![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het was eigenlijk als grap bedoelt. Enkele maanden geleden heb ik eens de weddenschap afgesloten met iemand, dat ik mensen zou kunnen wijsmaken dat ik iemand anders was.
Goed, ik heb een alter ego gecreëerd. Niet met de bedoeling om echt ernstig te gaan discussiëren, maar eerder om eens na te gaan, of men inderdaad via het internet mensen kan bedotten. Ik besloot een typetje uit te werken, zoals er hier volgens mij nog wel enkele zitten, maar dat kompleet niet om mij lijkt. Iemand, die ik in werkelijkheid nooit zou kunnen uitstaan. Wat me het meest raakte, was dat mensen me nog zouden geloven, als ik mijn typetje bleef spelen. Wel, nu wens ik eens de ernstige discussie te starten. We zijn hier allemaal anoniem. Ik vind dat niet erg, maar nu begin ik ook te begrijpen hoe het inderdaad kan dat pedofielen, oplichters en andere mensen met mindere fraaie bedoelingen hun slag kunnen slaan. Daarom stel ik me de vraag: is de anonimitiet van het internet niet alleen geruststellend, maar soms ook niet een beetje beangstigend. We zijn allemaal een stuk naïef misschien, met hier onze kopzorgen in de ether te sturen, maar anderzijds zijn we er ook kwetsbaarder door. Stel dat de tegenstander die je hier anoniem zit uit te dagen, in werkelijkheid je baas is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Je moet dit niet al te serieus nemen denk ik.
Tenslotte is dit vooral één grote ruimte waar veel sociale experimenten gevoerd worden. Die blijkbaar voor veel mensen ruimte verschaft voor de nodige 'creativiteit' aan de dag te leggen. In het echt zijn mensen meestal een stuk minder extreem, belange niet zo open en ligt de verbale agressiegraad een stuk lager. Goddank. ![]() Het ontbreken van het rechtstreekse sociale contact en de (soms slechts gedeeltelijke) anonimiteit zorgen er duidelijk voor dat voldoen aan sociale wenselijkheid of sociale normen minder belangrijk worden, wat in het echt niet zo is. Dit was eigenlijk geen antwoord op uw post, sorry...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jawel, u hebt een punt
Inderdaad: men is anoniem minder geremd. Ik vraag me af of velen hier in realiteit een even grote mond zouden opzetten als ze hun mening verkondigen. Persoonlijk ben ik maar weinig extremen tegengekomen, die werkelijk even "schuimbekkend" zijn, als bepaalde leden hier op het forum. Daarnaast: in realiteit zou ik me absoluut niet wagen aan de topics die ik hier soms opende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en dan ? die weet dat toch niet. dus no prob.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Tot hij misschien eens tijdens de lunchpauze binnenstapt en je nog ingelogd bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen zou ik me zelfs doodschamen moest ik iemand van hier in levende lijve tegenkomen... en dan maar hopen dat de andere partij min of meer hetzelfde gevoel heeft en niet dezelfde manier van converseren erop nahoudt als virtueel gebeurde.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2007 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Jullie komen blijkbaar niet naar forummeetings, maakt het forummen anders en niet daarom slechter.
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken dat gevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nu dat we allemaal weten dat jij vroeger enorme assymetrische tieten had gaan we mss wel even verlegen zijn maar da gaat over.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik het niet zeggen, als ik door mijn ervaringen neer te pennen anderen kan helpen. Ik zou zelfs nog een VOOR foto durven publiceren, als ik er 1 had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie in het echte leven is als op een forum zal daar geen probleem mee hebben , die mensen hebben namelijk niets te verbergen ... Eerlijk duurt het langst ... En op welke fora had je een alter ego gemaakt ??? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Wie is het nu?
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik K&K kan je het antwoord vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die ik van dit forum in het echt heb gezien hebben zich niet moeten schamen , integendeel , IRL vallen de mensen soms beter mee als je denkt ... ('t kan zijn dat diezelfde mensen doodsbang waren of zo , dat heb ik na ook weer niet gevraagd .... ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() By the way: met deze nick ben ik wel mezelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Maar we moeten mensen misschien met een korreltje zout durven nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() On topic :
Ik denk niet dat ik mij hier anders voor doe dan ik in werkelijkheid ben. Diegene die mij IRL kennen, kunnen dit natuurlijk beter beoordelen. Mij maakt het niet uit of ik op een forum praat of irl, ik ben mezelf, altijd en overal. |
![]() |
![]() |