Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 19:14   #1
Kay_
Europees Commissaris

Standaard De consequentie in Brussel

Citaat:

Turkse jongeren troepen samen in Brussel en Antwerpen

Vandaag hebben zich in de late namiddag nieuwe samenscholingen van Turkse jongeren voorgedaan in Antwerpen, Sint-Joost-ten-Node en Schaarbeek. Vooral in deze twee Brusselse gemeenten is het onrustig: de politie, die in groten getale aanwezig is, voert van tijd tot tijd charges uit en achtervolgt groepjes jongeren temidden het avondverkeer. De manifestanten zelf verplaatsen zich in kleine groepjes in de straten van Schaarbeek en Sint-Joost-ten-Node.

Autoverkeer verstoord
De politie heeft mobiele versperringen opgesteld en op verscheidene plaatsen patrouilleren politievoertuigen. Ook het autoverkeer en het openbaar vervoer is er verstoord. Volgens onbevestigde berichten zouden een 50-tal personen administratief aangehouden zijn.

Niet toegestaan
De gemeentelijke overheden waren er achter gekomen dat de manifestanten na sms'jes binnen de Turkse gemeenschap wilden manifesteren. Die samenscholing werd daarop verboden, maar daar trokken de jongeren zich niets van aan.

Rustige betoging
In Antwerpen kwamen omstreeks 18 uur 150 tot 200 hoofdzakelijk Turkse jongeren samen op de Groenplaats. Vervolgens trokken ze richting Teniersplaats via de Meir. Tot nu toe is de betoging daar rustig verlopen. De jongeren, die tegen de PKK zijn, roepen allerlei leuzen. De politie is in de buurt en houdt een oogje in het zeil. (belga/svm)

Zo, in Brussel werd op 11 september ook een manifestatie op voorhand als verboden bestempeld en werd er politie ingezet.

Nu gebeurt er net hetzelfde,maar dan voor een Turkse betoging ipv een Vlaamse.

Ik hoop dat degenen die op 11 september zo klaagde over het recht op vrije meningsuiting dat nu ook doen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 24 oktober 2007 om 19:15.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:34   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zo, in Brussel werd op 11 september ook een manifestatie op voorhand als verboden bestempeld en werd er politie ingezet.

Ik hoop dat degenen die op 11 september zo klaagde over het recht op vrije meningsuiting dat nu ook doen.
Wezenlijk verschil is wel dat de Vlaams-nationalisten een paar dagen voor hun betoging geen relletjes veroorzaakten in Brussel of er een café kort en klein sloegen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:36   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Nog een punt van verschil:

De anti-islambetogers hadden hun manifestatie wel wéken op voorhand aangevraagd, maar deze werd geweigerd.

De Turkse betogers hebben hun manifestatie helemaal niét aangevraagd. Bovendien zei een Brusselse PS burgemeester dat, indien ze dat wel gedaan hadden, ze toelating gekregen zouden hebben.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 15:10   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en nog een verschil is dat de 11/9 betogers niet gewapend waren met baseballknuppels...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 16:06   #5
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

pech hé dat je al direct wordt onderuitgehaald
Oud 25 oktober 2007, 18:09   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik zoek vooral naar bronnen van die coole 'onderuithaalmoves'.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:29   #7
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ze gingen Koerdische winkels en cafés kort en klein slaan. In wezen is dit toch hetzelfde als:

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:32   #8
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat nationalisten van vreemde afkomst Brusselse straten als slagveld kunnen gebruiken tegen autochtoonse politiediensten en u hierbij een link legt naar 11 september zegt veel over u, zeer veel.

Wat betreft recht op vrije meningsuiting, hadden zij die op 11 september wilden betogen en wijze op een sluipend gif dan volgens u ook tot straatterreur moeten overgaan. Is er op 11 september schade aangericht en zo ja aan wat of wie, buiten aan de Vlaamse nationalisten zelf. Zulke straatterreur geeft weer eens de volle 100% weer van de linkse slinkse progressieve leugen. Men kan deze sukkelaars hier geboren en getogen toch niet terugsturen naar hun land van afkomst, ze kunnen zich ginder niet meer aanpassen, spreken de taal niet van ginder, hebben geen voeling meer met het land van afkomst en bla, bla, bla zonder einde. U, bent het zoveelste bewijs van een linkse progressieveling die zich wil voordoen als rechtvaardig maar net zoals zijn "kameraden" het niet kan waar maken.

Problemen met nationalisme? Zeker niet indien het van allochtoonse kant voortkomt. Zoals men weet, allochtoonse herrieschoppers ondergraven de ware democratie bijgestaan door hun autochtoonse collaborateurs en op de schaal van gevaar hebben ze beide evenveel gewicht, dus hier zal men ooit de lessen moeten uittrekken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:32   #9
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ze gingen Koerdische winkels en cafés kort en klein slaan. In wezen is dit toch hetzelfde als:

Wel ja, was ook geen link tussen de grijze wolven en de nazi's?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:33   #10
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zoek vooral naar bronnen van die coole 'onderuithaalmoves'.
Uit de Gazet van Antwerpen:

"Maar wat er vanavond gebeurt heeft geen enkele zin. Deze betoging was niet aangevraagd. Als dat wel gebeurd was, hadden we ze met de politie kunnen omkaderen maar nu was dat niet mogelijk." - Burgemeester Demannez (PS)
Oud 25 oktober 2007, 18:37   #11
Dude
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk slagen pro-migranten argumenten weer gewoon op geen bal.

Meer valt daar niet over te zeggen.

Allee eigenlijk wel maar da ga ik niet doen want het is al erg genoeg,Brussel is naar de kloten.

Laatst gewijzigd door Dude : 25 oktober 2007 om 18:39.
Dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:42   #12
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het is inderdaad behoorlijk zielig om de manifestatie van 11 september te vergelijken met de oproer van gisterenavond. Behoorlijk zielig.
Oud 25 oktober 2007, 18:43   #13
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het simpel feit is gewoon: Vlaams-nationalisme is een gevaar voor de Belgische staat, zeker de dag van vandaag. Turks nationalisme is dat niet, point finale. Daarom het toch duidelijke verschil in reactie van overheidswege. Zelfs ik als federalist zie dat in.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 25 oktober 2007 om 18:49.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:49   #14
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, waarom hoor ik niemand uit progressieve hoek zijn flagrante afkeer van deze door etnische haat geïnspireerde daden uiten?

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 25 oktober 2007 om 18:49.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:54   #15
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wezenlijk verschil is wel dat de Vlaams-nationalisten een paar dagen voor hun betoging geen relletjes veroorzaakten in Brussel of er een café kort en klein sloegen.
Dat ze zich inhouden heeft te maken met de zes miljoen euro overheidsdotaties die ze krijgen van de staat. Tot halverwege de jaren tachtig kon hen dat niet schelen en klopten de rechtsextremisten van het VB er graag op los. Toen ze kregen ze nauwelijks geld met maar 1 volksvertegenwoordiger in de kamer (Karel Dillen). Nu staat er teveel (geld) op spel. Snap je 'm?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 25 oktober 2007 om 18:54.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 18:55   #16
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Inderdaad, waarom hoor ik niemand uit progressieve hoek zijn flagrante afkeer van deze door etnische haat geïnspireerde daden uiten?
voila, alle partijen van extreem-links tot extreem-rechts moesten hun enorme verontwaardiging uiten én duidelijk maken dat mensen die dergelijke dingen doen uit ons land dienen te worden gezet!
Oud 25 oktober 2007, 19:03   #17
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
voila, alle partijen van extreem-links tot extreem-rechts moesten hun enorme verontwaardiging uiten én duidelijk maken dat mensen die dergelijke dingen doen uit ons land dienen te worden gezet!
*knip*

Laatst gewijzigd door Kadee : 26 oktober 2007 om 13:18.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:07   #18
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
*knip*
Ik vraag me af of dit geen oproep is tot geweld. Ik denk het wel, de redenering van de moderators wat betreft mijn 'oproep tot geweld' volgend. Niet dat ik het ga melden bij de forummods, want dat is tegen mijn principes, ik vind namelijk dat dit moet kunnen.

Laatst gewijzigd door Kadee : 26 oktober 2007 om 13:19.
Oud 25 oktober 2007, 19:10   #19
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Het simpel feit is gewoon: Vlaams-nationalisme is een gevaar voor de Belgische staat, zeker de dag van vandaag. Turks nationalisme is dat niet, point finale. Daarom het toch duidelijke verschil in reactie van overheidswege. Zelfs ik als federalist zie dat in.
Dat verschil in gevaar heeft iedereen in het nieuws kunnen zien
De Vlaamsnationalisten zijn niet zo verwoestend als de turkse imperialistische onderdrukkers van de koerden!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:10   #20
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Een goed idee zou zijn om al vast te beginnen met de rechtsextremisten er uit te zetten. Die kennen we naam en toenaam, ze staan namelijk allemaal op de loonlijst van de staat. We hebben ze gewoon maar op te schuppen en af te voeren naar Madagaskar.
wel, de heren die u bedoelt hebben alvast nog geen winkels en cafés kort en klein geslagen en hebben ook geen waslijst van straatcriminaliteit en meer van dat fraais achter hun naam staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be