![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Op de Antwerpse bussen is het niet om te lachen. Deze keer werd op bus 502, die van Boom naar de Antwerpse Rijnkaai rijd, een buschauffeur inééngeslagen door vier "JONGEREN". (Bekend liedje tegenwoordig)...
Stel u voor, de man had het aangedurfd om zich te bemoeien met een bende Cultuur Verrijkende jonge allochtonen, die een vrouw aanvielen op de bus. De buschauffeur reageerde toen hij de vrouw in paniek hoorde gillen, de kereld trokken en duwden aan haar. Hij zette de bus stil, en ging haar helpen. Onmiddellijk sprongen ze met hun vieren op hem, hij werd tegen de achterdeur gedrukt en de noodknop werd ingedrukt, waarop ze hem naar buiten gooiden, de bus af. Buiten werd hij dan snel en goed inééngeslagen. De daders sloegen vervolgens op de vlucht. De buschauffeur is geschokt, zowel door de uitbarsting van geweld , als door het feit dat niemand hem een handje kwam helpen...De mensen hebben schrik van dat geboefte, en wie schrik heeft, die zet zich op een dag daarover, maar dan om zélf gewelddadig te worden.Dan krijg je weer zo een bloedbaden, waarin de goeden het met de slechten bekopen. Kunnen die allochtonen, als ze niet binnen afzienbare tijd het slachtoffer willen worden van een "pogrom", niet eens wat grote kuis houden in hun rangen? Voor hun eigen welzijn? Niets is erger en wreedaardiger dan een bange burger, die zijn angst vergeten is, en bloed geroken heeft... Bron: de Gazet Van Antwerpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet snap, en nooit zal snappen, is dat er nu eens gene ene godgeklaagde lafbek op die bus reageert.
Gebeurt zoiets als ik op die bus zit...denk dat het stad te klein zou zijn... ![]() Wsl wel met alle nadelige gevolgen van dien voor mezelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die 'lafheid' is echt een maatschappelijk probleem aan het worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 1000 % akkoord. Dat is even schandalig als de schurkenstreken van die gasten zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Allereerst wil ik zeggen dat ik het zeer misleidend vind dat je zelf een analyse van een krantenartikel maakt en daar vervolgens als bron GVA te zetten.
Daarom het echte en volledige artikel met correcte bronvermelding. De feiten zelf zijn verwerpelijk en de rotmarokaantjes moeten aangepakt en voor de rechter gebracht worden, niemand die daar anders over denkt. Ook niet als het rotbelgen, rotpolen, rotturken, ... zijn. Bron: http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/d...1-21783A2DCE18} 18/10 Vier kerels tuigen chauffeur af "maar niemand in de bus reageerde" ![]() De buschauffeur werd zondag in de Berchemse Driekoningenstraat in elkaar geslagen door vier allochtone jongeren, toen hij een vrouw te hulp kwam. De daders verdwenen, Derboven heeft kneuzingen over het hele lichaam. Ronny Derboven (53) werkt drie jaar bij de Wilrijkse firma Hendriks, die onder meer actief is als onderaannemer van De Lijn. Hij reed op zondag 14 oktober met bus 502 tussen Boom en de Antwerpse Rijnkaai. “De dag begon al slecht”, blikt de chauffeur terug. “Aan de eindhalte op de Rijnkaai werd ingebroken in de bus. Al mijn persoonlijke documenten, portemonnee en sleutels weg.” Rond 15.30u reed hij door de Driekoningenstraat, op weg naar Boom. “Toevallig zat mijn vrouw ook op de bus. Ik hoorde tumult, maar schonk er weinig aandacht aan omdat dat wel vaker gebeurt. Toen ik een vrouw in paniek hoorde roepen, ben ik onmiddellijk gestopt en naar achter gelopen. Een jonge gast duwde de vrouw.” “Ik kwam tussen en vroeg hen af te stappen. Plots hadden de kerel en drie vrienden het op mij gemunt. Ze duwden me tegen de achterdeur en probeerden de noodknop in te drukken. Dat lukte, en ze duwden me buiten.” Derboven belandde op een geparkeerde auto en vervolgens op de grond. “De vier sprongen uit de bus. Ze sloegen en stampten me. Eén kerel had ik vast. Ik wachtte op hulp, maar niemand reageerde. Op de bus zaten 40 tot 50 mensen, er passeerden mensen op straat en er stonden drie andere bussen stil achter mij. Verschrikkelijk. De daders vluchtten weg.” Derboven reed met zijn bus nog naar de garage in Wilrijk. “Ik heb kneuzingen over heel mijn lijf, een gezwollen knie en last van de achillespees. Minstens twee weken zit ik thuis. Dat lichamelijke geneest, maar ik weet niet of ik nog door de Driekoningenstraat durf te rijden. En dan te weten dat ik donderdag (vandaag, red.) een cursus ’agressie op de bus’ had moeten volgen.” Laatst gewijzigd door Ovidius : 18 oktober 2007 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon ronduit degoutant allemaal. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, zijn "cursus agressie" heeft die chauffeur nu reeds "live" gekregen, is hij daar ook weer vanaf. Alles is goed dat goed afloopt. Nog iets: nergens staat dat het om marokkanen gaat,er staat allochtonen...Een beetje bevooroordeeld zeker? ![]() Laatst gewijzigd door forumspook : 18 oktober 2007 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 18 oktober 2007 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ne zever ... Alsof hun afkomst al niet duidelijk is voor mensen die regelmatig met zo'n zaken geconfronteerd worden ...
(wel degenen die het durven inzien en niet met oogkleppen en oordoppen rondlopen) ... ![]()
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef Forumspook gelijk, nergens in het artikel staat de nationaliteit of afkomst van de daders vermeld.
Laatst gewijzigd door Ovidius : 18 oktober 2007 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=96533 En trouwens over nadelige gevolgen gesproken, da kan toch niet. Bij wet verplicht een medemens in nood, (wie zichzelf niet goed kan verdedigen vrouw of kinderen) te helpen. Juist laf nix doen dient strafbaar te zijn. Volgs mij staat dat ook in de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geweldig toch. Maar het is slechts een geisoleerd incident hoor, u hoeft zich geen zorgen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En om de zaken te verergeren hebben de "ruimdenkenden" die mens z'n lichaam niet zomaar begraven , ze hebben die mens z'n lichaam in de grond geboord ... 't Was toch o zo ne slechte mens ,ne racist zelfs (zo gingen er toch veel stemmen op)... Mensen krijgen gewoon bang om te reageren tijdens zo'n situaties ... Of ze worden gedood , of ze krijgen van die relschoppers nog een klacht aan hun pan ... Wie leert de mensen niet te reageren als er mensen in nood zijn ??? Het "correct" gedachtengoed ja ...
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht. De objectieve verslaggeving is weer denderend. 5 verwijzingen naar Demoor. En sinds wanneer is 3-koningenstraat een ecte 'probleemwijk'? Ik woon daar praktisch. Nog nooit problemeng gehad en - belangrijker - nog nooit problemen gezien. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat er geen zijn; verre van.
4 mensen slaan iemand in elkaar en 50 man durft niets te doen. Ik weet niet wat ik erger vind. Maar ik volg de conclusie van Oberst.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de meppers autochtonen zijn, dan is het perfect toegelaten daarop te reageren.
Voor de rest braaf zijn, en die GSM's goed verstopt houden. Want stel je voor dat het VB blaadje bij je thuis gevonden word.
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 18 oktober 2007 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |