Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2007, 14:52   #1
Ratzo
Partijlid

Standaard Mark Herremans gestraft.

Marc Herremans is gestraft omdat hij een invaliditeitsbedrag van het RIZIV ontvangt zonder te hebben gemeld dat hij daarnaast "actief" zou zijn. Hij zou ondermeer de volgende misdrijven hebben begaan: in de pers artikelen hebben geschreven, sport hebben beoefend, op tv zijn verschenen. Voorwaar, dit zijn misdaden tegen de mensheid!

Verwacht men dat hij stopt met ademen? Mag hij wel een voorbeeld van wilskracht en doorzettingsvermogen zijn? Mag een half gebroken atleet nog ambities hebben? s het wel bewezen dat hij door zijn handelingen extra inkomsten heeft ontvangen? Zijn er geen fraudeurs en gangsters genoeg in dit land die wél gerust worden gelaten?

Mark, ik wens dat u op een dag een gi-gan-tisch sponsorcontract binnenrijft en dat u het zich kan veroorloven om, in navolging van andere topsporters, naar Monaco uit te kunnen wijken, zodat ze u in dit apenland eindelijk gerust moeten laten.

Laatst gewijzigd door Ratzo : 5 november 2007 om 14:55.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 14:56   #2
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Marc Herremans is gestraft omdat hij een invaliditeitsbedrag van het RIZIV ontvangt zonder te hebben gemeld dat hij daarnaast "actief" zou zijn. Hij zou ondermeer de volgende misdrijven hebben begaan: in de pers artikelen hebben geschreven, sport hebben beoefend, op tv zijn verschenen. Voorwaar, dit zijn misdaden tegen de mensheid!

Verwacht men dat hij stopt met ademen? Mag hij wel een voorbeeld van wilskracht en doorzettingsvermogen zijn? IMag een half gebroken atleet nog ambities hebben? s het wel bewezen dat hij door zijn handelingen extra inkomsten heeft ontvangen? Zijn er geen fraudeurs en gangsters genoeg in dit land die wél gerust worden gelaten?

Mark, ik wens dat u op een dag een gi-gan-tisch sponsorcontract binnenrijft en dat u het zich kan veroorloven om, in navolging van andere topsporters, naar Monaco uit te kunnen wijken, zodat ze u in dit apenland eindelijk gerust moeten laten.

De rechter loofde in zijn uitspraak de weg die MH heeft afgelegd en het feit dat hij ondanks zijn handicap is blijven sporten, maar...hij heeft de wet duidelijk overtreden (het was geen vergissingke, hé). Iedereen gelijk voor de wet. En het is nu niet dat hij 10 jaar bak moet doen, hé. Of dat ze zijn benen gaan breken (ik weet het, ik weet het, ver onder de gordel. Maar daar voelt hij toch niets...oeffff. )
Oud 5 november 2007, 15:01   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
De rechter loofde in zijn uitspraak de weg die MH heeft afgelegd en het feit dat hij ondanks zijn handicap is blijven sporten, maar...hij heeft de wet duidelijk overtreden (het was geen vergissingke, hé). Iedereen gelijk voor de wet. En het is nu niet dat hij 10 jaar bak moet doen, hé. Of dat ze zijn benen gaan breken (ik weet het, ik weet het, ver onder de gordel. Maar daar voelt hij toch niets...oeffff. )
De wet duidelijk overtreden... Neem me niet kwalijk als ik dat niet zo duidelijk vind.

Citaat:

By Marc

28 januarie 2002 om 10 uur in de voormiddag eindigde m'n zorgeloze leven. Het lot veroordeelde me tot levenslang in rolstoel. Dagdagelijkse fysieke en mentale pijn zou voor de rest van m'n leven m'n dagen vullen. Het ideale leven van een topsportman die aan de vooravond stond om de ironman van Hawaii te winnen veranderde in 1 sec in ellende ( ja en geloof me, verlamd van borst tot tenen = ellende ). Toch pakte ik door hulp van familie, vrienden en sponsors de draad vrijwel onmiddelijk terug op, "Ik moest en zou alsnog de ironman van Hawaii winnen". Omdat de 600 euro die ik per maand als uitkering van het riziv ontving uiteraard niet voldoende was om te leven, trainingsmateriaal aan te kopen, met begeleider op trainingsstages te gaan, met begeleider naar de ironman van Hawaii te gaan etc etc bracht ik m'n sportsponsering onder in een BVBA waaruit ik al deze kosten kon betalen. Omdat ik onbezoldigd zaakvoerder was trok ik uiteraard geen loon uit deze BVBA en werd het geld enkel gebruikt voor de zeer hoge kosten die als andersvalide aan m'n sport zijn gekoppeld, de rest van het geld ging naar de belastingen. Omdat ik in 2002 niet aangemeld heb dat ik m'n sport terug zou hervatten ( het was uiteraard niet in de media te zien dat ik terug naar Hawaii ging ) heeft het riziv in 2005 besloten om m'n uitkering van 2002 tem 2005 terug te vorderen omdat ik in hun ogen m'n job als triatleet terug had hervat. Ik was onbezoldigd zaakvoerder en heb sinds 2002 een bedrag van 0,0 euro aan start en prijzengeld ontvangen, mijns inziens is er dus geen verandering in m'n situatie te bespeuren. Anno 2007 komt het riziv op de proppen dat ik in totaal bijna 25 000 euro moet betalen en 1 maand in het gevang moet verblijven. Ik heb 5 jaar geleden m'n gezondheid en dus ook vrijheid verloren, heb teruggevochten met bloed, zweet en tranen om alsnog de ironman van Hawaii te winnen, heb een foundation opgericht waar 3 mensen tewerk worden gesteld en waar er in een volledig uitgerust centrum andersvalide kinderen en volwassenen het ene na het andere gratis sportkamp kunnen beleven, waar de andersvalide kinderen helemaal openbloeien, zichzelf kunnen ontplooien en kunnen werken aan hun gezondheid, kortom een centrum dat mensen gelukkig maakt. Wat is het resultaat voor al die inzet? Mogelijks 25 000 euro boete en 1 maand gevangenisstraf. Geloof me, de jongen die deze dagboek heeft neergeschreven weet het even niet meer. Ik zat op een heel positieve weg en zou graag verder rijden, maar ik weet het echt niet meer ... Mischien moeten ze me maar naast Dutroux steken ... Wie weet horen mensen als ik daar wel thuis ...
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2007, 15:02   #4
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Die wet is dan hoogdringend aan verandering toe. Wie een handicap heeft zou moeten worden vergoed voor het feit dat hij door de omstandigheden permanent wordt gestraft en minder kansen heeft, zulks onafhankelijk van gelijk welk ander "voordeel" dat het slachtoffer ontvangt.

Wie ondanks zijn handicap toch de moed en de kracht vindt om zich daarvan los te maken en te presteren zou men moeten gerust laten. Eenieder die een poging onderneemt om dat recht in twijfel te trekken zou voor de rechtbank moeten komen wegens pesterij.

Dat het centrum voor "gelijkheid" van kansen zich daar eens mee bezighoudt.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be