![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ik weet nie of iemand gisteren de match BE-FR gezien heeft, maar toen de nationale hymne voor Frankrijk bezig was, was het letterlijk een zwart moment.
Ze liepen al die spelers af, en één voor één waren dat allemaal zwarten en buitenlanders, op Barthez (kale keeper) na! Waar gaan we naartoe als een EUROPEES LAND zoals Frankrijk allemaal geimporteerde, genaturaliseerde mensen in een NATIONALE ploeg. Mensen met namen als Luyindula, makelele, .... Echte Franse namen. Dit maakt het voetbal in EUROPA kapot. De eigen jeugd is niet meer gemotiveerd, krijgen geen of te weinig kansen... kortom,....import is nooit goed! BTW, ik was noch voor FR noch voor BE.
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Inderdaad Malinwa de franse nationale ploeg is een produkt van onze multiculturele samenleving. Alleen het is wel een eenzijdig produkt geworden. U noemt misschiens per toeval de namen van Luyindula en Makalele maar beide zijn geboren in Kinshasa. Dus voor hetzelfde geld hadden zij gisteren een rode ipv een blauw trui aangehad...........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En de rest massa's tijd en geld nodig hebben om tot enig niveau te komen. Dan is het voor de clubs toch veel gemakkelijker om spelers in africa te kopen die, waar veel natuurtallenten zitten voor weinig geld. hoe zou je zelf zijn moest je een club in de hoogste afdeling moeten houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat Malinwa waarschijnlijk bedoelt is dat het hier quasi allemaal spelers betrof dewelke hun leven zich grotendeels heeft afgespeeld in Frankrijk, die bovendien allemaal de Franse nationaliteit bezitten en vloeiend Frans spreken. Maar vooral dat hij van die 'gekleurde mannetjes' maar minderwaardig acht tegenover ons superieure (blanke?) Europese ras.
We mogen toch ne keer goe lachen met zoveel onzin zeker? ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
BULSHIT! men moet gewoon vermijden dat we naar Amerikaanse toestanden gaan. Daar spelen ook veel meer donkeren dan blanken in den NBA. Zo heeft onze EIGEN JEUGD geen kans meer of MOTIVATIE vooral. Hoe zoude zelf zijn als 16-jarige, wetende dat ge goed genoeg bent, maar dat ge niet met u laat sollen.....zoals die afrikanen die hier voor een habbekrats komen voetballen.... mensenhandel..zie maar naar BEVEREN.
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Een beetje gelijk Beveren: zwarten diek unnen voetballen die mogen binnen, zwarten die niet kunnen voetballen zijn illigalen ...
Snappen wie kan? Er staan trouwens meer als 400 nigerianen op het antwerpse OCMW, allemaal mislukte voetballers ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan mij helemaal niet schelen dat de Franse ploeg vooral afrikaanse spelers bevat. Zo'n kritiek �* la Malinwa is precies de kritiek die Jean-Marie Le Pen (Front National) al vroeger deed. Belachelijke en niet grondige kritiek dus, volgens mij.
Ze kunnen komen van Afrika, Azië, Amerika of zelf van Mars, het kan me niet schelen. Zolang ze goed spelen, is dat de belangrijkste. P.S. : Ik steunde natuurlijk Frankrijk die, voor de mensen die het niet zouden weten, België versloeg met 2-0. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn uitleg afdoen als complete nonsens en hem vervolgens zelf toch bevestigen - en onderstrepen - met de volgende uitspraak:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Het is dan aan de "blanken" om te bewijzen dat ze wel kunnen voetballen, basketten of gelijk wat.
Je moet niet zeggen dat ze da kans niet krijgen, als ze goed zijn gaan ze zeker de kans krijgen. Dat ze het aan motivatie ontbreekt is gewoon de mentaliteit van de jeugd van tegenwoordig, ze willen wel maar het mag geen moeite kosten. Als je wil en je zet je er voor in is de kans groot dat je het gaat bereiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Jeugdopleidingen kosten nu eenmaal meer geld voor een voetbalclub. Bovendien zal een gescoute speler meer zekerheid bieden dan een jeugdproduct waarvan het rendement pas op (middel)lange termijn zichtbaar is en het bovendien niet vaststaat dat deze speler wel effectief zal renderen.
Dit wil echter niet zeggen dat ik het zomaar eens ben dat bvb. een ploeg als Beveren tig Ivorianen opstelt. Ergens moet het nationale karakter van een ploeg wel behouden blijven, vind ik, alleszins voor een Belgisch competitieteam maar zeker en vast voor een nationale ploeg. Persoonlijk vind ik het weinig nationaal om 6/7 buitenlandse spelers die meer talent hebben te laten naturaliseren zodat ze kunnen meespelen bij de Belgische nationale ploeg. Noem het dan multinationale ploeg van België. Een beperking van buitenlanders (zowel EU als niet EU) zou in ieder geval niet verkeerd zijn voor het stimuleren van Belgisch talent, maar ja, dan loop je natuurlijk het risico dat het Belgisch voetbal naar een nog lager niveau zakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Nederland speelde tegen de Verenigde Staten, Nederland won met 1-0, er is dus nog genoeg ‘autochtoon’ talent aanwezig hoor, vooral veel jonge NL'ers zitten in de landelijke ploeg. In Frankrijk moeten ze proberen een goede ploeg samen te stellen maar het moet ook wel overeen komen met de bevolking, want de grootste groep (Fransen) moet wel het idee hebben dat het hun ploeg is, vind ik dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Terwijl da de Belgische ploegen zich die tijd niet kunnen veroorloven. Ze hebben het nu al moeilijk om op europees vlak bij te benen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Politiek: Binnenland
Een thread over de franse nationale ploeg? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef mij maar de Marseillaise. Van de Brabançonne en het Vlaamse Leeuw wil ik niets weten. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |