![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens zorgde dinsdag voor ophef. Bij de ontvangst van brandweerrekruten gaf hij af op een poster van een halfnaakte vrouw die daar hing. “Ongepast. Dat moet weg. Anders volgen er tuchtstraffen”, stelde hij. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen. Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) verwelkomde dinsdag de nieuwe lichting rekruten van de Antwerpse brandweer. In zijn toespraak stipte hij aan dat er de komende tien jaar 400 nieuwe manschappen nodig zijn om de brandweermannen die met pensioen gaan, te vervangen. “Op dit ogenblik is er ook te weinig diversiteit in het korps: 0,6 procent vrouwen en 0 procent allochtonen”, zei hij. “Daarvan moet werk worden gemaakt.” Vervolgens haalde Janssens uit naar een poster die achter het toogje in de brandweerkazerne Hoofdwacht Zuid hing. Daarop staat een halfnaakte vrouw in brandweeruitrusting. “In een werkomgeving waar je verwacht met gemengde ploegen te werken, is dit ongepast en weinig respectvol”, stelde Janssens. “Als je praat over integriteit, diversiteit en respect op de werkvloer... Alsof mannen het aangenaam zouden vinden als ze ergens als enige man werken en er posters met naakte mannen aan de muur hangen”, meende de burgemeester. “Dit is geen plotse aanval en ik wil dit ook niet opblazen. Maar het kan niet en het moet gedaan zijn. Het is een kwestie van respect op het werk, voor alle groepen die er werken. En dat geldt voor alle stedelijke diensten.” Straffen “En ja, ik heb aan het einde van mijn betoog toegevoegd dat ik hoopte dat dit de laatste keer was dat ik het vriendelijk moet vragen”, besloot Janssens. Meer zelfs, tijdens zijn speech in de brandweerkazerne stelde hij dat er tuchtmaatregelen volgen als hij nog zo’n posters en foto’s zag hangen. De ’plotse’ uithaal van Janssens kwam slecht aan bij de brandweer. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen, en dat is een understatement. Nog terwijl de burgemeester aanwezig was, kriebelden enkelen al met krijt hun protest op de kazernemuur. “Kwor mottig van A, V.B.”, Daarbij stond V.B. voor Vlaams Belang. Niemand van de aanwezigen wilde officieel een reactie kwijt. Enkele vrouwen lieten verstaan dat zij zich totaal niet storen aan de posters in de kazerne. Christophe MATTHIJSSENS Bron: http://www.gva.be/Antwerpen/2000/art...-EA76FD4376F0} |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een vrouwonvriendelijk college, de vrouwelijke burgemeester en de vrouwelijke schepenen wippen, een uniek mannelijk boys-netwerk hanteren met vrouw en gezinsonvriendelijke vergadertijdstippen, ... je vrouw buitenkieperen en er eentje op een loft op na houden ... dat lijkt mij nogal van een ander niveau .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() misschien een poging om Alexandra Colen te doen overlopen naar SP.A
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik blijf me verbazen over de onkunde tot communicatie die ex-reclamejongens zoals Janssens en Slangen ten toon spreiden. Want los van de grond van de zaak, is de manier waarop Janssens zijn boodschap, zijn directive zoals u wil, overbrengt, toch stuitend te noemen. Met een vingertje gaan zwaaien en banvloeken uitspreken, en daarboven quasi impliceren dat het de huidige brandweerlui zijn die verantwoordelijk zijn dat het korps niet meer "gediversifieerd" is. Niks overleg, niks inlevingsvermogen, ik zie parrallelen met de voorzittersmalaise binnen de sp.a. Als vrijdenker heb ik een bloedhekel aan alles wat naar totalitarisme neigt en eerlijk gezegd vallen verlichte despoten als Janssens hier ook onder. Om even te provoceren, misschien is in Antwerpen, de "cure" erger dan de "disease".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heeft antwerpen geen ergere problemen dan dit? Allen daarheen zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Zijn houding lijkt me nogal Big Brother, DDR - Stasi achtig.
Hij en enkel hij heeft gelijk. De rest moet volgen. Dictator
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat is de stijl van de sociaal kapitalisten.
En als hij op K&K de tettendraad ziet gaat die ook dicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() zegt de onnozelaar die zelf niet vies is van callgirls.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de vrouwen zelf hadden dan nog geen bezwaren. Het is overigens geen "halfnaakte" vrouw, gezien haar meer lieftallige delen die men normaal in het openbaar bedekt, ook bedekt zijn.
Belachelijk. Stuur Janssens als bemiddelaar naar Tsjetsjenië of zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Inderdaad,daar gaat het over,niet zozeer of hij nu een punt heeft of niet,maar wel op de manier waarop hij dit aanhaald,als een echte dictator,i.p.v. hierover eens van gedacht te wisselen en proberen de mensen te overtuigen.Onderlijfken zijn masker valt af,hopelijk weten de mensen het nog bij de volgende verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb het altijd al een muilentrekker gevonden, het is tenslotte een omhooggevallen verkoperke (geen belediging aan de verkopers hier ze zijn niet allemaal zo), maar hier toont hij zich van zijn kleinzierigste en a-sociaal(isti-?)sche kant. Moet ik er dan ook door geshockeerd zijn als ik op bepaalde door vrouwen bevolkte diensten binnenkom en spierbundels in boxershorts aan de muur zie hangen?
Misschien wil hij liever dat ze zijn portret aan de muur hangen zoals alle grote dictators.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Man man man, wat hebben we toch goeie leiders in dit apeland.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ze blinken wel uit in prioriteitszin.
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een wereldvreemde idioot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ongepast dat hij onmiddelijk met straffen gaat zwaaien, en dat vrouwen er aanstoot aan nemen is sterk te betwijfelen (zo bloot is die dame op de foto niet eens). Wat eerder z'n dubbele agenda is is dat er moslimextremisten moeten werken (onder het motto van "diversiteit") waarschijnlijk om de agenda van de spa (aka het ondermijnen en de ondergang van een samenleving tewerkstelligen) kan voltooien. PJ... ik hoop dat je met het OCMW dossier (wat effe offtopic is) aan de hoogste boom wordt opgeknoopt sukkeltje
![]()