Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 16:22   #1
Anna List
Banneling

Standaard gemeentebelasting 2006 ongeldig in de helft vd Vlaamse gemeenten

Zijn de gemeentebelastingen ongeldig?

zo 14/10/07 - Heel wat gemeentebesturen hebben pas begin dit jaar gestemd over de gemeentebelastingen van vorig jaar. Volgens fiscalisten zou dat een probleem kunnen stellen voor de aanvullende personenbelasting. Inwoners kunnen die belasting mogelijk terugvorderen.

Enkele jaren geleden kreeg een inwoner van de Limburgse gemeente Nieuwerkerken al gelijk van de rechter in een soortgelijke zaak.

(Belga)

Die had ontdekt dat in zijn gemeente te laat over de belastingen was gestemd. Hij diende een bezwaar in en kreeg voor de rechtbank gelijk.

Normaal stemmen gemeenten in december over de gemeentebelasting van het voorbije jaar.
Maar door de gemeenteraadsverkiezingen hebben heel wat gemeenten dat nu pas in januari gedaan. De nieuwe bestuursploeg is pas begin januari aan de slag gegaan.

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen (Open VLD - foto) vraagt de gemeenten alvast om op tijd te beslissen hoeveel opcentiemen ze heffen.
VRTnieuwsnet

heeft er iemand de lijst van gemeenten waarin te laat gestemd werd ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 oktober 2007 om 16:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:41   #2
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Als ze te laat gestemd hebben is het blijkbaar ook te laat NU om je centen terug te vorderen, want Marino wist te vertellen dat je 6 maand hebt om te reklameren/terug te vorderen. Was dat na jue belastingsaangifte? Dan hebben we misschien nog tijd!
Was Antwerpen te laat???

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 08:25   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als ze te laat gestemd hebben is het blijkbaar ook te laat NU om je centen terug te vorderen, want Marino wist te vertellen dat je 6 maand hebt om te reklameren/terug te vorderen. Was dat na jue belastingsaangifte? Dan hebben we misschien nog tijd!
Was Antwerpen te laat???
dat is na je aanslagbiljet, dat is dus nu nog niet te laat voor de meesten denk ik ... ik kreeg het mijne in juni

en idd is antwerpe daarbij ???

aan de reacties te zien hier, precies niet veel mensen die geïnteresseerd zijn in het terugkrijgen van hun gemeentebelastingen (ik vermoed gemiddeld toch al snel een dikke 500 € ... en dat met slechts een briefje aan de directeur van je ontvangkantoor ... ik zou dat toch niet laten liggen...)
Oud 15 oktober 2007, 08:31   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vilvoorde zit sinds de Tjeven al aan het max gemeentebelasting. En ik verwacht niet dat ze die te laat gaan verminderen.
Oud 15 oktober 2007, 08:31   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Binnenland

13/10 Helft gemeenten stemde te laat over belasting
De helft van de Belgische gemeenten heeft pas in 2007 gestemd over de gemeentebelasting van het jaar 2006.

Dat schendt het niet retroactieve karakter van de belastingwet, een situatie die burgers de mogelijkheid biedt om een terugbetaling te vorderen, zo meldt de Franstalige openbare omroep RTBF zaterdagavond.

Volgens de RTBF velden de hoven van beroep van Bergen en Antwerpen onlangs arresten waarin ze bevestigen dat burgers het recht hebben op een terugbetaling van de gemeentebelasting, indien die te laat gestemd werd. De arresten kwamen er na klachten van burgers die ontdekt hadden dat er te laat over de belasting was gestemd in hun gemeente.

Volgens de RTBF zijn er miljoenen euro's in het geding en arriveerden de eerste klachten reeds bij de fiscus.

uit GVA
Oud 15 oktober 2007, 08:50   #6
Anna List
Banneling

Standaard

... dat geld is niet van A ...

http://notulus.antwerpen.be/rs-bin/R...=pdf&fext=.pdf

blijkbaar heeft antwerpen op tijd goedgekeurd

fuck da's zonde
Oud 15 oktober 2007, 10:34   #7
Anna List
Banneling

Standaard

voor de anderen : een aangetekend schrijven naar je gemeentebestuur en de directeur van je ontvangkantoor met je 'bezwaar tegen een onwettig gestelde belasting wegens laattijdige stemming' volstaan blijkbaar.

ik zou dat toch niet laten liggen hoor ...
Oud 15 oktober 2007, 21:35   #8
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En waar kan men de lijst vinden?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 13:46   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
En waar kan men de lijst vinden?
gaan kijken op de site van de gemeente en controleren wanneer men het % vd gemeentebelasting heeft bekrachtigd
Oud 17 oktober 2007, 17:37   #10
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is na je aanslagbiljet, dat is dus nu nog niet te laat voor de meesten denk ik ... ik kreeg het mijne in juni

en idd is antwerpe daarbij ???

aan de reacties te zien hier, precies niet veel mensen die geïnteresseerd zijn in het terugkrijgen van hun gemeentebelastingen (ik vermoed gemiddeld toch al snel een dikke 500 € ... en dat met slechts een briefje aan de directeur van je ontvangkantoor ... ik zou dat toch niet laten liggen...)
Ik ook niet!!
Dienen op tv zei dat 500 euro de moeite ni is, maar daar moet ik verdomme een dikke week voor werken!
Awel, als het bevestigd wordt, kan Antwerpen naar MIJN centen fluiten... Dat ze het maar uitzoeken : return to sender!!

.
Oud 17 oktober 2007, 17:38   #11
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... dat geld is niet van A ...

http://notulus.antwerpen.be/rs-bin/R...=pdf&fext=.pdf

blijkbaar heeft antwerpen op tijd goedgekeurd

fuck da's zonde
SH*T !

.
Oud 18 oktober 2007, 15:09   #12
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik ook niet!!
Dienen op tv zei dat 500 euro de moeite ni is, maar daar moet ik verdomme een dikke week voor werken!
Dat vond ik ook straf, "500€ dat is de moeite niet"! Arrogantie ten top.
Zeker weer een ambtenaar die het geld naar zijn kop krijgt gesmeten.
500 €, De meeste mensen moeten daar 14 dagen voor werken (=80werkuren) om dat netto van hun loon over te houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be