![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja hoor, daar gaan we weer. Daarstraks heb ik ze weer gezien. Het is iets dat ondertussen net zo bij de herfst is gaan horen als vallende bladeren: het Blok dat de affiches van 11 11 11 overplakt met de slogan "Ook bij ons is er armoede".
Ik zou zeggen:"inderdaad." ![]() Nu wil het toeval dat ik al jaren actief meewerk aan de campagnes van Welzijnszorg. Nu wil het toch wel lukken dat ik geen enkele medewerker van Welzijnszorg ken die zich tot het blokkamp bekent zeker. Ook heb ik het meegemaakt dat we een actie deden voor Welzijnszorg en we uitgerekend bij blokkers (en ook wel bij anderen uiteraard) nul op ons request kregen. De mensen die bezig zijn met Welzijnszorg zijn ook vaak actief in de Wereldwinkel, bij Broederlijk Delen of bij 11 11 11. Dus beste blokkers, twee keuzes: ofwel engageren jullie je werkelijk voor de minderbedeelden hier bij ons en stoppen jullie met energie te steken in het overplakken van de 11 11 11-affiches ofwel stoppen jullie sowieso met het overplakken van die affiches, want anders getuigen jullie (weer eens) van een hoge graad aan hypocrisie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Makkie, het is nu eenmaal zo dat rechts georiënteerde mensen geen moer geven om armoede, welzijnszorg en die dingen.
Niet in het buitenland en niet in het binnenland. Zoek wereldwijd maar eens een land dat door rechts bestuurd wordt, waar het goed gaat op sociaal-economisch gebied. Mochten mensen hun geschiedenis een beetje beter kennen, zouden ze beseffen dat een rechts beleid nog nooit , maar dan ook nog nooit! erin geslaagd is de problemen van een land, welke deze ook waren, op te lossen. Maarja, geschiedenis is al lang geen belangrijk vak meer hé? Overal is het hetzelfde met rechts. De mensen stemmen ervoor en pas als ze aan de macht zijn beseffen hun kiezers wat ze gedaan hebben en gaan ze vervolgens massaal betogen. Als je moest weten hoeveel van die 2 miljoen betogende Italianen een jaar daarvoor gestemd hebben voor diegenen waartegen ze vandaag betogen, zegt dat wel genoeg denk ik. Maar al bij al mogen we hier nog redelijk content zijn. Je moet maar eens een aantal zuiderse staten in de VS bezoeken. Wat je daar vandaag de dag nog altijd aantreft qua rechts gedachtengoed, dat is pas iets om je zorgen over te maken.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ![]() Lees eens verder op de lijst wat ik (minouche) geschreven heb over het sociaal geïnspireerde Blok. "Armoede ook bij het Eigen Volk -overplakking". U kunt er iets van leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In dat geval: verschoning, maar affiches overplakken van 11-11-11, het ene goed doel, met affiches voor het eigen volk, voor het andere goed doel, en dat terwijl de Blokkers nog niet teveel op hun palmares moeten schrijven, dat is ronduit schabouwelijk. Zoiets komt zelfs bij dat "eigen volk" niet over. Destructief tot en met, daar kan ik NIKS van leren. Want iets afbreken is niet moeilijk.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Dé slogan van het Vlaams Blok is bij nader inzien nog steeds "eigen volk eerst" dus waarom zou het Vlaams Blok hypocriet zijn door het overplakken van 11.11.11 posters ???? Dus eerst de armoede onder het eigen volk wegwerken en pas dan zullen we over de landsgrenzen heen kijken. Storten op 11.11.11 is hetzelfde als een druppel op een hete plaat. Waarom sponsoren we geen gemotiveerde migranten met een diploma die interesse hebben om aldaar een zaakje op te starten en werkgelegenheid te creëren ?? Voor dergelijke projecten wil ik gerust enkele €uro's storten. http://www.vlaamsblokberingen.org http://www.bertschoofs.be |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() [quote="vivant007"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen serieus, ik zou dat in elk geval aankaarten bij uw stamhoofden, want dat is beneden alles. Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar is niemand een stap mee vooruit.
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Verder ben ik van oordeel dat we actief moeten strijden tegen de extreem-linkse demagogie van 11 11 11. Hun uitspraken over multinationals zijn niet onschuldig. Ze zijn gevaarlijk Door hun toedoen, worden buitenlandse vestigingen van ondernemingen gesloten en verliezen duizenden mensen jaarlijks hun baan. 11 11 11 zorgt daardoor voor een toename van de armoede in de Derde Wereld. Bovendien staan zij achter de verplichte sterilisatie-, abortus- en contraceptiecampagnes van de VN. Dit zijn ronduit misdaden tegen de mensheid. Ik schaam mij diep dat mijn belastinggeld in zulke criminele organisaties wordt gepompt.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is oerbelachelijk dat je denkt dat stellingnames van 11 11 11 zoveel impact zouden hebben bij multinationals. Ondernemingen sluiten hun vestingen uit zuiver opportunistische redenen en economische strategie en ik zie echt niet in hoe 11 11 11 dat zou kunnen bepalen. Door het imago van een multinational te verbrodden zeg jij. Koopt men minder renaults omdat renault is opgedoekt? Zie je minder koekjes van lu in onze rayons na hun grote sluitingsronde van destijds? Larie en apekool. Pure volkslakkerij noem ik dat. Laat ons vlug stoppen met deze discussie en wilde weldoener worden, ieder voor zich. Eigen omhalingen eerst. Beter nog: richt een fonds op om centjes in te zamelen voor de arme multinationaltjes. Saddam Hoessein zou dat ook willen doen voor de Verenigde Staten. Stel je voor: "Compensatiefonds". Eens zien of de wereld er een haar beter van wordt! Of eet je dood aan je geliefde multinational-snack, geen haan zal er naar kraaien, maar je mag zeker zijn: je geld is in goede handen.
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ja meneer Godfried, Vivant 007 is sterk hoor in z'n argumentatie.
En aangezien links en rechts toch zo belangrijk blijkt te zijn voor u, nog dit: weet je wat het echte verschil is? De fouten die links in het verleden heeft gemaakt waren veelal het gevolg van gebrek aan inzicht en bijwijlen arrogantie. Dat is vandaag de dag trouwens nog zo. De fouten van rechts daarentegen, de katholieke kerk in het bijzonder, zijn gemaakt door mensen die op dat moment zich goed "bewust" waren van hun misdaden. In historische afwegingen wordt dikwijls de fout gemaakt, gebeurtenissen van toen, te toetsen aan de normen van vandaag. Rechts is daar goed in. Links heeft dat niet nodig. De fouten die rechts maakte zijn, in welke tijdsgeest ook, misselijkmakend. En in Europa zijn we ondertussen van dat katholieke juk bevrijd, maar ze zijn nog altijd niet opgehouden hoor. In Zuid-Amerika ondergaan de mensen nog steeds onze middeleeuwen. Het enige wat ze er niét meer doen is ongelovigen op de brandstapel zetten. Voor de rest is er niets veranderd. In 2002!!!!!! alstublieft!!! Rechts wil niet dat anderen rechts worden, rechts wil dat de anderen luisteren en doen wat zij zeggen. Links wil anderen "overtuigen" , proberen hen doen in te zien wat ze bedoelen. Ik ken niet één persoon die tegelijkertijd én links én meer kritischer is voor links dan ikzelf, maar zwijg van me van rechts, want daarvoor ken ik m'n geschiedenis te goed.
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister