![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als klant, werknemer of ga zo verder, pleegt hij officieel een misdrijf en kan hij hiervoor vervolgd worden.
Als een administrator in België denkt dat hij spambots kan stoppen door alle webadressen van zijn forum te weren en ook bestaande leden, die een webadres hebben en nooit voor problemen zorgde, begint te bannen, is hij dan ook niet in fout? Ook weigert hij mensen buiten de Benelux ... mmm. Nederlandstaligen op de Bahamas die graag info hebben over het onderhoud van lang haar kunnen het dus vergeten om dat te bekomen en om mee te discussiëren. Ik heb het vooral over Longhair forum: Hier de regels om ingeschreven te geraken: http://forum.longhair.be/showthread.php?t=5666 Tot zover ik weet bestaan er op fora nog altijd moderators. Ik heb een webmailadres, gezien ik geen provideradres gebruik en ook geen idee heb hoe ik dat moet aanmaken. Daarnaast gebruik ik tegenwoordig ook vaak openbare computers. Dan is webmail handiger. Ik ben er me niet van bewust een spambot te zijn en als een café-uitbater die een klant bv omwille van zijn uiterlijk de toegang tot zijn zaak zou weigeren, kan hij het CGKR op zijn kop krijgen en een fikse boete betalen, want je mag niemand uit je gelagzaal weigeren om niet-objectieve redenen. Nu: een forum mag wel speciaal hoekje hebben die niet voor iedereen toegankelijk zijn. Dat is hier ook, net zoals de rokers en de niet-rokers ook apart moeten zitten, of dat men trouwe klanten aan de betere tafels zet, omdat die bewezen hebben geen tafelschuimers te zijn. Het is logisch dat je iemand die je nog nooit gezien hebt, die binnenkomt, even rondkijkt, zich daarna bij de deur zet en meteen de duurste dingen op de kaart besteld, meer in het oog zal houden dan de vaste klanten. Ik zou het zelf logisch vinden dat je die persoon naar een andere tafel zou proberen te leiden, maar zeggen: mijn zaak uit, want je bent verdacht ... Ok, je loopt dan misschien een goede transactie mis en straft jezelf zo ook, maar eigenlijk twijfel ik of je dat wettelijk zomaar mag. Hoe zit dat met de wet? Ik dacht dat je met een internetforum een openbare dienst was die men aanbood en dat men pas mensen mag weigeren als ze de regels overtreden of ze van bepaalde delen afhouden, als ze daar (nog) niet voor aan de regels voldoen. Zo mag een cafébaas ook amokmakers uit zijn zaak weren en geldt er bv stadionverbod voor hooligans. Dat is dus geen discriminatie, maar gewoon zeggen: jouw adres staat me niet aan, je komt er niet in ... Is het niet logisch dat hier ook regels voor komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() "Welkom op de eerste en enige Belgische website over haarverzorging en lang haar."
ik maak meteen een telenet-account aan!
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 31 juli 2009 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Heu, ik weet eigenlijk ook niet goed over wat het gaat, maar het leek me interessant om ideetje op te doen over hoe ik mijn haar kan opsteken.
Het enige wat ik me nu nog afvraag: Longhair heeft ook een winkel. Zullen ze een order daar ook weigeren omwille van mijn e-mailadres? Oei, hun winkel werkt momenteel niet. Er schijnt daar veel niet te werken. Laatst gewijzigd door Boadicea : 31 juli 2009 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waarschijnlijk juist naar de kapper
![]() |
#8 |
|
![]() Komt het voluit in de media, maar hierover zwijgt men dood.
Wordt het geen tijd dat men de hyaten in de wet aanpast? Als je een café uitbaat, krijg je regels. Nu: een linkiewinkie geraakt nog makkelijk op Stormfront, dan een normaal mens op Longhair. Misschien mag daar nog eens over nagedacht worden door politiek correct België. Een zaak uitbaten waar je klanten ontvangt, mag je ook niet als je mensen zomaar gaat weigeren. Er zijn voor deze dingen al veroordelingen geweest. Is een internetsite ook niet ergens een openbare dienst aanbieden? Heeft men door een forum aan een domeinnaam te koppelen ergens ook geen morele verantwoordelijkheid? Er zijn al genoeg websites van het net gehaald omdat ze racisme en discriminatie aanmoedigen. Ik ben wel voor vrije meningsuiting, maar ik ben van oordeel dat een administrator die zomaar mensen op zijn forum kan weigeren op basis van e-mailadres en/of land van waaruit men zich inschrijft, eigenlijk even goed strafbaar moet zijn als de cafébaas die mag dokken omdat hij een migrant weigert. Dat is mijn mening: of we geven die cafébaas het vrij recht om mensen uit zijn zaak te gooien, omdat ze hem niet aanstaan, zonder verdere reden. Dan mag die forumadministrator in mijn ogen ook rustig verder doen, of we trekken de lijn door. Denk dat vele forumgebruikers hier buiten de Benelux wonen. Mensen als Andro, Longhorn en nog enkele anderen zouden hier gewoon niet meer mogen gebruik maken van het forum, omdat ze zich niet in de Benelux bevinden. Persoonlijk heb ik ook wel eens commentaar op het beleid hier, maar ik moet eerlijk bekennen dat het beheer hier wel iedereen een faire kans geeft om zijn ei te leggen. Op dat front kan men ze zeker niet van discriminatie beschuldigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() En verder interesseert dat forum me niet meer. Er zijn nog andere bronnen te vinden voor info over het thema.
|
![]() |
![]() |