![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert de vrijmaking van de broodprijs waarvan men uitging dat de concurrentie zou zorgen voor een daling in prijs, is de prijs gestegen.
Van juli 2004 8,56% in limburg. Met 7,82% in antwerpen en met 4,81% in vlaams brabant. Alweer een bewijs dat we moeten ijveren voor een basis economie met vaste prijzen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Een brood in de aldi kost nog altijd evenveel.
Een brood bakken ook. Misschien moet je dus maar bakker worden en je broden goedkoop verkopen. Let wel: niet verschieten van al de taksen die je moet betalen.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 20 mei 2005 om 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nee, t'is waar, brood is belachelijk duur. Dat je elk jaar meer betaalt voor brood vind ik zo erg nog niet, maar hetgeen ze u soms aansmeren: in een bruin brood moet je tegenwoordig goed zoeken voor je ook maar een kwart graantje vindt. Bij sommige bakkers moet je zelfs je brood tussen uw beleg leggen, anders valt het uiteen ![]() Laatst gewijzigd door genehunter : 20 mei 2005 om 23:53. Reden: dt fout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Begin anders te klagen over wc-papier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat schuurpapier op m'n kot is niet te doen, het 3e jaar houtbewerking van de technische hogeschool leuven komt dat hier altijd uit de wc's pikken omdat het zo'n goeie kwaliteit is. SCOTTEX NU ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() brood ( en dan wel goei volkoren en biologisch brood ) zou er gewoon gratis moeten zijn voor iedereen. altijd en overal.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 mei 2005 om 01:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() King, de romeinen deden dat al, brood en spelen. Een prachtvoorbeeld moet ik zeggen.
En Bakkers, een goeie stiel om te sjoemelen. Die kerels worden forfetair belast per hoeveelheid meel die ze aankopen. Een beetje bakker koopt een leuke basishoeveelheid officieel in, en nog eens zoveel in het zwart. Een eerlijke bakker die niet sjoemeld komt net rond, een sjoemelaar rijd rond met een dikke mercedes op naam van de zaak.
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat wil je daar nu mee bereiken, met die dikke mercedes. Jaloezie?? Als zelfstandige, rij ik altijd rond met mijn "dikke" camionetteke. Ook als ik de tijd eens kan vinden om eens ergens naartoe te bollen. Dan zie ik al die dikke mercedessen staan, meestal van werknemers. Daar parkeer ik mijn camionetteke tussen. ![]() Het gros van de mensen is slaaf van zijn eigen materialisme. Wat een ander heeft, moeten ze ook hebben. Dat leidt tot jaloezie. Enz. ... enz. ... enz. ... enz. ... enz. ... [size=3][size=2]En achter al die "uiterlijke" schijn, zit er dikwijls een heel pak financiële "misère".[/size] Statusziekte ! Het begin van het einde. Zelfs de controleurs van de btw en de belastingen doen moeilijk, als je als zelfstandige een gewone auto koopt. Enkel een camionetteke is voor hen aanvaardbaar, want dat zou nuttig zijn. Een "dikke" mercedes is dus eigenlijk nog het "alleenrecht" van de werknemer. Die kan hij dan gebruiken om elk weekend naar de zee te rijden of naar het restaurant, de pretparken en bij familie en vrienden. En mijn camionetteke, kost maar 1/3 van een "dikke" mercedes. ![]() [/size] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paul, wees niet bevreesd. ik ben niet jaloers. En ik rijd ook "camionnette"-Subaru E10 minivan.
Ik gun het alle belastingsontduikers. En ik ben ook aan het zoeken naar zo'n achterpoortje. Helaas heb ik niet heb beginkapitaal om een eigen zaakje te starten dat rendabel kan zijn. Mijn voorbeeld was alleen om aan te tonen dat belastingen zeer onlogisch in elkaar zitten. Ik had voor dezelfde moeite de cafebaas kunnen aanhalen die buiten zijn gewone vaten pils een paar vaten "zwarte" pils tapt. Maar in realiteit is het de werkman die de zwaarste lasten mag dragen, wegens geen enkele manier om eraan te ontsnappen.
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() De bakkers vinden trouwens geen personeel dat zondags wil werken. Dan is het logisch dat ze diegenen die het wel nog willen veel moeten betalen. En dat uw brood duurder wordt.
En dat terwijl er zoveel werklozen zijn... Maar durf ze niet werkonwilligen te noemen.
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 21 mei 2005 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Start from scratch! Al wie ik ken is zo gestart, sommigen werken met bijna 100 werknemers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Uit een feit kan nooit een norm of een waarde worden afgeleid. Uit het feit dat de broodprijs al of niet gestegen is, kunnen we enkel afleiden dat de broodprijs al of niet gestegen is. Overigens denk ik dat je van die cijfers de algemene prijsstijgingen (inflatie) moet aftrekken om tot de werkelijke stijging te komen. Als alles twee procent duurder wordt, kun je immers moeilijk van de bakkers verwachten dat zij hun broden gelijk laten qua prijs. Inflatie (toch als ze demand-driven is) is een teken voor producenten dat de markt nog niet verzadigd is. Het is een aanwijzing dat je meer kunt produceren. Als de prijzen daarentegen vast zouden zijn, is het onmogelijk om dat te weten te komen. Dus zouden we al een soort planeconomie nodig hebben om dat idee werkbaar te maken. De prijs van een brood, ik zou het eens moeten opzoeken, maar ik meen dat het voor ongeveer de helft uit belastingen bestaat. Een belastingvermindering van een tiental procent en huppakee.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er van overtuigd: als we met onmiddellijke ingang op 1 januari alle belastingen zouden 30% verminderen, zullen we dat op vijf jaar tijd terugverdiend hebben. De overheid gebruikt het belastinggeld immers onproductief. Eén miljoen Belgen werken bij de overheid, waarvan een groot deel enkel om de overheid in stand te houden. Zij zijn niet productief. Dat is op zich geen ramp, maar het feit dat ze een inkomen krijgen terwijl ze niets produceren, en dat dit inkomen betaald moet worden door zij die wél produceren, dat nekt onze concurrentiekracht.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens heeft men beweerd trouwens dat de prijs van het brood zou dalen. Er is nu gewoon een vrijheid voor de bakker om zelf de prijs te bepalen. Ik betaal aan mijn bakker 1,60 voor een groot bruin brood. Dan nog thuis gebracht ook. Wel zijn er bakkers die hogere prijzen hanteren, en daarnaast ook warenhuizen die nog lager gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heb ik nu volgens u ook recht op een uitkering om minimaal in leven te blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat een aantal producten een vaste prijs moeten krijgen.
zoals het brood, zout , suiker, melk en nog een aantal anderen. dit zijn in mijn ogen een soort van belangrijke levensmiddelen en zijn bijgevolg geen luxe producten en deze producten zouden dus goedkoop moeten zijn en een vaste prijs hebben zodat ook de armsten onder ons aan voldoende voedsel kan komen. Luxe goederen zoals bijvoorbeeld chocomelk, een rozijnenroodje, zoutchips , suikersnoepjes zouden hier dus buitenvallen hé ![]() maar een soort basis producten zouden moeten goedkoop zijn en een vaste prijs moeten hebben. maar aan de huidige broodprijs merk je eens te meer dat de op hol geslagen kapitalistische wereldsamenleving niet werkt en uiteindelijk zijn tol zal gaan eisen ook bij ons. |
![]() |
![]() |