![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boycot Windows Vista:
Bron: Trouw (en vele andere sites) De Consumentenbond roept consumenten op Windows Vista te boycotten. Wanneer je een nieuwe computer gaat kopen is het volgens de bond beter om expliciet te vragen naar het besturingssysteem Windows XP. Nieuwe pc's zijn standaard voorzien van Vista, maar dat systeem zou veel klachten hebben opgeleverd. De organisatie roept winkeliers op klanten die klachten hebben met Vista als gratis service XP aan te bieden. De Consumentenbond besloot vandaag tot deze oproep na een gesprek met Microsoft. Einde citaat! Het zat er aan te komen. Heel veel mensen hebben problemen met Vista, gelukkig heb ik nog net op tijd een pc met XP kunnen kopen. Bovendien zou Microsoft al bezig zijn met een ander besturingssysteem.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat zijn die problemen dan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben net bezig met een boek "Windows XP voor dummies"
![]()
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de site van de Consumentenbond staat dit:
Consumentenbond waarschuwt voor problemen Vista UTRECHT/AMSTERDAM - 07-09-2007 - De Consumentenbond heeft in vier weken tijd 4200 klachten gekregen over Windows Vista, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft dat eerder dit jaar op de markt is gekomen. De bond raadt zijn leden daarom aan voorzichtig te zijn met overstappen naar Vista. Dat maakte de belangenorganisatie vrijdag bekend. Volgens de Consumentenbond meldt 59 procent van de klagers dat bepaalde programma's niet meer werken sinds zij Vista gebruiken. Bij 46 procent werkt randapparatuur, zoals printers en videokaarten, niet meer naar behoren. Ruim een derde klaagt dat door Vista de computer traag wordt of zelfs vastloopt. Veel comsumenten geven aan dat zij moeite hebben de juiste ondersteuning te krijgen van Microsoft voor het oplossen van problemen. De Consumentenbond heeft de softwareproducent vrijdag een brief gestuurd. De organisatie stelt dat Vista nog geen volwaardige opvolger is van Windows XP en nodigt Microsoft uit voor overleg over de vele problemen. Onervaren gebruikers Vooral onervaren gebruikers moeten oppassen met de aanschaf van Windows Vista zolang de kinderziektes er niet uit zijn, aldus een woordvoerder van de Consumentenbond. 'Als je veel verstand hebt van computers, kom je een heel eind. Maar anders zou ik me nog eens achter mijn oren krabben', zei hij. Microsoft stelt in een reactie dat het meldpunt van de Consumentenbond weinig relevante informatie heeft opgeleverd. De klachten richten zich vooral op de compatibiliteit van randapparatuur en niet op de gebruikerservaringen met Windows Vista, aldus het softwarebedrijf. Windows Vista home
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heel de wereld draait op Windows de grootste idioot moet er mee kunnen werken
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik koop een OEM versie van vista bij mijn volgende pc.Kwestie van 64bit onderstening te hebben en DX10 te hebben voor games.
Maar ik doe een Dual boot met een XP versie voor mijn Office-aplicaties ectra...
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 12 oktober 2007 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vista is een doodgeboren kindje.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken vista niet en heb het nog nooit 'in actie' gezien wat ik wel weet is dat een besturingssysteem dezer dagen simpel van opzet moet zijn zodat zelfs een it-analfabeet er zonder veel problemen mee aan de slag moet kunnen gaan. het begrip 'besturingssysteem' is niet nieuw, als Microsoft nu nog steeds niet weet hoe een deftig systeem te bouwen is het niet te verwachten dat ze het ooit wel gaan kunnen. al twijfel ik er niet aan dat ze dat wel degelijk kunnen als ze willen. XP was helemaal niet slecht. Daar hadden ze misschien beter op doorgeborduurd. Was er niet meer animo voor XP SP3 dan voor Vista? Probleem is dat Windows een hele markt draaiende houdt. Nieuwe Windows? Ok, maar dan ook nieuwe soft- en hardware. Bij elke lancering van een nieuwe Windows wordt er steevast massa's hard- en software verkocht, zie de XP-certified of Vista-ready stickertjes. Mensen gaan niet proberen via allerlei drivertruckjes of geklooi in een soortement Dos-omgeving hun printer aan de praat te krijgen. Nee, ze kopen een nieuwe waar zo'n stickertje ophangt en de ouwe gaat naar het containerpark. Als Microsoft al die oude hardware onder hun oude systeem werkende kreeg, moet het dat met zijn nieuwe systeem toch ook kunnen? Na XP was het net hetzelfde gelul. Heelder forums vol gemekker over niet-werkende hardware, vastlopende software en wat weet ik allemaal. Er is toen massa's nieuwe hard- en software verkocht, de forums vielen stil en XP groeide uit tot het beste OS van Microsoft. Het zal met Vista niet anders gaan.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() De kans is echter groot dat je games beter zullen draaien op WinXP met DX9. De meeste benchmarks van games/hardwaresites wijzen dit uit. Overigens ondersteunen de huidige games nog geen DX10 en zien we nu pas de eerste generatie DX10-grafische kaarten. Er is dus zeker geen haast bij, wacht eerst gewoon de updates af zoals bij alle vorige Windowsversies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() leve linux
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Op verschillende fora worden twee problemen toch als de meest storende bevonden. Allereerst het snelheidsverlies tov XP en de compatibiliteit met oude hard- en software.
Het eerste probleem krijg je gedeeltelijk onder controle als je zelf instellingen gaat veranderen die na de installatie van Vista automatisch werden gedaan. Snelle hardware (HD’s), een berg geheugen en twee processors helpen ook. Dit kost geld en je moet weten waar je welke instellingen wanneer moet veranderen, idd niet voor dummies in Vista. De compatibiliteit met oude hard- en software wordt soms opgevangen door de fabrikanten van de apparaten maar eens die een bepaalde ouderdom hebben kan je het vergeten. Voor gamers is dit bijzonder vervelend en bovendien kampen zij met het bijkomende probleem dat DirectX10 niet backwards compatibel is waardoor hun videokaarten niet overweg kunnen met de meeste van de nu populaire games. Hoe dan ook beide problemen zullen vanzelf verdwijnen omdat nieuwe hard- en software steeds performanter en met Vista in het achterhoofd ontwikkeld worden. Elk nieuw besturingsprogramma moet over deze treshold. Nochtans ben ik van mening dat Microsoft zelf veel meer kan en moet doen om de problemen op te lossen. Updates moeten frequenter, instellingen eenvoudiger en leveranciers van computers moeten aangespoord worden om de juiste hardware te leveren bij installatie van Vista. Ook de zeven (7) verschillende versies kunnen beter herleid worden tot twee, thuis en kantoor. Zelf wacht ik nog minstens een jaartje voor ik upgrade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn al DX 10 games hoor ik denk dan vooral aan Crysis. Maar inderdaad, er is geen haast, ik wil gewoon al en basis-systeem klaar hebben. Nog een goede reden om te Dual booten ondertussen. ![]() En al deze prachtige beelden, op een 22 inch wide-screen tft. *kwijlt* Btw: Vista is vergelijkbaar met windows-millenuim en dat was ook niet denderend.
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 12 oktober 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Understatement van het jaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit zoveel spyware/adware verkregen als met Vista.
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De hoeveelheid Spam die je ontvangt hangt af van hoeveel sites je bezoekt en hoeveel keer je je mailadres achterlaat. Virusscanners, Ad-watch en Spyware doctor kunnen je helpen bij het terug dringen van de hoeveelheid, stoppen gaat niet lukken. Verder zijn spamfilters soms zelflerend en werken ze pas na een tijdje op kruissnelheid, manueel scannen en tijdig updaten blijft ten sterkste aangeraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Met XP ook maar niet zoveel als nu met Vista.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |