![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat vinden jullie van de "verplichting"- sinds zo'n jaar of 15 schat ik- om bij elke gelegenheid zoals geboorte iets van de lijst te moeten kopen?
Enerzijds vind ik dit wel ok: de begunstigde krijgt iets wat hij/zij echt nodig heeft. Anderzijds : als ik zo'n lijst doorneem staan daar altijd van die nutteloze, dure spullen op die je bv bij GB de helft minder betaalt. Bij een geboorte onlangs stonden er sokjes op de lijst van 8 euro per paar. Acht euro!! Is dat echt nodig? Voor die prijs koop ik 3 paar hoor. En binnen de paar weken is zo'n kindje daar toch uitgegroeid. Als mama van 3 ben ik ervaringsdeskundige. Om nog te zwijgen van "communielijsten"! Ook de nieuwe trend. Eén van mijn neefjes die onlangs zijn plechtige communie deed (12j), had op zijn lijst staan: WII + balance board, duur TV-toestel van 900 euro, fiets van zo'n 750 euro...Vinden jullie dat overdreven, normaal of niet kunnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie trouwt, kinders koopt en nog van dat ongein, moert er maar zelf voor kunnen zorgen
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste tante Trixie,
Ik ben het zowat helemaal met je eens. Niemand kan Txiki verplichten iets te kopen van welke lijst dan ook. Uiteraard, bij geboorte is dat anders. Dan koop ik ook wel van de lijst. Maar inderdaad, waarom acht euro geven aan 1 paar sokjes, als je er drie mee hebt. Communielijsten lijken flauwekul, maar uiteindelijk maakte ik ook een lijstje van kadootjes die me wel leuk leken. En mensen kozen eruit. Zo gek is dat allemaal dus niet. Maar, tante Trixie, als ik, als neef Txiki, een tip mag geven: wat een kind op z'n lijstje zet, is meestal uiting van een momentopname. Het eerste wat ik doe, is zo'n lijstje opzij leggen. Omdat ik al lang in mijn hoofd heb wat te kopen: iets wat de kleine in kwestie al een paar keer gezegd heeft gedurende het jaar, maar op het moment van dat lijstje niet aan denkt. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, dat denk ik ook als ik bij den biersteker sta.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() MIJN kinderen hebben nooit een lijst- voor wat dan ook- opgesteld. Ik heb hen opgevoed met de boodschap dat mensen geven wat ze kunnen en wat ze willen. Toen ikzelf in't kraambed lag, was het tenminste nog een verrassing wat de bezoekers gekocht hadden. 'K vond dat echt tof: al die cadeaukes openmaken en weten dat het met een goed hart geschonken was. Nu gaat ge zo op bezoek en dan zegt die moeder: "oh ja, dat is 't pyjamake dat ik gekozen heb". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alé, tante, iedereen maakt toch lijstjes? Er is alleen niemand die u verplicht ervan te kopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan mij geen kloten schelen wat er op die lijst staat. Ik geef altijd een koffiezet. Voor 's ochtends wakker te worden als de bengel een hele nacht heeft gebleit. Als ze trouwen dan is het om wakker te worden na de wilde vrijpartijen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 't is fijn dat ge ons meedeelt dat ge chichifamilie hebt ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op hun 6 jaar in feite ook. Op mijn 6 jaar kreeg ik een goal kart. Op het feest al direct frontaal op mijn bomma. Het mens haar been of heup gebroken. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat is overdreven! De jonge gasten zijn met niets meer tevreden tegenwoordig! Waar gaat dat eindigen?? Die communielijsten swingen soms de pan uit, soms denk je dat het voor een trouw is! De communiefeesten zijn trouwens echte trouwfeesten geworden. Maar ja, van trouwen komt tegenwoordig niet veel meer in huis, men hokt tegenwoordig gewoon maar samen! De samenleving is helemaal verandert, maar beter zeker niet!!!
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zie het, je was ook een rotverwend joch vroeger!!
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Lang geleden, Herman, hoe gaat het ermee. Al een nieuw boek af? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tweede stoeltje, ne spoiler en ander velgen.
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik een kadootje ga kopen voor m'n metekindje, bel ik 'm eerst op om te vragen wat 'm allemaal wil. Da's ook vragen om een lijstje. Mensen zijn best wel tevreden als ze iets krijgen wat ze willen hoor. Onlangs zitten praten met een mama die géén lijstje had. Hilarisch. Iedereen heeft pyjamaatjes gekocht die 'nog te groot zijn, want ge hebt er vast al genoeg gehad voor nu aan te doen'. Een massa heeft ze der. Ze hadden eigenlijk wel verwacht dat ze ook kleren voor nu gingen krijgen, ze zijn dus nog zelf naar de winkel kunnen trekken ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, Herman, hoe is het nog met dat café waar de meiskes met hun blote borsten opdienen?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't was nie de bedoeling te aimen op de zelfgekozen goal ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het tegendeel: ik ben blij met het hoogstnoodzakelijke. Ik rijd met een fiatje van 11j oud, ik heb nog zo'n oud tv-toestel van in de jaren stillekes, een heel goedkoop GSM-eke en ik moet ni meer hebben. Maar ik knoop wel de eindjes aan elkaar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |