![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Voor mij staat het vast: onze democratie is in gevaar. Dat blijkt uit de verhoogde mobiliteit tussen politieke partijen en uit het aannemen van wetten waarvoor manifest geen meerderheid bestaat.
Hoe kunnen wij de democratie weer op het goede spoor brengen? Politici hebben een heilige schrik van het Blok, vandaar dat ze al een cordon instelden toen het Blok op federaal vlak nog maar 2% van de stemmen haalde. Het antwoord is dus snel gevonden: stem massaal Vlaams Blok. Het feit dat die partij volgens sommigen niet democratisch is vormt helemaal geen bezwaar: de 'democratische' partijen staan immers garant voor het feit dat het Blok nooit de macht zal uitoefenen en dus geen gevaar kan opleveren. Op federaal vlak is een cordon zelfs niet nodig aangezien het Belgisch corden (pariteit nederlandstaligen/franstaligen) daar garant staat voor het feit dat geen enkele Vlaamse partij alleen de macht kan uitoefenen. Voor de regionale verkiezingen is er evenmin een gevaar: stel dat het Blok alle zetels haalt, dan kan de federale overheid gemakkelijk de regionalisatie terugschroeven wat duidelijk gebleken is in de Kamer: de federale regering heeft de autonomie van Vlaanderen inzake de kiesverrichtingen bij de regionale verkiezingen gewoon teruggenomen om een kiesdrempel in te voeren. Als het daarvoor kan dan kan het voor alles. Waarom voor het Blok stemmen: omdat het de enige manier is om een aantal mensen duidelijk te maken dat in een democratie de macht bij het volk ligt en niet, zoals in België het geval is, bij de partijen. Aangezien alleen de schrik voor het Blok nog enig effect heeft laat men ons geen andere keuze.
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nadeel : door je anti-stem verleen je aan het Blok wel legitimiteit om zijn programma (nog) meer naar voor te schuiven als "dit is wat de Vlamingen willen", terwijl -mochten wij ingaan op uw voorstel- wij in feite gewoon willen dat de politieke partijen eens vanuit hun ivoren toren komen, zichzelf ontbinden, in een zelf-kastijdiging-processie door de straten lopen, en aan de mensen briefkes uitdelen van 500 euro als morele schadevergoeding voor alle doorstane leed...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals je wel zult gelezen hebben lag mijn beslissing al vast, Karel.
Je hebt gelijk, wat men hier 'democratie' durft noemen lijkt van langsom meer op een dictatuur dan enkel maar een particratie. Het Blok mocht eens durven om zoveel wetten, tot en met de grondwet toe, aan zijn laars te lappen en het advies van de Raad van State bijna systematisch in de wind te slaan. Ik stem nooit nog op het soort partijen die zich 'democratisch' plegen te noemen maar die zich geen zak democratischer gedragen dan de partij die zij verwijten ondemocratisch te zijn. Vermits het Blok toch nooit aan de macht zal komen krijgt die partij voortaan mijn stem. Liever dat dan ze nog één keer in mijn leven aan een bende dictatoriale hypocrieten te gunnen. Na het uitschakelen van ALLE vlaams-nationalisten mogen ze voor mijn part lekker allemaal samen gaan 'regeren'. Met nog één overblijvende oppositiepartij die niet het minste brandwondengevaar loopt versus tot elkaar gedoemde tripartites gaan we nog leuke tijden tegemoet. ![]()
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wellicht kan de partijkas van de Spa soelaas bieden ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() @Turkje
Legimiteit wordt afgeleid van lex of wet. De legimiteit wordt door de 'democratische' partijen ontnomen aan gekozen volksvertegenwoordigers indien ze werden gekozen vanop een lijst van het Blok. De legitimiteit voorzien in artikel 42 van de Grondwet wordt op die wijze wederrechtelijk ontnomen aan die gekozen vertegnwoordigers. Waarom zou ik mij zorgen maken over iets dat er niet is. Het enige wat ik doe is gebruik maken van een uitvinding van de 'democratische' partijen om, zonder enig gevaar voor de democratie (zij staan immers garant) af te wijken van mijn gewoonte en nu Blok te stemmen. Kijk ofwel maken zij ons blaasjes wijs en dan zijn het oplichters, ofwel menen zij het met het cordon en wat kan ik dan verkeerd doen. Ze eens groen laten lachen kan toch geen kwaad.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik volg al voor 1 verkiezing uw raad op Karel Hendrik.
De andere hangt af van het wat het proces oplevert. als het Blok daar veroordeelt zou worden in opdracht van de eerste minister dan geef ik voor het eerst twee maal een stem aan het Vlaams Blok bij de Europese verkiezingen en bij de Vlaamse verkiezingen. 'k vind het nogal altijd jammer voor die mens op dat kleine lijstje van dat kleine partijke, maar nood breekt gewoonte.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() @Tegendradigaard
Als geboren West-Vlaming, nog steeds de provincie waar Bekaert de beste en stevigste draad maakt, kortom de grondstof van een goede tegendradigaard, dank ik u.
![]() |
#8 |
|
![]() Ze verdienen een lesje die 'heren'.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe meer ik hoor en lees, hoe meer goesting ik krijg om ook Blok te stemmen. Totnogtoe ging mijn voorkeur eerder uit naar de N-VA, om het kartel toch een voorzichtige kans te geven, maar ik besef hoe langer hoe meer dat een duidelijke proteststem het enige is dat in dit kakland misschien nog voor verandering kan zorgen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() @ Distel
Ik heb steeds heel wat inspanningen (ook op financieel gebied: werken over de Grondwet kosten stukken van mensen) om het politieke gebeuren op een zo grondig mogelijke manier te volgen. Ik heb steeds, tot op heden, mijn eigen weg gekozen en ben bijvoorbeeld niet gaan stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 uit protest tegen de stemplicht. Aan de voorzitter had ik wel gevraagd om alleen voor de provincie te stemmen maar dat werd mij geweigerd, waarop ik gezegd heb dat ik dan helemaal niet zou stemmen en mijn motiveringsbrief aan de vrederechter heb afgegeven. Ik ben echter tot het besef gekomen dat al die inspanningen niets opleveren en heb dan maar besloten geen tijd niet meer te besteden aan een democratie die er toch niet meer is. Ik zal BEWUST en met VEEL PLEZIER nu doen wat ze niet graag hebben: een stem uitbrengen op het Blok. Ik geef hen gewoon wat zij verdiend hebben.
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Een stem voor het VB is een stem voor de PS.
Ofwel stem je voor verandering, ofwel stem je voor alles bij het oude ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Als ik iedereen in mijn omgeving zo hoor gaat het op 13 juni champagne zijn voor het VB. De menseh zijn dat zottekesspel kotsbeu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() In feite is elke stem in Vlaanderen er een voor de PS Philips.
ofwel moeten we dan niet gaan stemmen ofwel zoals Karel Hendrik zegt stemmen op de partij waar ze van gruwelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu met het cordon, en het extreem-rechts programma, kunnen wij dit niet. Wie verliest hier? Juist ja, Vlaanderen. Het zal er toch zowiezo van komen, en ik hoop dat de VLD samen met het VLAKA NEEN durft zeggen!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar een tripartite gaan jullie!
We zullen wel zien wie d�*n voor wie zal buigen! ![]()
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Het VLAKA zal neen zeggen, of de N-VA stapt op.
Niet vergeten dat 2/3 meerderheid op een ledencongres JA moet zeggen voor federalen en Vlaamse regeringsdeelname. De CD&V heeft er alle belang bij Neen te zeggen en de N-VA niet op te slorpen om ervoor te zorgen dat de N-VA kiezers niet naar het VB gaan. Het Vlaams Blok zal nog eeuwen mogen wachten op regeringsdeelname, tot ze 51 procent hebben .... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Philips ge kunt altijd natuurlijk HOPEN. Maar met hoop kunt ge henkel hopen en hebt ge geen zekerheid.
En ik herinner mij nog akkoorden uit het verleden van de Vu, waarvan ge toch de erfgenaam zijt, waarbij er van bovenuit gepusht werd om toch maar in de regering te kruipen met grote toegevingen voor de Walen en enkel de toezegging van een costa-praatforum-zandbak als toegeving aan de Vlaams nationalisten van de Vu-zaliger. Weet ge wat er gaat gebeuren Philips. CDV wordt de grootste partij en NVA 5 zetels. Rood-geel-blauw maken nen tripartite in Vlaanderen en doen niets extra voor Vlaanderen omdat de SPA-VLD dat niet kan verkopen federaal. Het Vlaamse regeerakkoord zal niets extra bieden aan Vlaanderen en het NVA congres zegt neen tegen regeringsdeelname. Resultaat ? CDV tevreden want de grootste partij en minister president. VLD en SPA ook tevreden want Guy II komt niet dadelijk in gevaar. NVA tevreden want ze hebben 5 verkozenen in Vlaams parlement en genoeg geld om voort te doen. en dan dronk iedereen een glas, en ze pisten ne plas enz, enz 'k kan er neffen zitten, maar nie heel ver. As ik mijn gevoel volg en mijn kennis uit het verleden mag gebruiken voor de toekomst. Judge me later if i'm wrong.
![]() |
![]() |