![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Twee minderjarigen zwierden een 3de minderjarige van 17 in de Brugse reien, na hem op straat lastig gevallen te hebben.Het slachtoffer viel 5 meter naar beneden, gelukkig voor hem was er niet veel water, en kon hij tot op het droge geraken.
Zijn overvallers waren ondertussen al op zoek naar een ander slachtoffer. Deze persoon ging echter op straat op de grond liggen, om zo de aandacht van voorbijgangers te trekken...Kort daarop werden de twee lastposten opgepakt door de politie. De krant (de Standaard) vermeld er bij dat ze van Torhout waren, zonder verdere uitleg over hun afkomst, en dat één van hen reeds een bekende van de jeugdrechter is... Vermits er niet bij vermeld werd dat het om pure, rasechte Vlamingen gaat, maak ik hieruit op dat de daders weer eens ...Cultuur Verrijkende Allochtonen zijn. Maar waarom vermeld ik dit nu nog eigenlijk? Er zijn niet eens doden gevallen? Een banaal, alledaags faits divers...Iets wat jonge gasten op elk moment kan overkomen in de Belgische straten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Tiener afgeranseld op bus
Vader zesjarig meisje slaat jongen hersenschudding EVERGEM/GENT - De 13-jarige Stijn De Boevere uit Evergem werd gisterochtend het slachtoffer van agressie op de bus. Omdat hij met zijn boekentas tegen een meisje botste, sloeg haar vader hem een hersenschudding. Het incident gebeurde toen Stijn, zoals elke morgen, met bus54 op weg was naar Hotelschool Tweebruggen. De bus zat afgeladen vol en de jongen moet met zijn boekentas tegen een klein meisje gebotst zijn. Hijzelf schat haar op zes of zeven jaar. Stijn kende het meisje vaag, omdat ze ook elke dag op die bus zit, maar deze keer was haar vader er uitzonderlijk bij. De vader sprak hem aan in het Engels en nog voor Stijn kon zeggen dat hij hem niet had verstaan, kreeg hij een klap met de vlakke hand, gevolgd door nog een uithaal. Daarna werd hij twee keer met zijn hoofd tegen de ruit geklopt en rukte de man de kap van zijn jas. Nadien nam de man hem stevig vast, zette zich naast hem en belette hem om te vluchten. Ondertussen tastte hij zelfs in de binnenzak van de jongen. De bus reed gewoon verder en de man kon afstappen aan de Tolhuislaan. Stijn bleef achter met een lichte hersenschudding maar kon gisterenmiddag al opnieuw de lessen volgen. Volgens Kathleen Cauwels, de moeder van de jongen, deed de chauffeur al die tijd niets om de man te stoppen: 'Het kan nochtans niet dat de chauffeur niet werd gewaarschuwd door andere reizigers. Iedereen begon meteen te roepen toen de man mijn zoon aanviel. Het duurde nog erg lang voordat hij gewoon aan zijn halte kon afstappen. Ondertussen is hij blijkbaar spoorloos maar ik zal niet rusten tot hij opgepakt is. Hij dreigde er zelfs al mee om morgen gewoon opnieuw op de bus te zitten. Na wat in Oostende gebeurde, zou je voor minder ongerust worden.' Volgens Christel Boumans van De Lijn is het alleszins niet normaal dat de chauffeur zonder reactie blijft doorrijden als hij iets merkt van het tumult. 'Of dat nu zo was, weet ik niet want wij zijn niet op de hoogte van het incident. Normaal gezien vraagt de procedure dat de chauffeur de problemen meldt aan de dispatching, waarna zij de politie kunnen verwittigen. Hij is niet verplicht om meteen te stoppen want via gps kunnen de hulpdiensten de bewuste bus altijd wel lokaliseren', zegt Boumans. Nadat vorige week nog een student een pak slaag kreeg op buslijn 71 is dit het tweede zware incident in Gent in korte tijd. De Gentenaar TIENS? TIENS...niets NIEUWS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() t'was toch warm water?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die jongeren toch
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Fout, fout, fout, forumspook! In Brugge wonen praktisch erg weinig migranten, en in Torhout géén. Torhout is een piepklein provinciestadje waar onder andere ook jonge, crapuleuze, werkloze Vlamingen wonen, zoals in alle steden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zou niet de eerste keer zijn, dat een buschauffeur wordt bedreigd. Of misschien wou hij gewoon niet uitdagen? Tegenwoordig ben je nogal rap aan het 'uitdagen' als je ergens wil tussenkomen... en soms overleef je het niet ook - vraag het aan De Moor - oeps kan niet meer. Is vermoord wegens uitdagen. Of waren het deze keer geen allahtonen en kon en moest er dus wel ingegrepen worden?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben mét hem hier... en misschien kan ik (of kunnen wij - mag het forumspook) een fout maken. We wachten verdere 'berichtgeving' af.... Als we niets meer horen, zit de kans er dik in, dat ik/wij gelijk heb/hebben.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tijd is wel voorbij. Ondertussen wonen er flinke aantallen immigranten uit de voormalige Sovjetunie (met als belangrijkste: Russen, Georgiërs...) en uit Roemenië, en is er in het Brugse een toenemend aantal vreemdelingen uit zwart-Afrika. Ongetwijfeld is er nog geen toeloop zoals in Gent of Antwerpen, maar "erg weinig" behoort al lang tot het verleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Een brillensmurf die even het kanaal ingesmeten wordt noem ik idd cultuurverrijking. Misschien dat die bolo erdoor wakker geschud wordt om toch maar niet een dasdragend zion-sponsorend varken te worden
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() En ik hoop dat het zo blijft in Brugge. Echte toeristen welkom, OCMW-toeristen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mijn reactie : ik hoop dat die dader kan gevat worden en met zijn ganse familie het land uitgezet wordt zodat een voorbeeld geschapen wordt dat dit hier niet kan. En dit om het even of hij nu al de Belgische nationaliteit heeft of niet. Dit moeten we echt niet dulden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Zou mooi niet waar zijn als ik daar was, mijn matrakske zou het hoofd van "meneer" indeuken. Ookal mocht ik daarna de gevangenis in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() niet van verschieten als die werkloze vlaamse jeugd, die werkloos is om dat de vreemdelingen hun werk stelen, daarna de criminele allochtonen gaan na-apen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |