Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2007, 08:15   #1
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard De Belabberde Positie Van De Vlamingen In Belgenland

Als ik de zaken rond BHV een rustig bekijk, moet ik bekennen dat de Vlamingen met hun num. meerderheid geen enkele beslissing meer kunnen doordrukken. Blijkbaar hebben ze hun meerderheid in de jaren 70 voor een spoepje verkocht. De Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

BHV zal nooit gesplitst worden zonder een zware prijs. Parlementair kan dus niks geforceerd worden, dat is gebleken. Uiteindelijk zal er altijd een regering over vallen. En dan beginnen we van voorafaan.
Nuchter gezien zal Maingain altijd de prijs bepalen voor een splitsing, en die zal hoog zijn. En zolang Maingain de prijs niet hoog genoeg vindt, hebben ze de sleutels van de verfransing van HV in handen... Met als gevolg een steeds verdere verzwakking van de positie van de Vlamingen. Ik zeg het nog eens : de Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

Voorts is het eens te meer gebleken. Franstaligen treden naar voor als een homogene culturele groep, Vlamingen als een een groep individualisten.

In Belgisch verband zijn de Vlamingen gedoemd om te verliezen.

Zielig
Oud 8 november 2007, 09:02   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Als ik de zaken rond BHV een rustig bekijk, moet ik bekennen dat de Vlamingen met hun num. meerderheid geen enkele beslissing meer kunnen doordrukken. Blijkbaar hebben ze hun meerderheid in de jaren 70 voor een spoepje verkocht. De Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

BHV zal nooit gesplitst worden zonder een zware prijs. Parlementair kan dus niks geforceerd worden, dat is gebleken. Uiteindelijk zal er altijd een regering over vallen. En dan beginnen we van voorafaan.
Nuchter gezien zal Maingain altijd de prijs bepalen voor een splitsing, en die zal hoog zijn. En zolang Maingain de prijs niet hoog genoeg vindt, hebben ze de sleutels van de verfransing van HV in handen... Met als gevolg een steeds verdere verzwakking van de positie van de Vlamingen. Ik zeg het nog eens : de Vlamingen zullen ALTIJD VERLIEZEN.

Voorts is het eens te meer gebleken. Franstaligen treden naar voor als een homogene culturele groep, Vlamingen als een een groep individualisten.

Zielig
Dus, eenzijdig de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen is de enige optie om goed verder te kunnen. Zonder concessies.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:02   #3
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Pessimisten zal je altijd hebben blijkbaar.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:03   #4
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ik vind van niet. Voor het eerst zijn de Vlamingen als groep naar buiten getreden (buiten die idioten van Groen! dan).

Hoe meer de Franstaligen zich nu ingraven en de boel vertragen, hoe meer de gelederen in Vlaanderen gesloten zullen worden en hoe vastberadener men in Vlaanderen zal worden.

De polarisatie wordt almaar groter, en dat hebben de Franstaligen aan zichzelf te danken!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 november 2007 om 10:03.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:27   #5
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zielig

Erg, he? Of hoe de Vlaamse politici zich met hun stoer separatisme steeds weer in de nesten werken. In plaats van te denken over oplossingen voor België, denken ze steeds aan hun eigenbelang...

Ik vind het erg fijn om te zien dat de bevolking ziet dat ze het deksel op hun neus krijgen dankzij het federalisme dat diezelfde politici zelf gewild hebben....

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:36   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nee ik vind het net goed: het is een politieke soap

MR en CDH kunnen nu zeggen aan hun achterban, we hebben alles geprobeerd maar zie, ze zijn in politieke numerieke meerderheid dus we konden ze echt niet tegenhouden... Dus ipv een smet op hun blazoen is het de schuld van die vlamingen.

Ze weten ook dat ze in het vervolg beter onderhandelen en op een bepaald moment toegeven dan niet toegeven.. Ze kunnen dan zeggen, eigenlijk hebben we een goeie compromis gemaakt, en dat is beter dan die vlamingen gingen stemmen op hun eentje

Ja ik vind het een historische geste.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 10:55   #7
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Erg, he? Of hoe de Vlaamse politici zich met hun stoer separatisme steeds weer in de nesten werken. In plaats van te denken over oplossingen voor België, denken ze steeds aan hun eigenbelang...

Ik vind het erg fijn om te zien dat de bevolking ziet dat ze het deksel op hun neus krijgen dankzij het federalisme dat diezelfde politici zelf gewild hebben....
Wij denken aan goede oplossingen voor ONS én voor de anderen, liefst duidelijke en grondwettelijk juiste.
Als men aan franstalige kant niet bereid is om hun overschot aan rechten tov de Vlamingen goodschiks te normeren, dan maar kwaadschiks.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:20   #8
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wij denken aan goede oplossingen voor ONS én voor de anderen, liefst duidelijke en grondwettelijk juiste.
Als men aan franstalige kant niet bereid is om hun overschot aan rechten tov de Vlamingen goodschiks te normeren, dan maar kwaadschiks.

Dus: "Eigen volk eerst!"
Dat is het, he? Denken in enge kadertjes, in plaats van voor alle Belgen samen... Ben ik blij dat ik geen flamingant ben! Ik zou het erg benauwend vinden.

Oud 8 november 2007, 11:23   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Pessimisten zal je altijd hebben blijkbaar.
Wat de topicstarter schrijft is nochtans de bittere realiteit.
Oud 8 november 2007, 11:35   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het, he? Denken in enge kadertjes, in plaats van voor alle Belgen samen... Ben ik blij dat ik geen flamingant ben! Ik zou het erg benauwend vinden.
Maar met 'eigen Belgische volk eerst' is dan weer helemaal niks mis, hé Rudy?
Een Belgisch-nationalist voelt zich ook ver verheven boven elke andere nationalist, nietwaar?
Oud 8 november 2007, 11:38   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of hoe de Vlaamse politici zich met hun stoer separatisme steeds weer in de nesten werken. In plaats van te denken over oplossingen voor België, denken ze steeds aan hun eigenbelang...
Je vergeet 'toevallig' wéér de Franstalige politici die het federalisme mee maakte tot wat het vandaag is en van wie we pas weer hebben kunnen zien op welke wijze ze HUN doel proberen te bereiken.
Oud 8 november 2007, 11:46   #12
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar met 'eigen Belgische volk eerst' is dan weer helemaal niks mis, hé Rudy?
Een Belgisch-nationalist voelt zich ook ver verheven boven elke andere nationalist, nietwaar?
In België lijkt het mij nogal normaal dat je aan het Belgische volk eerst denkt.
Ik voel me niet verheven boven andere nationalisten. Iedereen mag van mij nationalist zijn. Daarvoor hebben we dit forum, he? Om iedereen te laten discussieren over meningen. Ik respecteer het feit dat men een mening heeft, maar ik hoef het er niet noodzakelijk mee eens te zijn, he?

Oud 8 november 2007, 11:49   #13
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent zelf wallingant en belgicist.
Voorbeeld hiervan is jouw (ex?) partijtje FN in Antwerpen dat één en al belgicistisch was. Voor de rest van de tijd horen we je niet.
Als het zo zit dan moet de boel onmiddellijk gesplitst worden en de transfergelden gestopt worden. Eens zien wie dan nog zal lachen en verliezen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:49   #14
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je vergeet 'toevallig' wéér de Franstalige politici die het federalisme mee maakte tot wat het vandaag is en van wie we pas weer hebben kunnen zien op welke wijze ze HUN doel proberen te bereiken.
Met dat grote verschil dat zij in een Belgisch kader denken. Als zij reageren tegen het Vlaamse separatisme, dan kan ik dat enkel maar toejuichen. Zij hebben tegen hun wil in het federalisme mee goedgekeurd, maar hebben dan ook de Vlaamse separatisten er zwaar voor laten betalen.
Terecht, als je het mij vraagt. Als de flaminganten hadden gedacht aan het concept samenwerken, dan was het nooit zo scheef gelopen in dit land.
De flaminganten oogsten nu enkel wat ze zelf gezaaid hebben.

Oud 8 november 2007, 11:51   #15
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Zielig
Volledig correct.

Meer nog... het doel van Belgique was Vlaanderen totaal te verfransen en dat doel is er nog steeds tot op de dag van vandaag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:51   #16
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Je bent zelf wallingant en belgicist.
Voorbeeld hiervan is jouw (ex?) partijtje FN in Antwerpen dat één en al belgicistisch was. Voor de rest van de tijd horen we je niet.
Als het zo zit dan moet de boel onmiddellijk gesplitst worden en de transfergelden gestopt worden. Eens zien wie dan nog zal lachen en verliezen.
Effe op wijzen dat ik enkel Belgicist ben. Ik ben wallingant noch flamingant.
En voor de rest: droomt U rustig verder...

Oud 8 november 2007, 11:56   #17
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het ging niet om "eigen volk eerst". Waar het om gaat is "alle Belgen gelijk voor de wet".
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2007, 11:57   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dat grote verschil dat zij in een Belgisch kader denken. Als zij reageren tegen het Vlaamse separatisme, dan kan ik dat enkel maar toejuichen. Zij hebben tegen hun wil in het federalisme mee goedgekeurd, maar hebben dan ook de Vlaamse separatisten er zwaar voor laten betalen.
Terecht, als je het mij vraagt. Als de flaminganten hadden gedacht aan het concept samenwerken, dan was het nooit zo scheef gelopen in dit land.
De flaminganten oogsten nu enkel wat ze zelf gezaaid hebben.
Hoezeer de Franstaligen in het Belgische kader denken is gebleken in de 60-er jaren...

Citaat:
Het mag u verbazen dat eind jaren '60 vooral Wallonië vragende partij was voor federalisme. De Vlamingen wilden enkel een beperkte culturele autonomie. De Walen wilden echter zelf hun eigen slabakkende economie beheren. Ze vonden dat er in de Belgische regering teveel aandacht ging naar de haven van Antwerpen en de snelgroeiende Vlaamse economie.
Oud 8 november 2007, 11:59   #19
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het ging niet om "eigen volk eerst". Waar het om gaat is "alle Belgen gelijk voor de wet".
Toch niet: dan had men BHV niet gesplitst maar gekozen voor één federale kieskring.

Oud 8 november 2007, 11:59   #20
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoezeer de Franstaligen in het Belgische kader denken is gebleken in de 60-er jaren...
En uw bron is?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be