![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat U met het onderstaande akkoord ? (vreemdelingen beleid ) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
7 | 87,50% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Terwijl mijn ander onderwerp
( "Zou U voor zo'n partij stemmen ?" eerst lezen , nadenken en dan stemmen ) dacht ik dat het tijd was voor iets anders . Politieke vluchtelingen , geen enkel probleem . Die mogen asiel krijgen , tot als de regering waarvoor ze gevlucht zijn weg is of van mening veranderd is . Is de mening van de regering gelijk met die van onze regering , dan moet men het asielaanvraag logischer wijze weigeren. Voordat asiel volledig wordt aanvaard moet er eerst een achtergrond onderzoek gebeuren . Iets dat "onfris ruikt" moet verder uitgeplozen worden en geëvalueerd worden . Indien deze persoon aanvaard wordt en deze dan zich niet "waardig gedraagt" (lees : rassenhaat , criminaliteit )...wordt hij buiten gezet . Geen stemrecht behalve een apart stemrecht op lokaal niveau . ( Raad van allochtonen oprichten in elke gemeente ) Economische vluchtelingen worden automatisch geweigerd . Afterall we kunnen niet iedereen aanvaarden en ons eigen systeem in gevaar brengen . geen stemrecht wegens illegaal verblijf. Nationaliteitskwestie De kandidaat wordt binnengelaten , mag zich ontplooien , taal- en cultuurlessen volgen en een jaar lang onder los toezicht blijven ( zelf vestiging en arbeid vinden en meedraaien i/d samenleving . Nationaliteit wordt enkel toegekend nadat men A) de landstalen beheerst B) de geschiedenis en de waarden van het nieuwland worden begrepen . C) Men een diploma heeft die uitzicht heeft tot een nodig potentieel D) Een financierder hebben die voor de persoon garant staat E) Een vast arbeidscontract heeft voor minimum 5 jaar F) Een bewijs van goed gedrag en zeden , bewijs van geboorte G) Genoeg financiële middelen bezit om menswaardig te kunnen leven. H) Bewijs geleverd te hebben van geïntegreerd te zijn en mee te kunnen draaien in de samenleving . De Kandidaat krijgt stemrecht . De Kandidatuur kan maar 1 maal per jaar en maximum 3 keer in een geheel leven . De Nationaliteit kan op elk moment terug genomen worden . De persoon moet minstens 5 jaar lang een bewijs hebben van goed gedrag en zeden hebben . Slaagt de persoon daar niet in worden de feiten geanalyseert en wordt er dan beslist of de persoon van de nationaliteit ontnomen zal worden. Trouwen met een buitenlandse persoon is toegestaan en zal dezelfde weg moeten volgen als de andere kandidaten als deze persoon de nationaliteit wenst te bemachtigen. Bijkomstig : Het huwelijk moet minstens 5 jaar blijven bestaan . Wordt het bewezen dat er een scheiding is binnen de 5 jaar dan bestaat er nog altijd een kans dat het huwelijk een schijnhuwelijk was .
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zou gewoon de grenzen dichtgooien (dus controleposten aan de grenzen plaatsen) en niemand binnenlaten zonder deftige papieren. Als deze papieren er zouden zijn, en deze personen willen Belg worden moeten zij eerst die tests afleggen. Dus de persoon moet een plaats hebben waar hij terecht kan, en moet in die gemeente op het gemeentehuis die test kunnen oplossen. Indien hij slaagt mag hij op PROEF verblijven in ons land. Pas na 3 tot 5 jaar mag er overweegd worden of hij Belg wordt of niet. Stemrecht is volledig uit den boze (tenzij het om cijnskiesrecht gaat, daar heb ik mijn mening al eens over uitgesproken). En een huwlijk om Belg te worden is ook niet aanvaardbaar. Ik vind dat een huwlijk tussen een Belgische burger en een allochtoon wettelijk gezien wel mag, maar de allochtoon zal zijn nationaliteit echter wel behouden. Geen gesjoemel dus meer... Ik denk dat dit betere oplossingen zijn dan diegene die jij voorstelt, met alle respect |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bij een huwelijk moet men niet de nationaliteit aanvragen , maar mag men wel (of anders is het discriminatie ) maar moet men door dezelfde cyclus gaan ....is het een schijnhuwelijk dan betwijfel ik dat er iemand zal instemmen om met dezelfde persoon 5 jaar samen te wonen en gehuwd te blijven om geld op te strijken of om de nationaliteit te bekomen . Deze maatregel is om mensen niet echt de optie te geven om Discriminatie uit te roepen . Stemrecht voor iemand die de nationaliteit niet heeft is uit den boze . Maar ik zou een raad van allochtonen vormen op lokaal niveau die de bedenkingen van de allochtonen moet overmaken ...ze hebben geen macht , ze zijn enkel communicatief ..en hun besluiten zijn niet bindend voor de gemeente . De grenzen gaan dicht , want anders kan men de personen niet controleren , maar mensen die enkel op doortocht zijn en de juist papieren hebben mogen door , natuurlijk . Degenen die niet de juiste papieren hebben worden zonder pardon terug gezonden , tenzij ze asiel aanvragen .
![]() |
![]() |
#4 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kennelijk kwamen sommige punten wat verkeerd over... maar ik vind je ideeën over het beleid wel prima eigenlijk. Ik kan me er volledig in vinden! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Ik herneem mijn standpunt waarin ik zei dat ik niet akkoord met je ging.
Kennelijk kwamen sommige punten wat verkeerd over... maar ik vind je ideeën over het beleid wel prima eigenlijk. Ik kan me er volledig in vinden![/quote] Gebeurd wel eens ... het is moeilijker het beknopt te verwoorden en neer te pennen , dan ervoer te kunnen praten of int lang en int breed te kunnen schrijven ... Sorroy voor het misverstand , my fault