![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() In den tijd toen meneer de Crem in de oppositie zat, maakte hij zichzelf sympathiek door keer op keer nagels met koppen te slaan. In het byzonder als er vertragingsmaneuvres aan de gang waren.
Nu als baas van de BHV comissie heeft hij een bocht van 180° gemaakt, daar lijkt het allesinds toch op, niet ? Vergeef mij mijn simplisme maar kan deze comissie het BHV probleem niet van de baan vegen op een relatief eenvoudige manier ? En is het dan daarna voor Leterme niet eenvoudiger om een regering te vormen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zou dit niet beter bij de partijen staan?
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoorde De Crem gisteren zeggen dat er volgende week of de week erachter een stemming komt. We zullen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Is de vraag nog ni moeilijk genoeg da gij nog wa extra vragen komt stellen !? Of is dit een retorische vraag en wilde gij mouwvegen bij de mods ![]() Maar bon, laat ons zeggen dat de titel wat ongelukkig gekozen is en ik graag wat meer duidelijkheid wil over wat er nu 'echt' aant gebeuren is in die comissie. Ik veronderstel dat de Crem niet voor zijn plezier zo buiten zijn 'normale' doen is, toch ? ist zo goe ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Telkens als ik de Crem zie moet ik om de een of andere reden aan de themesong van Blackadder denken. Blackadder, blackadder, will never be king....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() De Crem is een handig politicus maar ik zou hem het voordeel van de twijfel gunnen.
Gisteren in Terzake zei hij ondubbelzinnig dat deze debatten in de Commissie onherroepelijk leiden tot een stemming. Dat hij de onderhandelingen onder druk wil zetten en ze niet wil frustreren door nu even 'niet zo'n haast' erachter te zetten is ook evident. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel beter, merci. BHV is nu eenmaal wat Anciaux met een vakterm als een 'klotedossier' zou bestempelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Krem is een duivelse handige politieker.
Ik vermoed dat hij zal doorzetten. Maar dat hij aan geen enkele toekomstige kollega-minister de gelegenheid zal geven het verwijt te krijgen dat hij in dit dossier niet demokratisch gehandeld heeft. Vermoedelijk handelt De Krem dus zeer voorzichtig, maar wel vastberaden: geef elk lid van die kommissie de tijd om zijn liedje te zingen en zijn boekentas eens om te keren. Als het de gewoonte was om niet te werken als het kermis is (cfr Waalse feesten), dan is het nu niet de moment om dat te veranderen. Eigenlijk handelt hij dus voorzichtiger dan Ief Leterme, die vb. de Walen wel schoffeerde (zelfs al had hij gelijk: ze zijn onvoldoende gedissiplineerd om Vlaams te willen leren ...). De blokkers zouden ook niet mogen vergeten dat na de verkiezingen de Vlaamse partijen ervoor gezorgd hebben dat het Blok een lid kreeg in de kwestuur, maar dan ook zeer tegen de goesting van de Walen. Die Vlaamse partijen nu, na enkele weken, dan zo beschuldigen, dat is niet proper. Wel proper is: afwachten, zonder in slaap te vallen; niet zenuwachtig worden, niet tonen aan de Walen dat we zouden beginnen twijfelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() De Crem is een 'Puppet on a string'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet toegeven, d�*t is sinjifikant !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De oudste Van Rompuy gaat de hervorming van de staat, dus ook BHV, begeleiden. De andere broer zegt dat onverwijld zonder prijs moet worden gesplitst? Maar zou men het best niet onmiddellijk stemmen dan zou via de alarmbel het op het bordje van de ontslagnemende regering belanden en die sturen het gewoon terug. Als het via de alarmbel op Leterme I (als die al een regering ineen krijgt) zijn bordje belandt is het , of zijn regering valt , of een oneerbaar compromis. Wie ziet nog licht in de duisternis ? In elk geval begint het "wij gaan voor een grote staatshervorming/splitsen BHV/goed bestuur"-CD&V adagio al behoorlijke scheuren te vertonen. Moet er zolang gewacht worden dat we het zaakje beu worden en dan content zijn, als er al een regering tout court komt. Als dat de strategie is van CD&V ,zouden ze wel eens héél hard kunnen verschieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Iedereen had verwacht dat er nu eens een Franstalige formateur zou aangezocht worden.
Maar nee, de Cdv stuurt dus hun voorman in een mijnenveld? Verdacht...zeer verdacht. Want Leterme mag niet falen. Ik denk dat de Cdv inzage heeft in het mijnenveld. Voorakkoordjes gebeurd? Weverke hou u vast aan de takken van de bomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "commissie" kan eigenlijk leuk "parallel" rijden met de regeringsvormers.Is er "discretie" vereist,bon,dan mogen de Franstaligen desnoods het verzameld werk van Brel komen zingen ...krijgt Pietertje "nieuws" doorgesmokkeld dat het wat lastig gaat,dan kan hij,als "commissievoorzitter" de procedure mischien wat aanporren.....kwestie van de druk hoog te houden.
Zou CD&V nu zelfs "subtiel en gehaaid " kunnen zijn? Goed nieuws voor Annemans en co(het was een goeie vraag eigenlijk),er ZIJN broodjes s'avonds ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 oktober 2007 om 15:36. |
![]() |
![]() |