![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 van mijn collega's zijn al enige tijd (gedeeltelijk) overgestapt op e-sigaretten. (Nog twee andere zijn ondertussen al weer overgeschakeld op de real deal.)
De alom bejubelde USB-zuigstok wint immers alsmaar aan populariteit. Langs de ene kant is dat begrijpbaar, je krijgt immers geen teer meer binnen dus uw longen zijn u dankbaar. De andere kant van de zaak lijkt echter te zijn dat die mensen nu ook geen enkele moeite meer doen om volledig te stoppen en heelder dagen aan hun e-sigaret hangen te lurken. Je mag op mijn werkplaats (hoewel het volgens mij bij wet verboden is) ook probleemloos e-roken. Verder doen ze dat ook in de auto en zelfs tot in hun slaapkamer. Dit gedrag in combinatie met een hoge dosering nicotine (anders krijg je o.a. blijkbaar niet die typische rokersprikkel in de keel) zorgt er echter wel voor dat die mensen dan wel geen teer meer binnenkrijgen maar des te meer nicotine. Zo zijn er twee mensen bij die sinds de overstap op e-sigaretten nu plots kampen met een hoge bloeddruk. De twee eerder vermelde personen die er ondertussen mee stopten werden er gewoon kotsmisselijk van. Ook de dooddoener "Dit stinkt niet" gaat niet echt op. Mijn collega rookte van de week de varieteit "Energy" wat zou moeten smaken als Red Bull. Hij rookt voor mijn part wat hij wil maar niet stinken is in deze echt maar een drogreden. Dat stinkt echt wel. Net als de eerder geprobeerde smaak "Banaan". Waarom je banaan zou willen roken laat ik in het midden maar die banaan-damp uit zo'n e-sigaret kan je bezwaarlijk als "heerlijk geurend" bestempelen. Voor alle duidelijkheid; ikzelf gebruik nog steeds het echte spul. Ik heb helemaal niks tegen e-sigaretten en voor mijn part stopt heel de wereld vandaag met tabak roken maar het wordt volgens mij toch allemaal een beetje te rooskleurig voorgesteld. Je hoort en leest alleen maar over de voordelen terwijl er volgens mij toch ook duidelijk nadelen aan verbonden zijn. Wie van jullie zuigt er tegenwoordig chemisch bewerkte waterdamp ipv sigarettenrook naar binnen en wat zijn uw ervaringen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 oktober 2016 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verslaafden hebben een zwak karakter.
Zwak omdat ze begonnen zijn onder groepsdruk. Zwak omdat ze niet kunnen stoppen. Zwak, zwak, zwak. Pleeg zelfmoord, zwakkelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben gestopt met roken en gestart met verdampen.
Ik verdamp inderdaad meer dan ik rook. Maar lichamelijk voel ik me beter. Mijn huiduitslag is bijna helemaal verdwenen, zat er drie jaar mee. Het blauw onder mijn ogen is weg en mijn huid straalt gezondheid uit. Vooral mijn gezicht. Ik ben ook minder uitgedroogd en zweet veel minder. Ik rook merendeel nicotinevrije liquids en dat werkt heel goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Nog niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verdampen, hebben ze dat in verschillende smaken?
Ik zou wel eens willen verdampen met kalfsrolsmaak. Zo met die witte saus, lust ik graag.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ja heel veel smaken, zelfs wietsmaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn ze te zwak voor
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt ook alleen maar drugs uit bij u hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als je drugs gepakt hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er van overtuigd dat die e-sigaret net dezelfde rotzooi is als gewone sigaretten, je ademt tenslotte 'n soort olie in die verdampt, dat kan niet gezond zijn. Niemand weet totnogtoe welke schade die chemische brol en gifstoffen aanrichten in je luchtpijp of longen, daarvoor bestaat 't nog niet lang genoeg.
Er zal wel weer druk getest worden op onschuldige dieren ![]() ![]() ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 23 oktober 2016 om 01:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De E sigaret is nog ongezonder dan een gewone sigaret.
Er zijn daar al menige artikels over geweest.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Kan men niet gewoon af en toe een dodelijke dosis van dat verdampende spul er tussen steken? Het zou snel gedaan zijn met het roken van die kloterij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het eerlijk gezegd niet zo aangenaam om door zo'n rookwolk door te wandelen. Maar ja, ik vind het voortdurende lawaai en de stank van autoverkeer nog veel onaangenamer and who cares. Get a car en je hebt er geen last meer van. Begin zelf te roken dan heb je er ook geen last van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het ongezond is, wil ik nog aannemen.. Maar ongezonder dan een sigaret..? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |