![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, maar wat ik net op VT4 zag in het programma "De Jeugd van Tegenwoordig" gaat werkelijk te ver.
Ik vind het echt niet verantwoord dat men tienermeisjes opleidt om op gruwelijke wijze een kip te slachten. Dat was compleet niet professioneel en zou verboden moeten worden. Men voedt kinderen op tot moordende beestenbeulen en schrikt er dan van dat ze elkaar daarna met messen te lijf gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Nooit op een boerderij geleefd?
Steeds de kippetjes, netjes geslacht, op je bord gekregen en nooit je handen moeten vuil maken? Pas op, ik gun het u hoor, dat u die fijne, blanke handjes nooit zal moeten gebruiken in uw leven om uzelf van eten te voorzien. Maar probeer niet te zondigen aan één ding.... namelijk over te komen als een hypocriet over-emotioneel wicht dat na al die gegeten kippen tot de conclusie komt dat wat je net hebt binnengewerkt ooit geleefd heeft en op pijnlijke wijze tot z'n eind is gekomen. Hou uzelf, net zoals de meeste belgensnobs, maar vast aan dit beeld: ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 1 november 2007 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wereld is om zeep.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() heu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Dus men vindt het maar normaal.
Wel, ik hoop uit de grond van mijn hart dat GAIA dit gaat aanklagen, zoals ze gedaan hebben bij Big Brother. Onprofessionele slachtingen zijn in België nog steeds verboden. Daarnaast was de manier waarop het meisje dat weigerde aangepakt werd, alles behalve correct. Als mensen geen mening meer mogen hebben is het ver gekomen. Men leert een kind om een kip te slachten en daarna schrikt men er van dat ze eerst kippen kelen en daarna elkaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Halal-slachtingen zijn perfect legaal, ze moeten alleen gebeuren in de slachthuizen (om begrijpelijke redenen)... enneuh... zo'n halal-slachting bij een koe of een schaap... dat van die kip is klein grut in vergelijking hoor. (om je een beeld te schetsen, bij een koe wordt er een snede gemaakt in de onderhals van ongeveer een centimeter diep waarna de koe kan doodbloeden. Het vlees ervan is heilig, weet je)
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is goed dat de moderne jeugd nog eens beseft waar hun eten vandaan komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Vermits de slachting door minderjarigen gebeurde, kan men zelfs van kinderarbeid spreken. Eigenlijk overtreed dat programma verschillende wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik hoop dat ze dan eindelijk eens in zullen zien dat ze beter kiezen voor iets dat op een veld groeide dan voor iets dat rondliep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zal hen tegelijk ook meer respect voor het leven bij brengen, want ze hebben zelf gemerkt hoe snel en eenvoudig het kan ophouden. En in onze tijd was het slachten van kippen en konijnen, ja zelfs van varkens en schapen op den erf een heel normale zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vers geslacht vlees is trouwens stukken beter van kwaliteit dan dat vlees dat wij hier bij de beenhouwer kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig willen de meesten nog genieten van een lekker stukje vlees, zoals dat al duizenden jaren zo is. Een dier is nu eenmaal minder waard dan een mens, leer er mee leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
GAIA rules !!! (en dat meen ik )
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn idd minderjarige, maar ze zijn allemaal boven de 16 en mogen dus reeds arbeid verrichten. Jongeren mogen zelfs vanaf 15 jaar op leercontract gaan. Er worden dus helemaal geen wetten overtreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de meeste van ons enkel luie aaseters zijn. Sorry, maar als we zelf onze kost moeten slachten, hoop ik dat we humaner zijn. Daarom: ik vind niet dat men mensen mag verplichten om een dier te slachten. Daarnaast vond ik het een erg onsmakelijk schouwspel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ps: ik ben nt tegen het doden van dieren, mr wel tegen de manier waarop ze gedood worden en de manier waarop ze gehouden worden, vandaag de dag. ik eet vlees, mr de rest steun ik GAIA ten volle. Bio-vlees is een perfect alternatief vr het gangbare vlees. BTW op bio-producten afschaffen zou al een goed begin zijn.
![]() |