![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Ik maak weer een werkje voor school en ben op zoek naar theoriën of artikels die schrijven rond het ISOLEMENT van culturen. Ik koos dit onderwerp omdat men dikwijls mensen met zelfde culturele achtergronde ziet samengroepen. Dit komt onderandere omdat mensen zich veiliger voelen in eigen culturele omgeving. Angst voor verandering enzovoort. Mijn leraar was daar niet tevreden mee en vind dat ik meer theoretische onderbouwing moet hebben. Ik zit al dagen te googlen en te lezen, maar vindt niets. Dus vraag is, waarom hangt men liever rond in eigen cultuur dan daar buiten te gaan. Veralgemeen dit niet aub. Kan iemand me helpen en eventueel een scrhrijver of iets in die aard vermelden? gRTZ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom mag ik niet meer gewoon zeggen dat ik helemaal geen zin heb om even 1400 jaar terug in de tijd te moeten gaan leven. Is dat "angst"?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ben je angstig of zo dat je 1400 jaar terug zal moeten gaan? Wat je daar met bedoelt begrijp ik niet goed. Bedoel je dan, dat je niet als oude Belg zou willen leven? Wie heeft jou gezegd, dat jij niet mag rond vertellen, dat je niet 1400 jaar geleden wil gaan leven. Wie heeft de associatie gelegd tussen die statement en angst? Ik niet naar ik me herriner.... Jij mag dus zeggen wat je wil, en ik zal er zelfs meestal graag naar luisteren. Je bent een vrij persoon met recht op jouw ideeën. Dit leert me de huidige maatschappij beter begrijpen. Met angts bedoel ik angst voor het nieuwe in het algemeen, daarom niet specifiek in culturele context. Maar men kan misschen wel eens naar een verband zoeken. Ik ben iemand die graag meerdere mogelijkheden exploreert alvorens te oordelen. Ik ben hier niet om te oordelen of veroordelen, maar om zo rationeel mogelijk mijn onderwerp te benaderen. ANGST VOOR VERANDERING Citaat:
Laatst gewijzigd door wobblez : 30 oktober 2007 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb geen zin in een land te leven waar de islamizering zich hoe langer hoe verder doorzet.
Islam IS 1400 jaar terug in de tijd. en moes ik daar wèl zin in hebben dan verhuis ik nog liever naar Turkije. Daar is het beter weer en zitten er toch evenveel Turken als hier.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2007 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is je goede recht, en ik apprecieer uw mening.
Ik ben meer van het type dat op onderzoek uitgaat en kijkt hoe die culturen werken. Omdat volgens mijn het onmogelijk is nog een maatschappij te krijgen met 1 "culturele" groep. Ik probeer dus maar te kijken hoe we best overeen kunnen komen en de bestaande problemen, die er zeker zijn, zo goed mogelijk op te lossen met alle aanwezige culturen. Maar dat is een verschil tussen jou en mij. En willen of niet willen, we leven uiteindelijk voorlopig nog altijd allen naast elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral NAAST ja.
En dat was toch je vraag dacht ik?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, een vraag zou kunnen zijn , als je men topic bekijkt...
Bvb. Waarom, houd jij je liefts op met eigen Vlaamse Cultuur? Wat zijn jouw drijfveren? Dit vind ik ook zeer belangrijk, om dat concept van interculturele communicatie beter te begrijpen. Dit zou een antwoord kunnen geven op mijn vraag. Liefst wel eens over nadenken, en niet de gebruikelijke clichés of verwijten. K wil noch links noch rechts proberen te zijn, maar te zien wat er zich afspeelt in de koppen van ons volk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw leraar wenst dat je het eitje legt waar ie zelf niet aan uit raakt.Die vent wil waarschijnlijk in de politiek stappen.Zeg hem dat het makkelijker is bij het rood gespuis ![]() Die zijn windeieren gewend van leggen Laatst gewijzigd door Gargamel : 30 oktober 2007 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() http://www.kenanmalik.com/essays/bergens_putnam.html
Most strikingly, people in more diverse society people are more distrustful not just of members of other ethnic groups but of their own, too. 'It's not just that we don't trust people who are not like us', Putnam says. 'In diverse communities, we don't trust people who do look like us.' Or to put it another way, the real problem is not diversity or immigration but the political context in which we think about such issues - in particular, the loss of belief in the possibility of universal values and of a common culture. This inevitably leads to civic disengagement and a sense of anomie - and is why greater diversity leads to greater distrust of everyone, whatever their ethnic or cultural background. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sociale cohesie gaat over verbinding tussen mensen. Dat baseert zich op herkenning, gemeenschappelijk hebben (geschiedenis dus en basis voor cultuur). Cultureel samenkomen gaat dus over herkennen, verbinden en breder gezien identiteit. Misschien kun je dit uitbouwen en zo een theoretisch kader scheppen.
|
![]() |
![]() |