![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rechts is toch wel bijzonder hypocriet de laatste tijd.
Neem nu Hans Van Themsche, de extreem rechtse racistische moordenaar, wiens case we hier gewoon nog eens aanhalen als voorbeeld. Heel rechts Vlaanderen vindt plots dat die man recht heeft op typisch linkse zachte zorgen: psychiatrische begeleiding door gebrilde linkiewinkies op geitenwollen sokken. Ik dacht dat rechts niet geloofde in die concepten? Rechts zegt toch altijd dat mensen niet maakbaar zijn, dat ze niet veranderd kunnen worden, dat eens men een crimineel is men dat altijd is? Nu er een racistische moordenaar bekend is, zijn die linkse methoden plots wél heel legitiem, gewoon omdat de crimineel in kwestie rechts en blank is. Voor donkere, linkse criminelen, ziet rechts dat natuurlijk helemaal anders. Eigen criminelen eerst, blijkbaar. Wat zal het dus zijn, rexies? Vóór psychische zorgen van criminelen, of tégen? Ge moet stillekesaan eens een beetje consistent leren zijn. Want de laatste tijd zijn jullie redeneringen toch een beetje lachwekkend aan't worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik beschouw mezelf absoluut niet rechts volgens jouw karikaturale normen, C2C...
Maar me dunkt dat het in deze toch vooral 'links' is geweest dat hier het luidst aan het schreeuwen is geweest. Uitgerekend dezelfde mensen die altijd zaten te schermen met de wet Lejeune, met rehabilitatie, met de -volstrekt terechte- vaststelling dat extreem lange gevangenisstraffen zinloos zijn, etc... Uitgerekend die mensen wilden HVT nog het liefst in een vochtige vergeetput laten kreperen. Om nog maar eens aan te geven dat volkstribunalen een behoorlijke rechtsbedeling finaal in de weg staan. Het populistische geschuimbek is altijd te betreuren, van welke kant het ook komt.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie is dan heel rechts Vlaanderen? Over welke en hoeveel personen heb je het dan concreet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zin in een lekker kippetje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je kan natuurlijk altijd pogen zijn daad te minimaliseren, maar dat laat ik aan anderen over ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even of topic: ik vind uw handtekening véél mooier dan uw nieuwe avatar.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met dank voor de bevestiging.
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Wie 4 paar hersens heeft zoals elke gezonde mens snapt toch dat vaak het saaie grijze compromis de beste oplossing is... VanTemsche moet gewoon een hele tijd gaan zitten en boeten, maar tegelijk moet hij begeleid worden en ooit moet hij de kans krijgen om mits positieve evaluatie terug in de maatschappij te kunnen keren.
Jammer genoeg is dat net een genuanceerde zin teveel voor de media, politici en publieke opinie die allemaal in hysterische rondjes achter elkaar lopen. Dus wordt het 'overroepen links complot' vs. 'geen straf is hard genoeg voor racisten'. Waarom altijd die debiele polarisatie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, sommige mensen gaan nu eenmaal uit van ideeën zonder ze te toetsen aan de werkelijkheid. Ik heb hier niemand "links" weten pleiten voor een vergeetput. Noch heb ik mensen horen beweren dat hij geen psychiatrische begeleiding zou mogen krijgen. Wel integendeel! Jammer genoeg schijnen maar weinigen te beseffen dat het niet is omdat je toerekeningsvatbaar wordt verklaard dat je daarom geen psychische problemen kan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben gewoon blij dat die jongen niet in handen van de psychiatrie is terechtgekomen.
|
![]() |
![]() |