![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Deense adolescent filmt moord met gsm
Een Deense tiener heeft vorige week een man doodgeslagen en de drieste daad gefilmd met zijn gsm. Dat bevestigt de politie vrijdag. Het filmpje, nauwelijks een tiental seconden lang, werd aangetroffen in de telefoon van de 15-jarige scholier. De jongen had het doorgestuurd naar minstens een vriend. Hij werd intussen opgepakt en beschuldigd van doodslag op de 48-jarige Henrik Bjerremand Kristensen. "Deze zaak vervult me met afschuw", verklaarde Frank Olsen van de politie in Aalborg op de Deense televisie. "Een dergelijke vorm van cynisme heb ik nog nooit meegemaakt tijdens mijn carrière." De agenten gaan ervan uit dat de tiener de man doodsloeg om hem van zijn geld te beroven. Het onherkenbare levenloze lichaam werd zaterdag aangetroffen in de buurt van het stadion van Aalborg, in het noorden van het land. (VHL) Bron: http://news.be.msn.com/buitenland/Ar...mentid=6569702 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat iemand die moord zal goedkeuren;
wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt (dat is hier de gewoonte hoor, het forum is geen kopie van, of verzameling naar links naar, de gazetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk niet dat iemand die moord zal goedkeuren;
wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt. Het verontrustende is dat het aantal banale incidenten intensief toe neemt. Neem nu de gevallen van bij ons, er gaat geen week voorbij of de incidenten (zoals ze dat zo noemen) nemen steeds absurdere vormen aan. Voor en sigaret, een balpen en etc...niet alleen bij ons, ook in onze omringende landen kwamen in het nieuws met banale steekpartijen (Engeland, Nederland, Duitsland...) allemaal betrekkelijk jonge daders. Ik weet ook wel dat de meeste mensen dit zullen afkeuren. Maar zo'n vormen van extreem geweld blijft toenemen, we worden het bijna gewend. De grote vraag is wat jongeren zo ver drijft? -Ligt het aan onze moderne leefcultuur... jongeren geraken ontspoord(onwrichte leefcultuur). -Of...het is van alle tijden en is het allemaal zo erg niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, gewone copy/past
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mwah, ik het kan me eerlijk gezegd het sentiment wel bij bedenken. Daar heb ik eerlijk gezegd geen verdere toelichting voor nodig. Bah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is misschien een idee voor een nieuwe realityshow:
"Het meest zinloze geweld." De televoting begint... nu. Er zal eerst wat protest komen, maar op termijn zal iedereen het erover eens zijn dat het programma zo erg nog niet was en dat zinloos geweld nu ten minste maatschappelijk bespreekbaar was geworden. Toen iemand vroeg of het geweld dan nog wel zinloos was, werd hij zinloos vermoord.
![]() |
#8 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Klopt ! Ik zit met dezelfde vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met het ZINVOL
![]()
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Das een domme kloon die hard moet worden aangepakt.
Stel je maar eens voor dat iemand mijn pa gewoon voor het plezier doodslaat,maakt niet uit op welke manier terwijl dienen mens den braafsten is die er rond loopt en dan door zo'n kalf z'n leven kwijt is. Ik mol hem vent als die ooit zou vrijkomen,wees daar maar zeker van.Ik zal hem opzoeken en zal dat zodanig proberen uitdokteren dat ik natuurlijk niet gevat zou worden want das uiteraard linke boel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Maar mensen, waar liggen we van wakker. Dat is de normale puber van de volgende generatie. Waarden en normen vervagen steeds meer. Men laat jongeren vrij "zelfontplooien".
Onze huidige generatie kan er niet aan doen. Zij zijn het product van een normeloze hippiecultuur, waarbinnen het normaal zou zijn, dat een kind niet eens meer zou weten wie zijn vader is, zonder DNA test. Kom nu toch AUB niet zeveren hoe erg het is. Men oogst wat men zaait. De daders van Patrick Mombaerts hadden zelfs het juiste kleurtje om helemaal niet gestraft te worden voor zulke gruwel. Er is geen straf meer. Vermoord iemand en ga naar de voetbal. Dat is onze decadente Westen geworden. Onze humaniteit leidt tot de grootste gruwel die er bestaat. Binnenkort vinden we het normaal dat pubers moorden, want ze kunnen er quasi niet gestraft voor worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Normen zijn er steeds en zeker ook vandaag nog. Door de maatschappelijke ontwikkelingen zijn ze enkel diverser geworden, er is geen lijn in te krijgen. Wat goed of slecht is ligt nu eenmaal niet voor de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De media maakt er een commercieel spel van bepaalde excessieve delicten uit te smeren in hun dagelijkse uiteenzettingen. Overdreven reacties zijn het directe gevolg. Indirect vreet dit de democratie en het opgebouwde respect voor het menselijk leven na de 2e wereldoorlog fundamenteel aan. Door de onderwerping van de media aan het commerciele denken wordt de bevolking beknot in zijn burgerschapscompetenties en begint men steeds meer de afbraak van de mensenrechten te eisen als een ultieme reactie op wat men ervaart in de media. Ook dit gegeven zie ik terugkomen in je uiteenzetting. |
|
![]() |
![]() |