 jaar voor afbetaalt. Dit steekt soms nogal de ogen uit, zeker als de inwoners van de sociale woning nieuwkomers zijn die nog geen dag gewerkt hebben.
Nog pijnlijker vind ik het als sommige bewoners zich zonder schroom luidop afvragen waarom ze nog zouden werken. Ze hebben alles wat ze nodig hebben: een uitkering, een woning in goeie staat, een tv en genoeg zakgeld. Ik heb nogal de indruk dat het heel wat bewoners van sociale woningen iets te gemakkelijk wordt gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ![]() De Belgische woningen zijn volgens deze Cubaan idd veel te luxueus... De varkens te vet en er is veel te veel pk in gebruik... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() een dak ok, maar muren waarvoor is dat nu nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien gemakkelijker te beantwoorden wat geen luxe is.
Een droog winddicht onderkomen. Da's duidelijk. Hier komt een goeie tent al voor in aanmerking. Wie gaat verder?
![]() |
#8 |
|
![]() Een omgedraaide vuilnisbak. (Te verkrijgen in blauw of groen.)
Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 oktober 2007 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt een onderkomen he Heftruck, tenzij het een container is.
Dus we vullen aan: Een droog, winddicht, voldoende groot onderkomen. 12m² per persoon is aanvaard als minimum.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik voel mij verplicht je te melden dat het van staatswege verboden is zulke koten te verhuren. Nochtans valt er zeker met twee personen te leven op zulk een oppervlakte. Tsja, daar sta je dan. Laatst gewijzigd door Heftruck : 1 oktober 2007 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 12m² is een kamer van 4 bij 3 meter.
Neme 1 opklapbed/zetel en 1 vouwtafel en 4 klapstoelen. 4m² gebruikt. Minimale douche/WC-Nederlands model, betegeld hokje van 2m². Keukenblokje van Ikea. 2,5*,8m -inclusief apparaten. 2m² gebruikt.(kan gehalveerd worden) 1 kleerkast. 1m² gebruikt. Totaal gebruikt. 9m². 3m² over voor mobiliteit. Oftewel, een bruikbare "tijdelijke" woonst voor 1 persoon.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn idee over een sociale woning. Eentje van een € 250 per maand, inclusief verwarming en electriciteit.
2 volwassenen 2 kinderen. Geeft 48m². Woonkamer/keuken setup is de basis 12m². Slaapkamers, 3 stuks. 2 maal kleine kamer van 2,5*3m en 1 grote van 3*3 = 24m² Badkamer 2*3m= 6m² Opbergruimte 2*3m=6m² Tesamen 48m² Comfort. De woonkamer en badkamer krijgen 20°C aan verwarming, de slaapkamers 14°C Vast ingestelde warmwaterkranen met spaarkoppen om verspilling te vermijden. Electriciteit. Slaapkamers en badkamer krijgen elks 2A. Meer is niet nodig voor een electrische wekkerradio/scheermachine en wat verlichting. De vaste verlichting zou "vast" kunnen zijn, in de vorm van LED lampen ingewerkt op de juiste plekken. Dit weerom om verspilling te vermijden. Keuken/woonkamer krijgt meer. 16A. Dan kan de computer/TV en een fritketel tegelijk werken.
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je anders geen woning hebt.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een optie Rudy. Tenten.
Mijn tentje is 40m² groot. 2 slaapkamers van 2*2.2m en de rest is een woonkamer/keuken. Als ik er een petroleumkachel inzet, kan ik de temperatuur in de winter lekker behachelijk krijgen. De dingen die we opgemerkt hebben tijdens de vakanties hiermee. Vochtigheidsgraad. Dit is te voorkomen met een beter grondzeil,locatiekeuze en de verwarming. Gebrek aan sanitair. Tot nu toe opgelost door het gebruik van kampeerplekken met sanitair. Maar voor de toekomst is een chemisch toilet en een zelfbouw opklap douchecabine een optie. Electriciteit. Niet echt nodig. Verlichting met LED slinger/knijpkat of zonnepaneel oplaadbare accus. Hetzelfde voor communicatie. GSM opladen met zonnepanelen. Maar, voor een vakantie, Ok. Voor permanente bewoning, neen. Mijn werkplaats en onze boeken gaan er niet goed mee omkunnen.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |