Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2007, 12:11   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Extreme vorm van zinloos geweld.

Deense adolescent filmt moord met gsm

Een Deense tiener heeft vorige week een man doodgeslagen en de drieste daad gefilmd met zijn gsm. Dat bevestigt de politie vrijdag.
Het filmpje, nauwelijks een tiental seconden lang, werd aangetroffen in de telefoon van de 15-jarige scholier. De jongen had het doorgestuurd naar minstens een vriend. Hij werd intussen opgepakt en beschuldigd van doodslag op de 48-jarige Henrik Bjerremand Kristensen. "Deze zaak vervult me met afschuw", verklaarde Frank Olsen van de politie in Aalborg op de Deense televisie. "Een dergelijke vorm van cynisme heb ik nog nooit meegemaakt tijdens mijn carrière." De agenten gaan ervan uit dat de tiener de man doodsloeg om hem van zijn geld te beroven. Het onherkenbare levenloze lichaam werd zaterdag aangetroffen in de buurt van het stadion van Aalborg, in het noorden van het land. (VHL)

Bron: http://news.be.msn.com/buitenland/Ar...mentid=6569702
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 12:55   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat iemand die moord zal goedkeuren;
wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt (dat is hier de gewoonte hoor, het forum is geen kopie van, of verzameling naar links naar, de gazetten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 13:15   #3
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Het dat niet het resultaat van onze moderne leefcultuur?

wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt.

Het verontrustende is dat het aantal banale incidenten intensief toe neemt. Neem nu de gevallen van bij ons, er gaat geen week voorbij of de incidenten (zoals ze dat zo noemen) nemen steeds absurdere vormen aan.

Voor en sigaret, een balpen en etc...niet alleen bij ons, ook in onze omringende landen kwamen in het nieuws met banale steekpartijen (Engeland, Nederland, Duitsland...) allemaal betrekkelijk jonge daders.

Ik weet ook wel dat de meeste mensen dit zullen afkeuren. Maar zo'n vormen van extreem geweld blijft toenemen, we worden het bijna gewend.

De grote vraag is wat jongeren zo ver drijft?

-Ligt het aan onze moderne leefcultuur... jongeren geraken ontspoord(onwrichte leefcultuur).
-Of...het is van alle tijden en is het allemaal zo erg niet?
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 13:16   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Idd, gewone copy/past
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 15:18   #5
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt (dat is hier de gewoonte hoor, het forum is geen kopie van, of verzameling naar links naar, de gazetten.

Mwah, ik het kan me eerlijk gezegd het sentiment wel bij bedenken. Daar heb ik eerlijk gezegd geen verdere toelichting voor nodig. Bah.
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 15:45   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Deze zaak vervult me met afschuw"
Procedurefout!!!! Tja, deze jong kan geen eerlijk proces meer krijgen.
Oud 3 november 2007, 16:04   #7
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien een idee voor een nieuwe realityshow:
"Het meest zinloze geweld."
De televoting begint... nu.

Er zal eerst wat protest komen, maar op termijn zal iedereen het erover eens zijn dat het programma zo erg nog niet was en dat zinloos geweld nu ten minste maatschappelijk bespreekbaar was geworden. Toen iemand vroeg of het geweld dan nog wel zinloos was, werd hij zinloos vermoord.
Oud 3 november 2007, 16:09   #8
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
wat is dan je punt waarom je dit artikel hier aansnijdt.

Het verontrustende is dat het aantal banale incidenten intensief toe neemt. Neem nu de gevallen van bij ons, er gaat geen week voorbij of de incidenten (zoals ze dat zo noemen) nemen steeds absurdere vormen aan.

Voor en sigaret, een balpen en etc...niet alleen bij ons, ook in onze omringende landen kwamen in het nieuws met banale steekpartijen (Engeland, Nederland, Duitsland...) allemaal betrekkelijk jonge daders.

Ik weet ook wel dat de meeste mensen dit zullen afkeuren. Maar zo'n vormen van extreem geweld blijft toenemen, we worden het bijna gewend.

De grote vraag is wat jongeren zo ver drijft?

-Ligt het aan onze moderne leefcultuur... jongeren geraken ontspoord(onwrichte leefcultuur).
-Of...het is van alle tijden en is het allemaal zo erg niet?

Klopt ! Ik zit met dezelfde vragen.
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 16:10   #9
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het eigenlijk met het ZINVOL geweld?
Oud 3 november 2007, 17:46   #10
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Procedurefout!!!! Tja, deze jong kan geen eerlijk proces meer krijgen.

Probeer maar eens iemand te vinden die dit niet afschuwlijk vind
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:07   #11
Marlboro
Banneling

Standaard

Das een domme kloon die hard moet worden aangepakt.
Stel je maar eens voor dat iemand mijn pa gewoon voor het plezier doodslaat,maakt niet uit op welke manier terwijl dienen mens den braafsten is die er rond loopt en dan door zo'n kalf z'n leven kwijt is.

Ik mol hem vent als die ooit zou vrijkomen,wees daar maar zeker van.Ik zal hem opzoeken en zal dat zodanig proberen uitdokteren dat ik natuurlijk niet gevat zou worden want das uiteraard linke boel.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2007, 18:21   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Das een domme kloon die hard moet worden aangepakt.
Stel je maar eens voor dat iemand mijn pa gewoon voor het plezier doodslaat,maakt niet uit op welke manier terwijl dienen mens den braafsten is die er rond loopt en dan door zo'n kalf z'n leven kwijt is.

Ik mol hem vent als die ooit zou vrijkomen,wees daar maar zeker van.Ik zal hem opzoeken en zal dat zodanig proberen uitdokteren dat ik natuurlijk niet gevat zou worden want das uiteraard linke boel.
Stop dan maar met het op voorhand op het net te zetten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 18:08   #13
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Maar mensen, waar liggen we van wakker. Dat is de normale puber van de volgende generatie. Waarden en normen vervagen steeds meer. Men laat jongeren vrij "zelfontplooien".

Onze huidige generatie kan er niet aan doen. Zij zijn het product van een normeloze hippiecultuur, waarbinnen het normaal zou zijn, dat een kind niet eens meer zou weten wie zijn vader is, zonder DNA test.

Kom nu toch AUB niet zeveren hoe erg het is. Men oogst wat men zaait. De daders van Patrick Mombaerts hadden zelfs het juiste kleurtje om helemaal niet gestraft te worden voor zulke gruwel.

Er is geen straf meer. Vermoord iemand en ga naar de voetbal. Dat is onze decadente Westen geworden. Onze humaniteit leidt tot de grootste gruwel die er bestaat. Binnenkort vinden we het normaal dat pubers moorden, want ze kunnen er quasi niet gestraft voor worden.
Oud 5 november 2007, 18:45   #14
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Onze huidige generatie kan er niet aan doen. Zij zijn het product van een normeloze hippiecultuur, waarbinnen het normaal zou zijn, dat een kind niet eens meer zou weten wie zijn vader is, zonder DNA test.
Normen zijn er steeds en zeker ook vandaag nog. Door de maatschappelijke ontwikkelingen zijn ze enkel diverser geworden, er is geen lijn in te krijgen. Wat goed of slecht is ligt nu eenmaal niet voor de hand.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 18:58   #15
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Er is geen straf meer. Vermoord iemand en ga naar de voetbal. Dat is onze decadente Westen geworden. Onze humaniteit leidt tot de grootste gruwel die er bestaat. Binnenkort vinden we het normaal dat pubers moorden, want ze kunnen er quasi niet gestraft voor worden.
Straffen zijn er nog steeds en zullen nooit verdwijnen, enkel de inhoud ervan wordt aangepast. Wat een goede of slechte straf dan mag zijn hangt weer samen met het voorgaande, verschillende stromingen opperen andere sancties. Wat je hier zegt gaat echter dieper.
De media maakt er een commercieel spel van bepaalde excessieve delicten uit te smeren in hun dagelijkse uiteenzettingen. Overdreven reacties zijn het directe gevolg. Indirect vreet dit de democratie en het opgebouwde respect voor het menselijk leven na de 2e wereldoorlog fundamenteel aan. Door de onderwerping van de media aan het commerciele denken wordt de bevolking beknot in zijn burgerschapscompetenties en begint men steeds meer de afbraak van de mensenrechten te eisen als een ultieme reactie op wat men ervaart in de media. Ook dit gegeven zie ik terugkomen in je uiteenzetting.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be