Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 23:24   #1
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard wie was je beste/slechtste leerkracht ?

de titel spreekt voor zich.

welke leerkrachten die je in je schooltijd gehad hebt vond je het best, en welke het slechtst ?

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 21 november 2007 om 23:25.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:27   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ge kent gij die toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:27   #3
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ge kent gij die toch niet?
maakt nt uit, schoolherinneringen ophalen ? teveel trauma's ?

Oud 21 november 2007, 23:30   #4
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

de leerkrachten met een vijs los waren leuk.
bij de rest kon ik meestal mijn aandacht maar een 5-tal minuten houden.
ik was niet echt een aandachtige leerling.
Oud 21 november 2007, 23:30   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Beste: mevrouw Verhulst die me geschiedenis en Frans gaf in het tweede middelbaar.

Slechtste: "dhr." Verhoeven van het St. Ursula Instituut in Wilrijk. Wiskundeleerkracht die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden en zichzelf boven z'n leerlingen verheft zonder ze effectief wat bij te leren. En die sukkel heeft me destijds gebuisd.

En god... dat deed deugd om dat eens te zeggen (en stiekem hoop ik dat ie het leest )
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:40   #6
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Leerkracht: "Tegen morgen één blad straf!"
Heftruck: "Nee, ik heb niks misdaan!"

- volgende dag -

Leerkracht: "Hebt ge u straf gemaakt?"
Leerkracht: "Vijf bladzijden straf tegen morgen!"

Good times.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:45   #7
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Leerkracht: "Tegen morgen één blad straf!"

- volgende dag -

Leerkracht: "Hebt ge u straf gemaakt?"
Leerkracht: "Vijf bladzijden straf tegen morgen!"

Good times.

U was in al die gevallen vast onschuldig
En de leraren zaten allemaal in het NWO complot.
Oud 21 november 2007, 23:46   #8
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Beste leerkracht: Meneer De Vries, leerkracht godsdienst.

Slechtste leerkracht: Mevrouw Christiaenssens - leerkracht chemie en fysica. Beoordeelde 'gezichten' i.p.v. prestaties; had 'febbekakskes'. Was heel gierig bij het geven van punten. Kortom: een onuitstaanbaar mens.

Allebei leerkrachten van Sint-Ludgardis.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 23:51   #9
the outlaw torn
Minister

Standaard

bij mij waren ergste de leerkrachten wiskunde, zowel op het college als op sint -geertruid.

de rest viel mee, op beide scholen

de beste: De Simpele van cultuurwetenschappen, sint-geertruidinstituut

Oud 21 november 2007, 23:52   #10
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
U was in al die gevallen vast onschuldig
En de leraren zaten allemaal in het NWO complot.
Ik was ook effectief onschuldig.

En in die gevallen heb ik altijd geweigerd straf te maken.

Leraren zijn trouwens dom. Klasgenootjes hebben ooit eens een oud vrouwtje uitgelachen en ik voegde daar een sarcastische "haha, grappig zenne" aan toe. Gevolg; ik krijg straf. Ik heb de situatie uitgelegd, de lerares geloofde mij niet, schreef een nota in mijn agenda, ik kreeg thuis onder mijn voeten, maar die straf heb ik nooit gemaakt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 00:37   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Enfin dan. Ik ga wel enkel voornamen gebruiken (voor zover ik die nog weet).

Leraar geschiedenis in (4de, ??? - niet zeker meer) 5de en 6de middelbaar, de George. Waar anderen zich beperkten tot feitjes en data, kon die man het allemaal uitleggen alsof er hij zelf was bijgeweest en 's avonds over zijn woelig dagje uitleg doet aan den toog. Ik interesseer me wel voor geschiedenis, maar het was maar vanaf dan dat ik geschiedenis als schoolvak interessant begon te vinden. Me nooit verveeld in die lessen.

Leraar Nederlands in 4de en 5de middelbaar, Piet. Keek nooit televisie maar reed altijd met zijn fietsje met een hoop dikke boeken van de bibliotheek naar huis. Auto kopen of boeken kopen deed hij niet want Piet was een ras-gierigaard en bekloeg er zich vaak ook over dat boeken zo duur waren. Mijn vader wist dat al want ook hij heeft les gekregen van diezelfde Piet. Hoogintelligent (zeg maar gewoon hoogbegaafd) man en kon ook heel goed vertellen. Hij probeerde zich altijd te houden aan een strak en snel lesritme omdat hij altijd te ambitieuze leerplannen/leerboeken koos. Maar we probeerden hem altijd wel te verleiden om ons wat meer te vertellen over politiek (en wat dat betreft was het geen uil... ik durf de vergelijking te maken met Manu Ruis, zowel qua inzicht als qua politieke gezindheid) of over de inhoud van een literair meesterwerk. Onze dag was goed als we hem op dreef kregen en hij een lesuur (of soms twee) lang de hele inhoud van de Ilias aan ons vertelde met kleuren en geuren. Jammer genoeg hadden we die Piet ook voor Duits en dat was minder. Hij had 1 leerboek gekozen waarmee we het moesten doen van het 4de tot het 6de middelbaar (a rato 1 uur per week) in een ijltempo en dan nog zijn we niet tot het midden van het boek geraakt (weer overambitieus geweest). Ik ken dus nog geen noot Duits.

Misschien niet de beste maar zeker de meest markante: onze leraar esthetica in het 6de middelbaar. Ook hier een figuur die mijn vader nog heeft gekend (het is wel leuk als je beiden naar hetzelfde college bent geweest... je kan wat inter-generationeel zeveren over leraars). Was het laatste uur op vrijdag net voor het weekend. Iedereen zat weg te dromen van het komende weekend of dat nu het café was of de mosselen met frieten die ze thuis gingen eten. Bij esthetica lessen over muziek was het het leukst. Dan mochten we naar klassieke muziek luisteren, maar die man ging daar dan zelf zo in op dat hij met gesloten ogen vooraan in het esthica lokaal traagjes liep te ijsberen terwijl hij deed alsof hij dirigeerde en bij dramatische wendingen in die muziek ineen kromp. Heeft het bij mijn moeder (die les gaf aan het college waar ik en mijn vader les hebben gelopen... it's a small world after all) nogal verkorven toen hij tegen haar protesteerde dat er in de klas waarvan ze klastitularis was een poster hing van de film "Hector" van Urbanus. Hij vond dat aanzetten tot cultureel verval. Ikzelf had het soms met hem aan de stok. Ik deelde zijn liefde voor klassieke muziek (op die leeftijd niet zo evident) maar hij beweerde ook dat griezel/horrorfilms mensen aanzetten tot gruweldaden en daar hebben we menig lesuur over zitten discussiëren terwijl de rest van de klas kon verder dromen over het nakende weekend. Hij heeft me zelfs via mijn moeder een envelope laten bezorgen met een artikel over het lot van Jamie Bulger. Hij was er echt door geobsedeerd.

Beste leraar ooit: Ik ben zijn naam totaal kwijt. Ik dacht dat het "Van Nieuwenhuizen" was maar ik ben niet zeker. Leraar Fysica in mijn eerste/tweede kan. Die kerel kan bij mij niet kapot. Dat was een man die wist waar leren om draaide. Niet om het geheugen maar om het begrijpen van dingen. Terwijl de rest ons dingen wilde doen onthouden ging het hem enkel om het begrijpen van principes. Van buiten leren had geen zin bij die man... je moest het begrijpen en dat was spek naar mijn bek. Van bij zijn eerste les had hij al raak geschoten... hij heeft zijn eerste lesuur gespendeerd aan het benadrukken dat iedereen moest BEGRIJPEN wat er werd gezegd en niet enkel noteren of knikken. Dat hij bereid was het 16 keer uit te leggen. Dat hij het desnoods 100 keer zou uitleggen, als je het maar begreep. Hij spoorde de klas constant aan om als iemand iets niet begreep dat hij/zij het meteen moest vragen. Hij zette daar de nadruk op. Hij probeerde alles om te zorgen dat zijn leerlingen elke les begrepen en niet later van buiten zouden moeten blokken. Hij zette alles op alles voor het verstaan van de principes eerder dan het blokken van de principes. Het was een man naar mijn hart. Hij stelde de eerste-kannertjes (een conservatief en angstig publiek) voor de keuze of het een gesloten of open boek examen zou worden. De stemming was op het zicht een beetje 50-50. Dus hij koos zelf voor open-boek examen. En blij dat ik was. Ik begreep alles maar kende de formules niet van buiten. Ik had 19,5 op 20 op dat examen. Hij heeft me een half procentje afgetrokken omdat ik op 1 vraag niet degelijk kon antwoorden maar enkel een half procentje omdat hij zich nog herinnerde dat ik die les niet erg aandachtig was (lees... fucking moe). Trouwens... spraken we hiervoor over hoogbegaafde leraars, deze had op voorhand de sheet met foto's van zijn klassen bekeken en kon tijdens de eerste les (nog voor je zijn naam wist) als roepen "xxxx, daar ginder achter, we kunnen het wat rustiger houden, niet?" waarbij je xxxx gerust mag vervangen door de achternaam van die persoon... Amazing. Tijdens de eerste les zei hij ook "Meneer xxxx, het kan daar wat stiller" (waarbij xxxx mijn familienaam is... ik schrok me een aardappel of twee die intussen rot zijn).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 00:37   #12
Groentje-18

Standaard

Beste leerkrachten:

de leerkracht Nederlands van het vijfde middelbaar die tevens onze klastitularis was. Ze zei me bij de laatste samenkomst (rapport) 'ik vond het een eer om u in mijn klas te hebben'. Als ik eraan denk ben ik er nog steeds niet goed van.

Ook zeker een speciale vermelding voor mijn gestoorde leerkacht geschiedenis,
wiens achternaam gelijkaardig was aan die van een geniaal schrijver. Verdorie, die man was intelligent en wist alles op een heel cynische en ironische wijze aan te brengen tot groot genoegen van zijn leerlingen. Enkele dagen nadat de torens in 't WTC gevlogen waren ging zijn les er al over: het onderwerp: gaat het over olie, of toch eerder over olie? En welke schijnscenario's zullen allemaal worden opgeworpen ... Hij voorspelde dat de oorlog in Irak zou uitbreken en hij kreeg gelijk. Hij reed rond met een rode lada, om mensen te shoqueren door de indruk te wekken dat hij een doorwinterde communist was.
De allerlaatste geschiedenisles ooit heeft hij beëindigd met het lied 'goodnight saigon' met het sprekende refrein dat we liefst hardop moesten meezingen:

Citaat:
And we would all go down together
We said we'd all go down together
Yes we would all go down together
Van hun zou ik nog graag eens les hebben. En ook van mijn leerkracht economie, die niet begreep waarom ik niet die richting uitging.

En niet te vergeten van de leerkracht Lichamelijke opvoeding van het vijfde die mij eigenlijk gewoon over de bok trok en mij proficiat wenste met mijn geslaagde poging. En me liet pingpongen of iets anders wanneer ik één of andere oefening weigerde te doen. Hij heeft zich ooit bij mij geëxcuseerd omdat hij een vorige les tegen me was uitgevlogen, terwijl ik begreep dat hij tegen me uitvloog. Ontzettend moedig en lief vond ik dat. Bij de proclamatie (waar we in avondkleding rondliepen) noemde hij me 'een plaatje'.

Slechtste leerkracht ooit:
De leerkracht lichamelijke opvoeding van in het lager onderwijs. Ik als braafste kindje van de klas heb op 10-jarige leeftijd de man van de miserie in het openbaar gewezen op een recht waarvan hij gebruik maakte maar dat hij absoluut niet had. Ik snap nu nog niet waar ik het lef vandaan haalde en weet niet of ik het nu nog zou durven. De man werd knalrood en er kwam bijna rook uit zijn oren en neus van woede. Maar van mijn opvolgers weet ik dat het effectief was. Ik denk dat we beiden die dag nooit meer zullen vergeten, dat geldt waarschijnlijk ook voor mijn medeleerlingen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 00:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 00:41   #13
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Beste: mevrouw Verhulst die me geschiedenis en Frans gaf in het tweede middelbaar.

Slechtste: "dhr." Verhoeven van het St. Ursula Instituut in Wilrijk. Wiskundeleerkracht die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden en zichzelf boven z'n leerlingen verheft zonder ze effectief wat bij te leren. En die sukkel heeft me destijds gebuisd.

En god... dat deed deugd om dat eens te zeggen (en stiekem hoop ik dat ie het leest )

Hé, daar ga ik nu naar school.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 00:49   #14
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik heb bij allemaal mijn plus en minnen. Eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik blijkbaar van echt slechte leerkrachten bespaard gebleven ben, op 1 na.

Eigenlijk vond ik het leerkrachtkorps destijds een toffe bende, behalve de leraar lichamelijk opvoeding. Dat was niet bepaald mijn beste vak, maar daarvoor heb zowel echt toffe exemplaren gehad, als 2 waar ik het van opgeef. Sorry, maar de leerkrachten LO wisselden wel eens.
De slechtste was een blondine die tijdens de zwemlessen liever de badmeester versierden dan ons in de gaten te houden en dan was er nog zo een verwaande klier van een leraar, die zelf compleet geen conditie had, die liever ergens in een hoekje kroop met zijn sigaret, dan ons iets uit te leggen. Gek genoeg: moslima's kregen met hun kantzitterijen altijd de hoogste punten bij hem en hun mannelijke medestudenten mochten beloond met hoge punten de sporthal afbreken.
Een Belgische leerling kreeg nooit meer dan een 6 van hem.
Oud 22 november 2007, 01:40   #15
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

beste leerkracht: ikzelf.
slechtste leerkracht: ikzelf.

Sorry, 't is laat eh
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 01:47   #16
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
beste leerkracht: ikzelf.
slechtste leerkracht: ikzelf.

Sorry, 't is laat eh
Schaam u! Jazeker schrijft hier een bericht van 4645 letters, en 999 (het is waar) woorden neer, en jij doet het met een beschamende 11 woorden en 66 letters...

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 22 november 2007 om 01:47.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 02:03   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Eerst de beste:
hoger middelbaar:
Lerares latijn
Leraars wiskunde en NL

Dan de slechtste:
een onderwijzer lagere school die lijfstraffen gaf
-leraar FR lager middelbaar die zijn vak niet kon overbrengen (geluk dat ik voor stond voor dat vak)
-leraar LO hoger middelbaar waar "iets" mee was, voelde ik toen, op 16 jaar.
(later hoorde ik dat hij als getrouwd man (3 kinderen) met meisjes van 16 rommelde en niet zo'n klein beke! )
Mijn andere leraars, meest boven de middelmaat (al had ik ze niet allemaal even graag! Ik was toen ook al "gene gemakelijke" )

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2007 om 02:05.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 02:50   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Beste leerkrachten:

de leerkracht Nederlands van het vijfde middelbaar die tevens onze klastitularis was. Ze zei me bij de laatste samenkomst (rapport) 'ik vond het een eer om u in mijn klas te hebben'. Als ik eraan denk ben ik er nog steeds niet goed van.

Ook zeker een speciale vermelding voor mijn gestoorde leerkacht geschiedenis,
wiens achternaam gelijkaardig was aan die van een geniaal schrijver. Verdorie, die man was intelligent en wist alles op een heel cynische en ironische wijze aan te brengen tot groot genoegen van zijn leerlingen. Enkele dagen nadat de torens in 't WTC gevlogen waren ging zijn les er al over: het onderwerp: gaat het over olie, of toch eerder over olie? En welke schijnscenario's zullen allemaal worden opgeworpen ... Hij voorspelde dat de oorlog in Irak zou uitbreken en hij kreeg gelijk. Hij reed rond met een rode lada, om mensen te shoqueren door de indruk te wekken dat hij een doorwinterde communist was.
De allerlaatste geschiedenisles ooit heeft hij beëindigd met het lied 'goodnight saigon' met het sprekende refrein dat we liefst hardop moesten meezingen:

Goodnight Saigon
Citaat:
And we would all go down together
We said we'd all go down together
Yes we would all go down together
van Billy Joel
http://nl.youtube.com/watch?v=ZpRuKyksxks
http://www.sing365.com/music/lyric.n...256870001CB15A

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 november 2007 om 02:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 05:00   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

say no more..
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 06:58   #20
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Leerkrachten zijn nooit mijn vrienden geweest
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be