![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() 25.10.2007 18:42
Hans Van Themsche tekent cassatieberoep aan ![]() Hans Van Themsche heeft donderdag cassatieberoep aangetekend. De 19-jarige jongeman uit Wilrijk werd twee weken geleden door het assisenhof in Antwerpen tot de levenslange opsluiting veroordeeld voor de racistische moorden op de peuter Luna Drowart (2) en haar Malinese oppas Oulematou Niangadou (25), en voor de racistische moordpoging op de Turkse Songul Koç (47) op 11 mei 2006 in het hartje van Antwerpen. Als de advocaten van Hans Van Themsche naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens willen trekken, moeten ze eerst alle rechtsmiddelen in eigen land uitputten. Ze moeten dus eerst langs het Hof van Cassatie passeren, voor ze naar Straatsburg kunnen. De advocaten moeten nog wel onderzoeken welke middelen of argumenten ze kunnen aanwenden voor het Hof van Cassatie. Het ligt echter in de lijn van de verwachtingen dat de mediatisering van de zaak zal worden opgeworpen. Als het Hof van Cassatie het arrest van het assisenhof verbreekt, moet het proces worden overgedaan in een andere provincie. (DWM) ---------------------------------------------------------------------------- Enfin, blijkbaar kan het mediacircus opnief beginne! Erges is 't waar ook. Diene gast hebbe ze al veroordeeld voor het proces begonne was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik dacht even dat dit een topic was over Hans de Bubber
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, dit zullen ze wel verwerpen, veronderstel ik. On the other hand, hij heeft zijn slachtoffers ook geen 2de kans gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Allee, oeveel goan we weer es moge ophoeste voor da geval? Goan ze die familie uit Afrika weer naar hier halen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 25 oktober 2007 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Einzelkämpfer, Verheugt U! Dat de heer Van Themsche naar cassatie kan trekken, bewijst eens te meer dat de Belgische rechtsstaat goed werkt. DoppelDipper, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 oktober 2007 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kan je iemand die zomaar zonder verpinken iemand anders afknalt gezond van geest noemen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burger
|
![]() Van dien Hans is ne grote hoek af. Das duidelijk voor de gewone mens, maar ni voor de professionals, die er te lang voor gestudeerd hebben. Van die peuten is nog ne grotere hoek af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mij stoort is dat ze zeggen naar Cassatie te gaan, nog voor dat ze weten of er procedurefouten zijn.
Cassatie is er alleen voor als er procedurefouten zijn. De advocaten beweren dat dit een vorm van hoger beroep is, maar dat is het niet: het gaat hem enkel en allen of er een vormfout geweest is, maar ja, als de huidige advocaten er geen weten, vinden ze er wel één ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() Was heel da proces geen procedrefout? Hebbe ze er ni speciaal de term racistische moord voor uitgevonden? Ik vond het ni eerlijk. Die zot hadde ze moeten doodschiete ter plekke, dan waren we er nu al vanaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
De term ereloon krijgt een wel zeer cynische bijklank.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Wat stel jij dan voor: perscensuur?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Waaruit leid je dat af? Ik wilde je gewoon even uitleggen waarom de advocaten naar cassatie gaan! En zoals ik al zei: ik acht de kans nihil dat ze gelijk krijgen.
We leven evenwel in een rechtsstaat dus ik begrijp niet waarom je zo op je tenen bent getrapt door het feit dat iemand in beroep kan gaan.
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 oktober 2007 om 20:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op je tweede vraag wil ik met een gerust geweten JA antwoorden. Er zijn zelfs dagelijks mensen die andere doden zonder verpinken en dan nog openlijk durven zeggen dat die andere het zelf gezocht heeft. Of denk je dat hij een uitzondering is, wel een tijdje geleden was ik op de politierechtbank een paar zaken gaan volgen, moest mijn tijd toch door brenegen met iets terwijl ik moest wachten, en daar kwam een zaak voor van een gast die met zijn zattekl..ten een auto met een gezin in. Twee doden en drie zwaar gewonden, en die gast zei doodleuk dat die bestuurder maar sneller had moeten rijden en zich maar optijd uit de voeten had moeten maken, dan had hij nu nog geleeft en was zijn wagen niet stuk geweest. Dus iemand doden zonder verpinken, ja dat is in onze maatschappij een heel normaal gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() ... en hij gaat dat verliezen.
Hoewel ik het hem wel zou willen zien winnen onder het motto: 'laat uw zaak niet Vermassen'