![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Een van de meest hardnekkige mythes die er bestaan zijn de 'jobs die maar niet ingevuld geraken.'
Je zou dan denken dat men als sollicitant zo'n job maar voor het grijpen zou hebben. Formeel gesprekje voeren en beginnen. De realiteit is helaas anders. Het gaat om nepvacatures of blijkbaar is het dan toch niet zo dringend dat er iemand gezocht wordt .... Ik wil een EXPERIMENT opstarten om met de mythe af te rekenen. Er zitten hier werklozen genoeg evenals mensen die graag op de kap van de werklozen zitten (omdat ze zich dan pas goed kunnen uitleven terwijl racisme wettelijk aan banden is gelegd ...) Het experiment gaat als volgt. In dit topic mag die rechtse kankeraar vacatures plaatsen 'die maar niet ingevuld geraken'. Een werkloze forummer moet dan gaan solliciteren en daarna eventueel een verslagje neerpennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel knelpunt beroepen heden ten dage, bijna allen heeft het rechtstreeks te maken met enige fysieke arbeid en vakmanschap.
Me dunkt als een forumlid dat kan invullen, hij de status van superman mag krijgen. De fysieke arbeid kan dan wel ingevuld worden, maar het vakmanschap zal dan toch in de meeste gevallen ontbreken. Bijgevolg zal er niet zoveel slaagkans zijn en kan het verslagje nadien onmogelijk waarheidsgetrouw bevonden worden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 april 2009 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen nepvacatures! Er zijn alleen nep-mensen die niet willen gaan werken omdat ze een uitkering krijgen op kosten van de belastingsbetaler!!!
Afschaffing van werkloosheidsuitkeringen is DE oplossing en de vlaamse staat zou meteen miljarden meer inkomsten hebben! Werklozen een uitkering geven zorgt ervoor dat werklozen nooit meer aan de slag willen! Geen uitkeringen=iedereen heeft werk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Tja de reactie van Gezond Vlaanderen gelezen .... Daarom. Links is wat dat betreft doorgaans toch wat genuanceerder. Wel te begrijpen dat ik met rechts vooral LDD / VLD bedoel en in mindere mate VB, want dat is eigenlijk nog een beetje een sociale partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=6-fdHLh_KXo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vacatyres die maar niet ingevuld raken zijn meestal rotbaantjes, of onderbetaald, of in sectoren waar te weinig mensen in (willen) werken. Als je er op solliciteerd zal je de baan relatief makkelijk krijgen, het probleem is dat er geen gekwalificeerd/geïnteresseerd personeel is. Bijvoorbeeld: ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons was er door een combinatie van vergrijzing en weinig interesse een paar jaar terug een lerarentekort dat alleen maar groter dreigde te worden, daar kan je niet zomaar elke werkloze op zetten. Ondertussen stromen de lerarenopleidingen (mede vanwege de wat gestegen lerarensalarissen) weer enigzins vol, maar er was echt een tekort.
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben het beu tussen vier muren te staan dus ik ga in mei op cursus.
Das al allemaal in orde. Ik ben erbij, ik mag gaan. Ik ben werkloos, maar mijn motivatie om vooruit te komen in het leven is er nog wel. Ik wil nu iets doen dat ik graag doe. Daar moeten werklozen zich op fixeren: zoek iets dat je graag doet, en vul geen vacature in waar je weer in die sleur komt dat tot "werkmoe" leidt. Volg een cursus in jouw hobby, interesse en noem maar op.
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vind ik het dat het ondernemersschap ook wat meer gestimuleerd moet worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang jij gemotiveerd jezelf blijft verbeteren heeft de RVA geen reden je te schorsen.
Maar als jij niets onderneemt en enkel uitkering trekt vind ik een schorsing welgepast. Met zo'n opleiding wordt je goed in de watten gelegd. Ik heb hier al anders gelezen, maar ik kan getuigen dat de VDAB echt wel doet wat ze kunnen. Je krijgt alles, echt alles om tot uw cursus te geraken. Vervoersvergoeding, kleren voor op de cursus, 1 euro extra per uur na x aantal dagen, toffe contacten die je smeedt. Echt, ik ben blij dat ik eerlijk verteld heb: ik ben het beu tussen vier muren te staan. Die hebben mij goed geholpen en echt de tijd genomen om mij te helpen. Enige dat ik gedaan heb is de VDAB binnenstappen.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sowieso.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn wel degelijk "nep vacatures" ... vacatures die niet kunnen ingevuld worden maar dienen als reclame.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een levensgroot imago probleem naar allerlei vakgebieden waar de knelpunt beroepen zich in bevinden. En dat is ook niet verwonderlijk, als je ziet dat de meeste van die beroepen een technische achtergrond vragen...en als je goed weet dat weinig autochtonen hun kindlief graag naar een technische school sturen waar (soms) een duizendtal allochtonen de dienst zitten uit te maken. Meestal volstrekt tegen hun zin in ook nog eens. Het probleem zal nog lang blijven groeien zelfs.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet naar de sollicitant.
![]() |