![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarheen leidt de weg die we moeten gaan?
Waarvoor zijn wij hier op aard'? Wie weet wat er is achter ster en maan? Hoe lang duurt noch de nacht? Waar licht het land waar we mogen zijn? En wat is de taak die ons wacht? Waar is de geest die met ons leeft? Die ons vrede geeft? Waar staat de poort die ons binnenlaat? En die ons ook beschermt? Hoeveel offers werden er gebracht? Toch nog blijft het nacht. Waar dan is het licht op ons duist're pad? De hand die ons begleidt? En hoe lang ja hoe lang nog duurt de tijd dat wij zijn bevrijd? Waarheen leidt de weg die we moeten gaan? Waarvoor zijn wij op aard'? Wie weet wat er is achter ster en maan? Hoe lang duurt nog de nacht?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen leven, en ik ben nog niet dood
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met zoveel bier om je heen?
![]() Of je christen en boeddhist bent Islamiet of jood Er is leven er is leven na de dood Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood Er is leven er is leven na de dood Na de dood (Na de dood) Na de dood (Na de dood) Er is leven er is leven na de dood Eet gerust wat engels rundvlees bij je groente of op brood Er is leven er is leven na de dood Als je weg wilt uit Tirana pak eens voor de gein de boot Er is leven er is leven na de dood Na de dood (Na de dood) Na de dood (Na de dood) Er is leven er is leven na de dood Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest En m'n vader kan het weten want die is er geweest Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van 11 meter schoot Er is leven er is leven na de dood Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot Er is leven er is leven na de dood Na de dood (Na de dood) Na de dood (Na de dood) Er is leven er is leven na de dood Heb je je doodsangst overwonnen Wordt het alle dagen feest Dus vandaag maar vast begonnen Voor je het weet ben je er geweest He Na de dood (Na de dood) Na de dood (Na de dood) Er is leven er is leven na de dood Na de dood (Na de dood) Na de dood (Na de dood) Er is leven er is leven na de dood Er is leven er is leven na de dood Er is leven er is leven na de dood
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Derk, rare jongen
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou er toch in dat sjaggie hebben gezeten?
![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al zeker geen tabak
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Derk, jij bent opgetrokken uit belegen liedjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zen Jefke sneltrekker, de snelste van het land
ik trek nog rapper met mijn linker, as gij met oe rechterhand ik snok hem af voor mijn plezier, vrijwel konstant 1,2,3,4...ander hand ik snok em af oep't Astridplein terwijl da'k wacht oep tram of trein tijdens nen bamba in 't café of bij Marleentje oep TV ik snok em af met hart en ziel soems oep den bosuil, soems oep't kiel ik snok em ook af oep mijn werk of in de biechtstoel in de kerk tussen de kramen oep de markt of oep de radio bij Lutgart om middernacht soems in mijn bed terwijl 'k mijn vrouw een fluitje zet Ik snok ook dikkels oep de foor terwijl 'k een sigaretje smoor boven de put van de riool aan't poortje van de kleuterschool oep vijf minuten komek kleer en dan begin'k oep slag van eir ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() You got to serve yourself
Ain't nobody gonna do for you You got to serve yourself Ain't nobody gonna do for you Yeah you may believe in devils and you may believe in laws 'But Christ, you're gonna have to serve yourself and that's all there is to it. So get right back here it's in the bloody fridge. God, when I was a kid. Didn't have stuff like this, TV-fuckin' dinners and all that crap. You fuckin' kids (are) all the fuckin' same! Want a fuckin' car now... Lucky to have a pair of shoes!' You tell me you found Jesus. Christ! Well that's great and he's the only one You say you just found Buddha? and he's sittin' on his arse in the sun? You say you found Mohammed? Kneeling on a bloody carpet facin' the East? You say you found Krishna With a bald head dancin' in the street? ('Well Christ, la, you're goin out your bleedin' girth') You got to serve yourself Ain't nobody gonna do for you ('that's right, la, you better get that straight in your fuckin' head') You gotta serve yourself ('you know that, who else is gonna do it for you, it ain't me, kid, I tell you that') Well, you may believe in Jesus, and you may believe in Marx And you may believe in Marks and Spencer's and you maybe believe in bloody Woolworths But there's something missing in this whole bloody stew And it's your mother, your poor bloody mother ('she what bore you in the back bedroom, full of piss and shit and fuckin' midwives. God, you can't forget that all too quick, you know. You should have been in the bloody war, la, and you'da known all about it. Well, I'll tell you something.') It's still the same old story A Holy bloody War, you know, with the Pope and all that stuff I fight for love and glory Ain't gonna study no war, more war I fight for God and country, the Queen and all that We're gonna set you free. yeah? all them "nig-nogs"? sure... Bomb you back into the fuckin' Stone Age If you won't be like me, you know, get down on your knees and pray Well there's somethin' missing in this God Almighty stew And it's your goddamn mother you dirty little git, now get in there and wash yer ears! Lennon, paradie op Bob Dylan en George Harrison.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k zit heelder dagen met mijn hand, in mijn onderbroek
te reussen en te krabben godverdoemme want da joekt ik ging is efkes kijken oem te zien waaraan da't lag 'k verschoot toch wel eens efkes toen ik al die schilfers zag Mijnen deem, mijnen deem stoeng heelmaal vol exeem en komd'eraan of pakt ernaar dan krijdet just the same ik kreeg kik kennis met de dochter van den bakker oep den hoek da maske zei: zeg gast doe na die hand is uit oe broek ik zei da zal ni gaan mijn kind al doen'k nog zo mijn best ik mut kik blijve krabben want het joekt gelak de pest ik lag te vrijen met een grietje, in ons camionet da maske zat met heure kop in mijn salopet ze stopte en ze vroeg ineens waddis d'r hier aan d'hand d'r zit percies een smaakske aan, ik proefkik iet krokant
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop het maar ik geloof van niet: ik ben daarvoor te realistisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me een rare wereld... is dat dat ding dat ik meemaak als ik nuchter ben?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog even niet, maar voor dat je het weet kom je een wegpiraat tegen of gebeurt er iets totaal onverwachts. Ach, hoe zielig Een jongeman uit Bennekom Vond in zijn tuin een vliegtuigbom Hij nodigde zijn vrienden om Het ding te demonteren Op zijn begrafenis verscheen Van de genode vrienden geen Zij lagen met versplinterd been Dat kwam van 't exploderen Zo gaan wij allen naar de bliksem toe Je kunt alleen niet zeggen waar, wanneer en hoe Maar wat doet het er ook toe Ach, hoe zielig Een juffrouw bakte frikadel Al op een petroleumstel Terwijl zij bakte ging de bel Het was des buurmans gade De jongste spruit, heel bij de hand Vond juist die vlam erg interessant De volgende dag stond in de krant: Verzekering dekt de schade Refrein Een overweg in dikke mist Er kwam een automobilist Hij had zich niet goed vergewist En reed met vol gas henen Maar ook was er een dieseltrein Te zelfder tijd op dat stuk lijn Ze bleken er gelijk te zijn Van marmer was de grafsteen Refrein Een sleepboot had een reuze sjouw En vorderde niet al te gauw Dus bond de stuurman met een touw De veiligheidsklep stevig Maar bij het wachten in een sluis Vergat hij het touwtje per abuis De stuurman ging niet meer naar huis De klap was nogal hevig Refrein Een tractor met een boer bemand Ploegde een stuk akkerland Maar bij het draaien langs de kant Geraakte hij te water Zijn rechterbeen kwam daarbij klem Tussen het stuurwiel en de rem Hij riep, maar niemand hoorde hem Zijn lijk vond men wat later Refrein Een zekere Brown, Amerikaan Zou met zijn Ford uit rijden gaan Maar halverwege bleef hij staan: Hij kon niet verder varen Heel misnoegd stapte hij toen uit Een brandend peukje in'z'n snuit Hij keek in de benzinetuit... Zijn leeftijd: dertig jaren Refrein
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 22 oktober 2007 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Die vraag verandert uiteindelijk toch niets aan de essentie, dood moeten we toch.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als er leven is na de dood: hoeveel gaan we dan nog sterven?
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |