Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u het logisch dat we in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen ?
ja 28 43,75%
neen 36 56,25%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2003, 18:00   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen, ook al voelen ze zich in hun eigen land zogezegd bedreigd. Men gaat toch ook de (helaas vaak bedreigde) regenwouden niet overplanten naar Antarctica.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 20:51   #2
Cynicus
Banneling

Standaard

Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
Oud 10 november 2003, 21:01   #3
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Met de echte politieke vluchtelingen heb ik geen problemen.
Dat zijn doorgaans ook intelectuelen die naar het leven worden gestaan in eigen land wegens de oppositie die ze voeren om de levenskwaliteit van hun landgenoten te verbeteren.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2003, 04:07   #4
vibesman
Vreemdeling

vibesman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Men gaat toch ook de (helaas vaak bedreigde) regenwouden niet overplanten naar Antarctica.
Zou nochtans een schoon plaatske zijn om een (te)huisje te bouwen voor alle zeveraars op dit forum.
vibesman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2003, 19:15   #5
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Dat zijn doorgaans ook intelectuelen die naar het leven worden gestaan in eigen land wegens de oppositie die ze voeren om de levenskwaliteit van hun landgenoten te verbeteren.
Met politieke vluchtelingen (een kleine minderheid) is er inderdaad geen probleem, alhoewel: Een ayatollah of een marxistisch rebellenleider kan je ook als politiek vluchteling beschouwen, ondanks het feit dat deze in eigen land streven naar een autoritair regime. Dus is ook de term "politiek vluchteling" me te vaag.

Voor wat betreft de economische vluchtelingen: hier gaat het meestal om sterke jonge mannen die blijkbaar kapitaalkrachtig genoeg zijn om de mensensmokkelaars te betalen. De zwaksten hebben noch de fysiek, noch het kapitaal om zo'n reis aan te vangen. Indien ze uitsluitend op zoek zijn naar veiligheid, dan vraag ik me af waarom ze al de veilige landen, die ze onderweg passeren, links laten liggen.
Oud 12 november 2003, 00:46   #6
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Met politieke vluchtelingen (een kleine minderheid) is er inderdaad geen probleem, alhoewel: Een ayatollah of een marxistisch rebellenleider kan je ook als politiek vluchteling beschouwen, ondanks het feit dat deze in eigen land streven naar een autoritair regime. Dus is ook de term "politiek vluchteling" me te vaag.
Afhankelijk dus van een politieke voorkeur. Dat is pas een demokratische visie

Citaat:
Voor wat betreft de economische vluchtelingen: hier gaat het meestal om sterke jonge mannen die blijkbaar kapitaalkrachtig genoeg zijn om de mensensmokkelaars te betalen. De zwaksten hebben noch de fysiek, noch het kapitaal om zo'n reis aan te vangen. Indien ze uitsluitend op zoek zijn naar veiligheid, dan vraag ik me af waarom ze al de veilige landen, die ze onderweg passeren, links laten liggen.
Zo simpel is dat ook weer niet. Of dacht je dat hun reis al voor de volle 100% betaald is? Vaak worden ze tot slavernij gedreven en hun familie bedreigt als ze niet aan hun 'verplichtingen' voldoen.
Ik ben wel akkoord dat aan de stroom economische vluchtelingen paal en perk moet gesteld worden. En niet in het minst door ook de criminele organisaties te bestrijden.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2003, 18:36   #7
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Stuur dat soort heerschappen meteen maar door naar het internationaal gerechtshof in Den Haag, waar ze dan een eerlijk proces krijgen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een "politiek vluchteling" terroristische acties plant (of een revolutie voorbereid) vanuit Europa, waar hij en zijn gezinnetje vertoeven.
Oud 12 november 2003, 19:58   #8
crawlerman
Vreemdeling

Standaard

natuurlijk is het logisch dat we elke mens ( van welk land ook ) proberen op te vangen. Mensen die vluchtten omdat ze voor hun leven vrezen zijn helemaal niet het probleem, het probleem zit hem bij de MAROKKAAN.
Hij "vlucht" uit zijn land omwille van onrecht dat hem aangedaan wordt, kan iemand mij dan eens vertellen waarom hij perse het regime waar hij voor "gevlucht" is, in ONS land wil komen instaleren. en dat hij is stopt met ONS van racisme te beschuldigen. Wij accepteren elke godsdienst ( hij niet , enkel de islam) , wij beschouwen vrouw en man als gelijken ( hij natuurlijk niet) , wij proberen de verschillen tss homo en hetero weg te werken en ze te accepteren ( hij natuurlijk niet). Wie is dan de racist. Wanneer men geld inzamelt voor goede doelen , geeft HIJ natuurlijk weeral niks. Maar HIJ wordt GEDISCRIMINEERD ????? komaan , bekijk de feiten.
en politici : wnn jullie niets tgn de MAROKAAN (niet tgn vreemdelingen) zullen doen en de porblemen nog eens niet durfen te bekijken , zal het VLAAMS BLOK nog veel veel overwinningen behalen. Wees er maar zeker van.
crawlerman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2003, 20:51   #9
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen
Een uitzondering dient evenwel te worden gemaakt voor blanke Zuid-Afrikaners die in Europa hun heil zouden willen komen zoeken omdat ze het in hun eigen land niet meer zien zitten. Zij zouden immers kunnen bijdragen tot een verrechtsing in Europa.
Oud 19 december 2003, 21:11   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen
Een uitzondering dient evenwel te worden gemaakt voor blanke Zuid-Afrikaners die in Europa hun heil zouden willen komen zoeken omdat ze het in hun eigen land niet meer zien zitten. Zij zouden immers kunnen bijdragen tot een verrechtsing in Europa.
dit wil zeggen dat jij zuiver politieke beweegredenen hebt om niet-europeanen niet toe te laten!

Alhoewel ik op de poll ook "onlogisch" heb ingevuld, vind ik niet dat men het omwille van politieke redenen mag toelaten/vermijden.

Alhoewel het kalf ondertussen verdronken is, vind ik de CULTURELE verschillen ontzettend groot.
De blanke zuid-afrikaan zal tenandere nog steeds dichter bij onze cultuur staan dan de gemiddelde noord-afrikaan.
Maar NIET omdat hij rechtser zou zijn. Ik zag ooit zo'n programma van die amerikaan-met-zijn-franse-naam (sorry, dementie) over zuidafrikanen die een 'ultiem blank dorpje' hadden gemaakt. Nou dat ligt me niet, dat behoort evenmin tot onze huidige Europese cultuur dan al de andere cultuurverschillen die men hier binnenhaalt.

Maar inderdaad: "wat zijn politieke vluchtelingen"? niet WIE.... het gaat hem niet om een persoonlijke instelling, het gaat hem over de bepaling van " WAT" een politiek vluchteling is.
En ik meen dat die mensen dikwijls in naburige landen beter kunnen opgevangen worden dan in Europa (laten we dus het economische voordeel buiten beschouwing laten).

Ik heb echter wel een groter probleem met islamitische vrouwen: net daarmee wordt geen rekening gehouden als "politiek" vluchteling. En net die mensen kunnen in geen enkel ander islamitisch land hun toevlucht zoeken, wegens inherent aan hun godsdienst!

Noem me dan maar sexistisch!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2003, 12:11   #11
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

sorry, maar dat is een foutieve zienswijze die u daar heeft . het klopt niet dat het merendeel der economische vluchtelingen jonge mannen betreft. Het klopt wel dat de zwaksten in die landen niet het geld hebben om zo'n reis te betalen..Denk aan bedragen van 1000-5000$ .. Maar de meesten die naar hier komen verkopen haven en goed.. Het zijn zeker niet de echt rijken die uit die landen naar hier komen, eerder de mensen die daar géén economische toekomst meer hebben, en dan maar hun huis/bezittingen verkopen om het elders te gaan proberen, verblind door verhalen van derden/mensensmokkelaars
Oud 25 december 2003, 12:13   #12
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Stuur dat soort heerschappen meteen maar door naar het internationaal gerechtshof in Den Haag, waar ze dan een eerlijk proces krijgen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een "politiek vluchteling" terroristische acties plant (of een revolutie voorbereid) vanuit Europa, waar hij en zijn gezinnetje vertoeven.
het Internationaal gerechtshof in Den Haag is bevoegd voor conflicten tussen Staten, en kan niet eens individuen berechten .
Oud 25 december 2003, 15:49   #13
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

wat is daar onlogisch aan?
zet u zelf is in de plaats van een afrikaan e.
ik zou nie elken dag vrezen voor mijn leven omdat er daar een paar rebellen aan het rondschieten zijn.
ik zou ook het "veiliger" europa opzoeken ze. en ik denk de meeste onder ons zouden dat ook wel doen.
tenzij dat ge liever uw familie ziet afgeslacht worden voor uw ogen..

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 15:46   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeer binnenkort komt er naar het schijnt weer een resem immigranten op ons af uit de Oostbloklanden. Zoals gewoonte zullen daar de gebruikelijke profiteurs en sukkelaars tussenzitten. Maar ook, en dat is veel erger, bendes die het hier bij ons nog wat onveiliger gaan maken. Dat Europa-gedoe is gegarandeerd de grootste miskleun van de eeuw: kan gewoon niet goedkomen!! Ik vraag mij zeer ernstig af wat onze kinderen en kleinkinderen te wachten staat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 16:42   #15
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer is dit forum eigenlijk veranderd in "Vlaams-Blok magazine"???

Is het nie al erg genoeg dat jullie je propaganda-bladjes aan jongeren van 13 jaar staan uit te delen aan de schoolpoorten?
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2004, 16:47   #16
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OMG! Toch nie nog meer van die losers???

Wil je het regime dat vroeger in Zuid-Afrika regeerde hier installeren ofzo???
Alle anderskleurigen en andersdenkenden sadistisch folteren en vermoorden???
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 16:42   #17
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
LOL...
LOL LOL LOL LOL LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn buik doet zeer.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 11:36   #18
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

"niet logisch"
met uw vergelijking tussen mensen en planten (zijn ietsje minder mobiel) en de hun toegelaten verplaatsing, gaat ge zeker scoren op uw examen logica...

maar kom, we gaan niet over details vitten

dus eveneens onlogisch:
alle blanke Australiërs,
idem voor alle niet-Indiaanse Amerikanen,
Amerikaanse vlag op de Maan,
satellieten,
gij op vakantie verder dan Vlaanderen,
enzovoorts enzoverder

groot gelijk, Cynicus, geef nu es uw oplossing vooral die onlogica? onnozelaar
Oud 5 februari 2004, 13:38   #19
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen, ook al voelen ze zich in hun eigen land zogezegd bedreigd. Men gaat toch ook de (helaas vaak bedreigde) regenwouden niet overplanten naar Antarctica.
Europeanen staan zwaar in 't schuld tov ex-kolonies waar Europa zijn rijkdom van nu een groot deel aan te danken heeft.
Niet vergeten dat uw 'Belgische frit ' er nog niet was geweest zonder de 'patat' uit Latijns Amerika en de Spaanse conquistadores het goud dat ze gestolen hebben nooit hebben teruggeven.
Maw Europeanen staan zwaar in 't krijt !!!!!!!!!
Kruip gewoon uit uw steentje en wake up !!
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 20:50   #20
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Europeanen staan zwaar in 't schuld tov ex-kolonies waar Europa zijn rijkdom van nu een groot deel aan te danken heeft.
Niet vergeten dat uw 'Belgische frit ' er nog niet was geweest zonder de 'patat' uit Latijns Amerika en de Spaanse conquistadores het goud dat ze gestolen hebben nooit hebben teruggeven.
Maw Europeanen staan zwaar in 't krijt !!!!!!!!!
Kruip gewoon uit uw steentje en wake up !!
Europa moet helemaal geen schuldcomplexen hebben over zijn kolonieverleden. Moeten we soms beschaamd zijn dat we de negers hebben leren lezen en schrijven ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be