![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals U wellicht weet is de Jonge Belgen! een nieuwe jongerenbeweging die ijvert voor het behoud van België. meer info op www.jongebelgen.be.tf
Nu vraagt U zich misschien af, vanwaar die naam? Welnu, hier onze inspiratiebron ![]() http://www.meervoud.org/cgi-bin/arti...4&nummer_id=21 Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Als de jongeren hun geschiedenis niet meer kennen, dan geloven zij de fabeltjes die hen worden verteld.
Overigens heb ik op dit forum kunnen vaststellen dat vooral in de kringen van de aanbidders van België een opvallend gebrek aan kennis van onze geschiedenis bestaat.
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Behoud van België? Behoud van een artificieel land dat bestuurd wordt door een Oostenrijkse koning?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Heb jij de rest van je artikel dat je quote wel gelezen ?
Man man ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk was Bruno boos omdat zijn Belgische vlag verschroeid was (hij had zijn synthetische vod namelijk onder het strijkijzer gelegd, nvdr) en toen hij zag dat zijn vriend met een vlag afkwam die wel intact was, sloegen de stoppen door. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Genoeg flauwe grappen. Terug serieus. Deze tekst verdient dat.
Ik heb de tekst doorgelezen. Achtereenvolgens stelt de auteur: 1. Onder Vlaamse jongeren leeft over het algemeen een aversie tegen het woord "Vlaams". 2. Deze aversie heeft te maken met een connotatie van racisme en fascisme. 3. Deze aversie leeft sterker onder beter opgeleide jongeren, die zich een progressieve houding willen aanmeten. 4. Alle jongeren voelen zich jonge Belgen. 5. Wanneer men hierop doorvraagt, blijkt echter snel dat deze Belgische identiteit gedefinieerd wordt aan de hand van typisch Vlaamse elementen, die niet opgaan voor Brussel of Wallonië. 6. Het feit dat deze Vlaamse identiteit door jongeren Belgisch genoemd wordt, is een gevolg van indoctrinatie door de machthebbers. 7. Deze indoctrinatie als zou Vlaams automatisch gelinkt zijn aan extreem-rechts, en dus de vijand van progressieve jongeren, wordt gevoerd omdat een onafhankelijk Vlaanderen een bedreiging is voor geld- en machtsbelangen, postjes, kapitalisme, partij- en kerkbelangen. 8. Het Sienjaal is een nuttig initiatief omdat het de belgicistische indoctrinatie breekt en van Vlaanderen een progressief project maakt, waar jongeren kunnen achter staan. Met andere woorden: jongeren zijn wel degelijk verknocht aan hun Vlaamse identiteit, maar noemen die Belgisch, omdat ze geïndoctrineerd zijn door de machthebbers, die er alle belang bij hebben dat de jongeren de Vlaamse ontvoogdingsstrijd niet doorzetten, aangezien een onafhankelijk Vlaanderen een bedreiging is voor hun machtsbelangen. Daarom wordt België voorgesteld als een progressief project waar jongeren kunnen achter staan, terwijl België in feite een kapitalistisch bolwerk is dat hen structureel onderdrukt. België en de Belgische identiteit is dus niets anders dan misleiding en indoctrinatie (dat is althans de teneur van de tekst). Nu vraag ik mij af: in welke zin kan deze tekst een inspiratiebron zijn voor een belgicistische beweging? Belgicisme wordt in deze tekst gelinkt met geld en macht, partij en kerk, kapitalisme en onderdrukking, indoctrinatie. Het zal wel weer aan mij liggen. Of meen je opnieuw een contradictio in terminis te ontdekken in mijn bedenking? Ga je gang. Ik ben altijd blij als ik kan bijleren. Los van de inhoud moet ik wel zeggen dat ik het apprecieer en bewonder, dat je het lef hebt om de integrale tekst te copiëren. Meer manipulatieve geesten hadden enkel het stukje gecopieerd dat hen goed uitkomt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wat zijn dan die "Vlaamse" kenmerken- daar zwijgt de auteur wel wijselijk over.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat de Europese volkeren alle sterk dezelfde cultuur delen, maakt ook dat het veel moeilijker is de verschillen te onderscheiden dan pakweg tussen een Burundees en een Spanjaard. Hun nabijheid zorgt er evenwel nog niet voor dat hun verscheidenheid verdwijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Belgisch" is dus niets meer dan een semantisch misverstand, bewust gecreëerd door de machthebbers, om via deze indoctrinatie, de Vlaamse ontvoogdingsstrijd af te blokken, die een bedreiging vormt voor hun macht. Dus blijft mijn vraag: Patriot!, wat vind jij, als spreekbuis van de Jonge Belgen, zo goed aan deze tekst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Maar wat zijn in concretu die Vlaamse kenmerken? Er wordt wel gezegd dat er een zekere gelijklopendheid is in popmuziek, in wat gelezen wordt... uiteraard, dit zijn dingen die van de taal afhankelijk zijn. Maar moeten we daarom splitsen? Dit is toch niet concreet, dit zijn toch geen cijfers, of medianen,... Die zijn er blijkbaar niet.
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
2. De auteur stelt nergens in de tekst dat die Vlaamse kenmerken op zich een reden zijn tot splitsen. 3. In de tekst stelt de auteur wel dat in zijn ervaring, jongeren verknocht zijn aan hun Vlaamse identiteit, maar die Belgisch noemen. Dat noemt de auteur een gevolg van indoctrinatie door de Belgische machthebbers, die er alle belang bij hebben dat de Vlaamse ontvoogdingsstrijd afgeblokt wordt, omdat die de structurele onderdrukking in België kan breken. Ik beweer niet dat de auteur gelijk heeft, ik beweer niet dat hij ongelijk heeft. Het is niet mijn bedoeling een discussie uit te lokken over het waarheidsgehalte van deze tekst. Ik lees enkel wat er staat in de tekst, ik stel vast dat die de woordvoerder van Jonge Belgen om één of andere reden zeer verheugt, en ik stel daarop de volgende zeer eenvoudige vraag: welk aspect van deze tekst vindt de woordvoerder van Jonge Belgen zo goed, dat hij deze tekst zo vreugdevol citeert? Ik zou straks nog gaan geloven dat hij die tekst enkel gecopieerd heeft omdat het woord "Belgen" erin voorkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Schepen
|
![]() Wil er één der Jonge Belgen ook eens een antwoord formuleren op mijn vraag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |