![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze heeft dus officiëel verklaard, zij die uit Argentinië is gekomen en zich heeft 'ingeburgerd' om Nederlandse prinses te worden, dat er geen Nederlandse identiteit bestaat.
Hoe denken onze overige Noordervrienden hierover? Ik zag net op Netwerk Iphemenco en Afshin Ellian, twee intelligente mannen die ik respecteer, en die vonden het een schande. Zelf herken ik De Nederlander meteen. Is ie groot, klein, man, vrouw, goedgekleed of Tokkie, ik herken hem of haar altijd en overal. Ik kan Nederlanders er altijd uitpikken, in de Opera of op de Zuidmarkt, in de Delhaize of op de Luchthaven. Hoe komt Maxima zo dom met haar reeëogen en haar droeftrieste glimlachje? Wil ze populair doen en Nederland gaan hoeréren aan een soort van misplaatste multiculti weggooi-identiteit? Mag men in NL wél de Marokkaanse, Oegandese, Surinaamse, Hindoestaanse,.. cultuur beschermen en knuffelen, en zeggen dat de Nederlander niet bestaat? Wat een trut, ik heb alle respect voor haar verloren en ben het ééns met Sylvain Iphemenco, die zegt dat ze voor die cultuur en die identiteit betaald wordt, namelijk: Nederland. Ik zet dit onder immigratie en niet onder buitenland, en dat is ook expres. Die trut mag voor mijn part terug emigreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ja, ik heb het onder IMMIGRATIE gedonderd.
maandag 24 september 2007 Máxima: De Nederlander bestaat niet DEN HAAG - ‘De’ Nederlandse identiteit bestaat niet, zei prinses Máxima gisteren in Den Haag. ,,Nederland is: grote ramen zonder gordijnen, zodat iedereen goed naar binnen kan kijken. Maar ook: hechten aan privacy en gezelligheid. Nederland is: één koekje bij de thee. Maar ook: enorme gastvrijheid en warmte. Nederland is: nuchterheid en beheersing. Maar ook: samen intense emoties beleven.’’ Prinses Máxima. FOTO ANP De prinses sprak bij de presentatie van het rapport Identificatie met Nederland van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR). Máxima was als adviseur bij het opstellen van het rapport betrokken. Zij heeft per slot van rekening een lange zoektocht naar de Nederlandse identiteit achter de rug. Volgens de prinses is Nederland veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. ‘De’ Nederlander bestaat niet, sprak ze. „Als troost kan ik u zeggen dat ‘de’ Argentijn ook niet bestaat.’’ In de oude vergaderzaal van de Tweede Kamer riep Máxima haar verlovingsdag in herinnering. Prins Claus vertelde toen dat hij verschillende identiteiten en loyaliteiten had. ,,Hij zei: ‘Ik ben vader en schoonvader, ik ben wereldburger en Europeaan en Nederlander.” Het waren woorden, die Máxima nooit meer zou vergeten. ,,Om de identiteit en loyaliteit van een mens zijn geen hekken te plaatsen. Ik denk dat veel mensen het zo voelen.’’ Ook het WRR-rapport keert zich tegen de gedachte aan één nationale identiteit. Je ‘thuisvoelen’ in Nederland is belangrijker dan weten wanneer Bonifatius werd vermoord. De WRR wil de deur openzetten voor het samengaan van verschillende identiteiten. Daarom wil de WRR ook het bezit van twee paspoorten toestaan. Máxima denkt eveneens dat waardevol is om in twee culturen thuis te zijn. ,,Juist verscheidenheid en vermenging geven ons kracht,’’ zei de prinses. En het Artikel van Sylvain EPHIMENCO: Ik vraag me af wat de impact van Máxima’s woorden was geweest als haar beweringen ook in haar land van herkomst waren opgepikt. Dé Nederlander bestaat niet voor Máxima Zorreguieta, maar dé Argentijn evenmin. Lees het artikel Wat voor reacties? Onverschilligheid jegens een kind van de jetset uit Buenos Aires, waarvan het identiteitsbesef niet verder reikt dan het Britse aristocratische Northlands College, waar ze lessen kreeg, en de party’s en afterparty’s die ze daarna swingend afstruinde? Of verontwaardiging over de dochter van een junta-assistent die met haar onbezonnen uitspraak de moed en strijdbaarheid miskent die in de Argentijnse identiteit verankerd ligt? Elementen die wij, buitenstanders, in de befaamde Argentijnse Dwaze Moeders moeiteloos herkennen. In Nederland zijn de woorden van mevrouw Van Buren-Zorreguieta met gemengde gevoelens ontvangen. Máxima zocht zeven jaar naar de Nederlandse identiteit en vond maar niets. Nou niets, op een krakeling in een koekjestrommel na dan. Zijn al die dure bezoekjes kriskras door het land, de excursies op plekken waar de vaderlandse eigenheid geacht wordt te zijn opgeslagen en de begeleiding van al die knappe koppen dan voor niets geweest? Nee, Máxima heeft wel degelijk iets opgestoken van haar inburgering. Deels begeleid door het linkse establishment (in de personen van oud PSP-fractievoorzitter Andrée van Es of GroenLinkser Geert Mak) heeft ze zich hun meest modieuze denkbeeld eigengemaakt: dé Nederlander bestaat evenmin als zijn nationale identiteit. Natuurlijk zijn Van Es en Mak meer van het soort dat vroeger door de vrienden van papa Jorge uit vliegtuigen in zee werd gedumpt. Maar hun verlichte en progressieve zelfrelativering, zo niet zelfhaat, vormde een mooie compensatie voor de beschuldigingen van medeplichtigheid aan fascistische misdaden, die de Zorreguieta’s toen moesten incasseren. Anno 2007 is Máxima even verlicht en multi-kosmopoliet als de weldenkende elites die haar toen (en nog steeds) souffleerden. Herman Pleij, uitvinder van de formule, zou zeggen dat haar sterk geprofileerde Nederlandse identiteit bestaat uit de afwijzing daarvan. Ze is zeker niet de enige maar wel een van de laatsten die zich deze chique pose had mogen permitteren. Want het instituut Koninklijk Huis wordt door deskundigen beschouwd als een van de voornaamste pilaren waarop die vaderlandse identiteit rust. En het is mede vanwege een concept dat Máxima afwijst dat een gedateerd, prijzig, weinig democratisch instituut als de monarchie in stand wordt gehouden. Het is omwille van identiteit en traditie dat Máxima nooit zelf achter een winkelwagen haar boodschappen in de supermarkt hoeft te halen en als theaterprinses door het leven gaat, omringd door luxe, privileges en lakeien. Dan moet je heel voorzichtig zijn alvorens de talloze mensen te schofferen die zich aan dit instituut vastklampen alsof het hun eigen identiteit betreft. Als Máxima de identiteit waar ze zelf zo comfortabel op zit niet weet te vinden, kan ze beter terug naar de Northlands College voor bijscholing. Het beledigen van haar groupies is dom. En niet een beetje ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Als ik ze zo hoor praten is ze nog beter geintegreerd dan ik al dacht, domme Hollanders.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mischien kan ze deze zomer er eens met een tentje op uit trekken en wat campings in Europa rondgaan ... Ze zal snel weten dat er Nederlanders bestaan ...
![]() In ieder geval een ferme kaakslag aan de Nederlanders , en die wordt hun koningin ??? ![]()
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Maar in feite stelt maxima een voldongen feit vast, de nederlanders zijn idd zo plat op hun buik gegaan voor alles wat bruin, zwart, moslim of allochtoon is dat je idd niet meer over "Nederlanders" kan spreken. Maar hier in belgië gaat het dezelfde kant op hoor, laat ons hopen dat het nog niet te laat is, dat we ons zelfrespect terugwinnen en en ons verdedigen tegen de allahtone invasie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat is de expressie van de grote droom van de globalisatie, er bestaat eigenlijk niks, alleen consumenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat boeit niet. Dat er voor alles meerdere topics moeten zijn, dat is zo vreemd.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 9 oktober 2007 om 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Jij vindt haar gewoon leuk hé, Bovenbuur?
You know, na al die jaren afstand van NL, en al die kilometers, ben ik juist steeds méér gaan begrijpen van de Nederlandse identiteit, en ben ik er steeds meer respect en bewondering voor gaan krijgen. Ik zou het jammer vinden als die verkwanseld zou worden aan een multiculturele éénheidssoep met als prinses Tante Maxima. ![]() Misschien zou jij ook eens kunnen proberen 30 jaar uit Eindhoven te vertrekken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het lijkt wel mode in linkse middens om te zwaaien met de weggooi-identiteit van de Nederlander en de Vlaming. Maar zeg vooral niet dat bepaalde allochtonen moeten integreren, of bij voorkeur assimileren, of de hypocriete chi-chi burgertrutten staan op hun achterste pootjes te orakelen dat je de verrijkers in hun identiteit moet laten (die in realiteit dan nog de identiteit van hun grootouders blijkt te zijn,en alles behalve verrijkend is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Je vraagt je af waar die Nederlanders zich druk over maken.
![]() En ik die dacht dat Nederlanders nuchter waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Op die jaren dat ze al in Nederland is kan ze veel beter Nederlands (bijna perfect! ) dan die bende in Laken die hier al heel hun leven zijn.
![]()
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind de hele uitspraak niet zo erg.
De volledige uitspraak was iets van "dé Nederlander bestaat niet", en in dezelfde adem zei ze "dé Argentijn bestaat ook niet". Wij doen hier op het forum hetzelfde, wanneer voor de zoveelste keer gevraagd wordt wat "een Vlaming" of "de Vlaamse cultuur" is. "De Marokkaan" of "de Marokkaanse cultuur" is ook niet zo gemakkelijk te definiëren. Een Nederlander, een Argentijn, een Vlaming, een Marokkaan kun je niet zo zeer definiëren. Elke persoon heeft zijn eigen ideën, opvattingen en bijgevolg kan je niet iedereen over dezelfde kam scheren. Wat erger is zijn uitspraken als "de Nederlandse cultuur", "de Argentijnse Cultuur", "de Vlaamse cultuur", "de Marokkaanse cultuur" bestaat niet! Deze zaken zijn ook niet zo gemakkelijk te definiëren, maar toch bestaat er een verschil in mentaliteit tussen al deze groepen in hun geheel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Er zijn duizenden mensen die zeggen dat de 'nederlandse cultuur' niet bestaat, maar als het is een prinses is, how maar, dan is het nieuws!
![]() |
#15 |
|
![]() Nederland zit in een identiteitscrisis. Er is weer eens zo'n golf van nationalisme, we voelen ons weer eens massaal bedreigd, maar waar dat in ieder land goed zou gaan moet je als Nederlander je erg onNederlands gedragen om nationalistisch te kunnen zijn, je moet er juist niet naar streven om nuchter en tolerant te zijn. De mensen die zich hier druk over maken zijn op zoek naar een identiteit om te verdedigen, en juist daarom reageren ze zo fel, je zou bijna gaan denken dat Mohammed beledigd is. Ach, alles is zoveel makkelijker als individualist.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Wat een onzin om je druk te maken om iets onbestaands als nationaliteit.
Ik vind het eerder een schande dat vele Nederlanders zich druk maken over deze uitspraak.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Waarom lopen ze dan allemaal het stof uit hun sloeffen om onze nationaliteit te kunnen verkrijgen?
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ze zijn dan toch niet te trots om het toch maar te doen nietwaar,hoe zou dat nu toch komen?